Søkeresultater

1. Arendal

Windows filserver

Hei, Jeg skal sette opp en filserver hjemme for å forsyne alle dingsene mine. Jeg har en Netgear Readynas NV+ i dag med 4 2TB disker i RAID 5 og den er full og treg. Jeg har null peiling på Linux og er ikke så motivert for å lære meg det heller, derav navnet på tråden. Målet er 1 share som...
  2. Arendal

Dune HD v2 3D ( 3D BD.iso )

Det er annonsert nye spillere fra HDI Dune som seg hør og bør med 3D støtte. Det er selvsagt mange nye funksjoner som Gigabit nettverk og USB 3.0 osv. IFA Day 2 – Dune HD 3D models « my-HTPC Jeg har en Dune HD MAX i dag som jeg er stort sett fornøyd med. Det eneste jeg synes er dårlig er...
  3. Arendal

Popcorn Hour A 400 ( 3D BD.iso )

Popcorn hour har annonsert A 400 med 3D BD.iso støtte. Basert på Sigma SMP8911 800MHZ Dual core prosessor. Popcorn Hour - Networked Media Jukebox Ventet på markedet i løpet av 1 til 2 uker.
  4. Arendal

Mede8er MED1000X 3D ( 3D BD.iso )

Jeg har sett litt på denne spilleren og syne det ser lovende ut. www.Mede8er.eu :. The Greatest Show on Earth.. Er det noen her som har noen personlig erfaring med denne?
  5. Arendal

Grå duk 0,8 gain

Jeg er på jakt etter en god duk med gain på 0,8 til Sony VPL-HW50ES Det ser ut som om DreamScreen V4 UltraFrame DynaGrey&BrightWhite D65 har 1,0 gain. ADEO Greyvision 16:9 Plano Delux velur ser også ut til å ha en gain på 1,0 Jeg skjønner ikke hvordan en grå duk kan ha en gain på 0,8 uten å...
  6. Arendal

Jurassic Park Ultimate Trilogy

Endelig er den på vei: Amazon.com: Jurassic Park Ultimate Trilogy [Blu-ray]: Sam Neill, Jeff Goldblum, Richard Attenborough, Bob Peck, Laura Dern: Movies & TV 26. oktober i Norge
  7. Arendal

Hvorfor ikke "passiv" 3D på projector?

Hvorfor har ingen lansert en SXRD projector basert på passiv 3D? Jeg har mest erfaring med 3D på kino og der brukes jo stort sett RealD sitt passive opplegg og jeg er ikke plager med crosstalk i særlig stor grad der. Derfor burde dette fungere hjemme også skulle jeg tro. Det er det fordi...
  8. Arendal

CARMA 7.1 kalibrerings software

AUDIONET - Man höre und staune Med dette gratisprogrammet kan man teste alle kanalene og legge sammen resultatet for å se om det er noen kanaler som "stikker seg ut ". Husk bare å bruke bitstream fra spiller til receiver:D
  9. Arendal

Routerens rolle i hjemmekinoen?

Jeg har i det siste hatt en del problemer med streaming av diverse innhold til forskjellige mediaplayere og har lagt skylden på spillerene, men nå lurer jeg på om det kan være routeren som er synderen. Routeren er en gammel "slager" D-link DI-524 som fortsatt selges i bøtter og spann på Elkjøp...
  10. Arendal

Receiver med flere " profiler "?

Jeg er på jakt etter en receicer med muligheten for å ha forskjellige settinger for CD, DVD osv. For eksempel forskjelige nivåer på subwoofer. Dette var tidligere mulig på Harman Kardon receivere, men jeg vet ikke om det fortsatter det.
  11. Arendal

The terminator på Blu-ray i Europa?

Jeg har ikke klart å finne denne filmen på Blu-ray i Europa. Den er ute i USA men det er ikke akkurat noen topp versjon etter hva jeg forstår. DEn er riktignok sonefri. Det er merkelig at den tilsynelatende ikke er utgitt i Europa.
  12. Arendal

KEF IQ serien på tilbud

Den forrige IQ serien ( den uten 0 ) altså IQ 5,7 og 9 er på tilbud hos Sounplanet: Sound Planet - Lyd og bilde på første klasse... Dette er veldig bra høyttalere til en hyggelig pris.
  13. Arendal

Sony VPL-VW80

Av en eller annen grunn fant jeg ingen tråd for denne projectoren. Denne fikk jo en glimrende test i Hjemmekino med 6 og greier. Jeg er SONY fan og har VW50 fra før så for meg er dette en het kandidat. Har tilbrakt helga sammen med HD350 og den imponerte meg ikke og jeg er enda mer...
  14. Arendal

LCD kongen i år?

Vi har 3 sterke kandidater til å bli årets LCD konge: Epson TW5000 75000:1 22dB Mitsubishi HC7000 72000:1 17 dB Panasonic PT-AE3000 60000:1 22dB Sanyo LP-Z3000 65000:1 19dB De koster sånn ca det samme altså 25-30K Pansonicen er testet hos Projector central: Panasonic AE3000 -- Review of...
  15. Arendal

Blu-ray VS DVD krigen

Nå har flere av medlemmene av BDA sagt at de skifter fokus bort fra å sloss mot HD DVD og skal nå fokusere på å "utdanne" kjøperen i hvor mye bedre Blu-ray er enn DVD. Hvor lang tid vil det ta før det selges mer Blu-ray enn DVD? Hvilke metoder kommer studioene til å bruke for å få oss til å...
  16. Arendal

Videoklipp med svært høy bitrate

Jeg er på jakt etter "skryte/test" videoklipp i svært god kvalitet, eller enda bedre forskjellig oppløsning og bitrate. En gang i tiden hadde jeg en samling med slike klipp men de "forsvant":evil:
  17. Arendal

Oppskalering av SD video til HD

Jeg ser at det begynner å komme videomateriale skutt i SD video ut på HD. For eksempel Queen live in Montreal. At man kan scanne filmruller og gi disse ut i HD er jo en sak, men hva med videomateriale? Disse har jo ikke "uendelig" oppløsning slik som filmrullene. Er det kun snakk om en...
  18. Arendal

Grafikk kort prosessorer med HDMI for notebooks

Er det noenn som har en oversikt over hvilke grafikkort til bærbare PC'er som har HDMI? De som har HDMI har de også lyd ut?
  19. Arendal

Sony BDP-S500 Blu-ray spiller

Sony har vist frem BDP-S500 på messer og slipper den på markedet nå i høst. Den har selvsagt HDMI 1.3 med 1080p/24 og DD True HD samt DTS HD MA. Veil. pris er 700 USD
  20. Arendal

Sony BDP-S2000ES Blu-ray spiller

Sony slipper også en "High-end" spiller i høst til 1,3KUSD veil. Den har selvsagt HDMI 1.3 med 1080p/24 og Dolby True HD samt DTS HD MA.