Søkeresultater

1. T

Hvorfor er 4K BluRay spiller til PC så vanskelig å få til?

Skjønner at det er store utfordringer med å bruke PC som BluRay avspiller da man først og fremst trenger en BluRay spiller som leser BDXL 4K, og disse er det få av. I tillegg må man ha en Intel CPU og bruke den elendige integrerte grafikkbrikken (UHD 630 er vel den beste til nå, og den er...
  2. T

Problemer med HDR

Har kjøpt meg en Samsung UHD HDR TV, og får ikke HDR til å bli bra. TVen er koblet til PCen min (GTX1080). Bruker HDMI 2.0 og har Windows 10 Content Creator installert. Når jeg aktiverer HDR i skjerminnstillingene i Windows blir bildet veldig utvasket (dårlig kontrast) og lysstyrken blir...
  3. T

En boks til stikkontakten som gir bedre bildekvalitet på TV-en...

Denne boksen skal visstnok, gjennom å stabilisere sinuskurvene fra stikkontakten gi: - Mer detaljer i bildet på TV-en - Bedre fargegjengivelse - Bedre sort og hvitt nivå Dette sier Soundgarden: Ved bruk av Quantum får man et lavere støygulv, bedre separasjon og et økt dynamikknivå. Dette...
  4. T

Ny reciever i mellomklassen (5000-7000kr) - Tips?

Hei. Håper ikke dette blir enda en overflødig spørsmålstråd, men med så mange kloke hoder her inne er det veldig attraktivt å kanskje kunne få noen råd konkrete til min situasjon. Jeg har hatt en Pioneer VSX-920, oppgraderte nylig til VSX-1124 som jeg importerte fra USA. Men denne har en...
  5. T

Hvor er mine innlegg?

Hvor er "Mine innlegg" slik de fleste andre forumer har? Hvordan kan jeg holde styr på oppdateringer i tråder jeg har kommentert i altså?
  6. T

Pioneer VSX-1124 - Problem med senterkanal

Hei. Lurer på om noen her kan ha noen gode tips til et problem jeg oppdaget i dag. Plutselig når jeg skulle teste en film etter å ha kalibrert projektoren min i henhold til råd fra Gorm la jeg merke til at senterkanalen plutselig var uhyre lav. Skjønte ingenting så jeg tenkte det var noe...
  7. T

Guide til projektorkalibrering

Hei. Lurte på om noen kunne hjelpe meg med en guide til projektorkalibrering? Av relevant informasjon kan følgende nevnes: Benq W1300 projektor DreamScreen V2 DynaGrey 92" lerret Spyder4 Elite colorimeter 100% mattsort malte vegger og tak, sort vegg til vegg teppe Har kalibrert den med øyet...
  8. T

Pioneer VSX-1124 ankomst?

Lurer på om noen vet når VSX-1124 ankommer norske butikker? Ser at VSX-924 nettopp har kommet, håper ikke VSX-1124 er for langt unna. Den har HDMI 2.0, støtte for 4k og har 4-veis subwoofer EQ samt avstand og romkorreksjon. Sistnevnte er vel det mest spennende for slikt har man vel ikke fått i...
  9. T

Pioneer VSX-923 | On Screen Display vises ikke

Hei. Min mor og jeg spleiset på en Pioneer VSX-923 til gammer'n som julegave til julen 2013. Alt fungerer kjempebra, har satt den opp med MCACC og finjustert EQ samt satt opp forskjellige inputs og valgbar visning på TV eller projektoren dems. Men jeg får ikke On Screen Display til å virke...
  10. T

Trenger råd - Elendig lyd i senterhøytaler

Hei. Bestemte meg for å oppgradere kinoen min litt med en ny HTPC som jeg bygde selv. Den består av den heftigste APU-en til AMD, altså A10-7850k og et hovedkort med HDMI v1.4 og Realtek ALC892. Forsterkeren min er en 3-4 år gammel Pioneer VSX-920K og surroundkitet består av Dynavoice M-65...
  11. T

Har Optoma HD20 - Kjøpe HD25?

Hei! Er det en seriøs forskjell på bildekvaliteten mellom dem? Vet at HD20 bruker Darkchip 2, mens HD25 bruker Darkchip 3, men gir dette en ordentlig forskjell i praksis? Hvilken projektor gir best BILDEKVALITET på markedet nå for tiden til under 10 000kr? Har sett mange anbefaler HD25, men...
  12. T

Skal oppgradere fra Optoma HD20 - Valg?

Hei! Beklager å opprette enda en "HJELP!!!! VALG AV PROJEKTOR"-tråd, men å lese tester og oppdagelse av nye produkter som skaper nye forvirringer gjør meg nesten litt desperat hehe. Jeg vet ikke hva jeg skal velge, men jeg ønsker å oppgradere fra min Optoma HD20. Ønsker litt skarpere bilde og...
  13. T

Kan noen være så snille og hjelpe meg med noen enkle spørsmål?

Vel, som tittelen sier trenger jeg veldig hjelp med noe som sikkert er enkle greier, men som er vanskelig å skolere seg på, på nettet av det jeg har funnet til nå. Jeg klarer pokker ikke å finne ut en dritt om hvordan man bygger HTPC. Hvis jeg skal bygge selv og ønsker ordentlig lyd som kan...
  14. T

PC med mulighet for SURROUND gjennom HDMI?

Hei! Da var jeg akkurat ferdig med å bygge kinoen min etter mange mange måneders planlegging, arbeid og sparing. Så første film i går på den etter å ha kalibrert og fintunet alt og justert lydkurven til å bli nærmest helt lineær. Opplevelsen kan ikke beskrives og jeg er nærmest overlykkelig...
  15. T

Tåler Plasma TV å stå på 24/7?

Hei! Har et nokså finurlig system koblet opp hjemme med mediacenter, reciever og høyttalere, TV og PC. Og av og til pleier jeg å sette på et par episoder av South Park som jeg sovner til på sofa'n hehe :) Har gjort det slik at etter 5 minutter uten bevegelse skrur PC på skjermbeskytter...
  16. T

Ny projektor, hva skal jeg velge?

Hei! Vet at det finnes en milliard av disse trådene men jeg ønsker alikevel å opprette en ny en som passer til mine behov og spesifikasjoner. Håper dette er i orden :) Rommet den skal stå i er ca: Bredde 3,2m Lengde 4m Alle vegger er malt med det dyreste av maling som er å oppdrive med 1/100...
  17. T

Pioneer VSX-421-K slår seg av automatisk. Hjelp!

Hei! Har en VSX-421 i stua til TV, Xbox og slikt mens jeg har de saftige sakene i kinoen. Men... Det har seg slik at VSX-421-k kommuniserer 2veis med TV, og det lyser da et HDMI lys på forsterkeren. Problemet er bare det at når jeg skrur av TV-en med fjernkontrollen så går forsterkeren også...
  18. T

Erfaringer med Yamaha YST-SW315PF

Hei! Er ute etter en sub til å ha i stuen så jeg ikke er nødt til å være i kinoen for å lytte til god musikk eller se på TV. Og da trenger jeg litt dypere toner kjenner jeg. Har en 8" subwoofer nå, men er ikke helt fornøyd med gjengivelsen i lavere oktaver. Hva er deres erfaringer med...
  19. T

OI Oi oi - 3D!

Nå er jeg bitt av basillen, selv om jeg vet at det forringer kontrast og lysstyrke noe veldig. Jeg har et enkelt spørsmål igrunn; Kan jeg med - Optoma HD20 - Dreamscreen Dynagrey V2 92" lerret - ATI Radeon 5870 - Briller man har fått på kino få til noe som helst av 3D materiale? Om jeg har...
  20. T

Henriks Kino

Hei! Har nå kjøpt meg nytt hus og skal dedikere et eget rom til kino. Jeg tar gjerne imot innspill og kommentarer til ting jeg kan / burde gjøre m.m. Rommet jeg skal bygge kino i er på 12 m2 og skal kunne romme 4 personer. Utstyrsliste: Møblement og utstyr: - 2stk 2-seters CineSeats - 1stk...