Søkeresultater

1. S

For mye vekt på racket? Glass.

Hei. Jeg har en tung forsterker som veier 50,1 kg. Jeg og kameraten min vil teste denne forsterkeren hos han. Problemet er at racket hans er serfitisert for 40 kg for den aktuelle bunnhylla og 30 kg for de andre hyllene. Så jeg er litt redd at 10 kg overvekt er for mye. Vil ikke sette den på...
  2. S

Forforsterker med DAC og HT input...

Har ventet en liten stund på at Parasound skal slippe sin Halo P5 som har innebygd DAC og HT input. Uvisst når den kommer og lurer egentlig på hvilket andre produkter som er på markedet til dette formålet? Varm og god klang er ønsket og usikker på hvilken prisklasse, men 5-15.000 kanskje?
  3. S

Høydekanaler eller ikke?

Hei. Har nettopp kjøpt en Onkyo TX-NR3010 og denne har muligheter for høydekanaler. Har lyst til å prøve. Bør det være samme merke og klang som frontene? Bør de være så dyre og kraftige som mulig eller er det egentlig ikke så viktig? TV-en står litt for høyt, men kan ikke senkes mer pga høy...
  4. S

Kan noen dele sin kunnskap her?

I et mylder av TV-er med LED og Plasma + div projektorer så er det utrolig mange spesifikasjoner og betegnelser. Mange snakker om sortnivå, lysstyrke, kontrastnivå, clouding, green effect, regnbueeffekten osv. For mange er vel dette noe som er basic kunnskap, men jeg og sikkert andre er sikkert...
  5. S

3D..full HD kontra ?

Har kjøpt nytt 3D TV. Har blu-ray spiller, men ikke med 3D. Surroundforsterkeren har ikke 3D, så blu-ray 3D spilleren blir koblet direkte i TV-en bildemessig. Har sett at Panasonic sine spillere står spesifisert med Full HD 3D, men de andre spillerene på markedet gjør ikke det. Er dette bare...
  6. S

Ny flatskjerm 60"+ HJELP ?

Jeg klarer ikke aa bestemme meg for hvilken TV jeg skal velge. Har ikke saa altfor mye peiling paa det heller. Her er mine kandidater per dags dato. Kan noen hjelpe meg aa velge? Brukes 40% film, 40 % til PS3 og 20% til TV. Denne 60"-eren til 18.000 brukt. Philips 46PFL9707 og 60PFL9607 | Lyd...
  7. S

Hvilken 60"-70" TV til 15-30.000? Idiot søker hjelp.

Sitter i dag med en Samung 46" og den er vel egentlig flaskehalsen i dagens oppsett. Lyst på noe større nå. Går i 50-50 TV/film og PS3. LED er bedre enn Plasma til spill? Plasma er best til TV og film? Plasma støyer mer i enkelte tilfeller? Må nesten ha Smart funksjoner som kan styres fra...
  8. S

Hvilken receiver til ca 20.000?

Jeg er litt nysgjerrig på å prøve noe annet og oppgradere romkorreksjonbiten. Yamaha frister jo veldig siden jeg da kan justere litt med EQ etter at romkorreksjonen er tatt. Med romkorreksjonen på er det litt manglende midbass fra sub og front. I pure direct er ikke dette noe problem. Jeg har...
  9. S

Rørforforsterkere med HT-input

Jeg har lyst til å prøve noe med rør og tenkte i første omgang å prøve en forforsterker. Må ha Home Theater Input og fjernkotroll. Prisklasse..tja, opptil 10.000 kanskje? Hvilket alternativer finnes på markedet?
  10. S

Audyssey kalibrering...HJELP ?

Jeg bruker en Denon AVC-A1HD med Audyssey sin Multi EQxt. Ikke den beste med xt32. Problemet er at det virker som at Audyssey booster den dypeste dypbassen noe enormt og demper bassen over det dypeste. Man får et slags "søkk" i bassområdet. Man kan se kurvene på denne forsterkeren på...
  11. S

Onkyo PR-SC5509 og Denon AVC-A1HD

Er det noen som eier eller har hørt/prøvd noen av disse ? Jeg har Parasound C2 i dag og er egentlig veldig fornøyd med denne. Den mangler dagens romkorreksjon og de nyeste lydformatene, men har mikrofon for autooppsett. Den mangler også HDMI som gjør det litt tungvint. Låter upåklagelig på både...
  12. S

Effektforsterkere i mid-end klassen,HJELP

Det nærmer seg kjøp av effektforsterker. Forforsterkeren er en Parasound C2 processor og høyttalerene er Monitor Audio PL200. Har fått tilbud på nytt/brukt og demo i et par butikker+div på brukten. PL200 kan være litt friske i toppen,så lyse forsterkere er ikke ønskelig.Stram,fyldig bass er også...
  13. S

Splitte XLR ?

Vet ikke om dette er rett tråd. Hvis jeg skal kjøre XLR ut til 2 forsterkere,altså bi-ampe,kan jeg da splitte xlr-signalet fra pre-en ? Vil i så tilfelle signalet fremdeles bli balansert ? Vet at dette er lett med rca,men aldri vært borti dette med xlr. Takknemlig for svar.
  14. S

Fordeler og ulemper med rør ?

Kunne tenkt meg å prøve noe helt annet på forsterkersiden denne gangen. Sett litt på rørforsterkere,men finner lite av dette til en fornuftig pris på internettbutikkene osv.Bare funnet monoblokker til 50.000 kr stk og sånn. Også sett at de som regel er svært dyre og med lite effekt. 1. Hva er...
  15. S

Forsterker til Monitor Audio PL 200...

Anlegget ble brukt lite til film,så prøver stereo en stund nå. Ved salg av receiver og effektforsterkeren burde jeg sitte igjen med ca 17.000.Kan sikkert hive i noen tusen i tillegg. Så jeg ønsker forslag til integrert evt pre og effekt i prisklassen 15-30.000. GJERNE brukt. Bør ha pre out til...
  16. S

Svindler!!!

En meget aktiv bruker på forumet har svindlet meg. Fyren virket seriøs og hyggelig.På samme tid selger jeg noen produkter og han han kjøper 2 produkter av meg som jeg sender i postoppkrav.Han henter og betaler produktene som avtalt. Siden jeg ville kjøpe noe av han,og skulle reise på jobb i 6...
  17. S

AVshop=useriøse ???

Avshop hadde for 2 dager siden juletilbud. Yamaha RX-V3067 ble solgt for 12.800,-.Tilbudet skulle vare fram til 23.Desember eller så lenge lageret rekker. Dagen etter kostet den 16.000.Problemet er jo at de har den på lager fremdeles. Er det i hele tatt lov å drive slik markedsføring ?
  18. S

KRISE..hva er galt ???

Kjøpt Parasound NC2250.Hadde fra før NC2100 også. Koblet det i stereo,prøvd forskjellig gain.Det er koblet fra Main out på forforsterkeren.Kilde er Spotify og Hegel Dac. Aldri hatt problemer med Spotify/Dac gjennom Hegel H200. Virker som det bare er lyd i en høyttaler og det skurrer akkurat som...
  19. S

Lei av useriøse kjøpere...

Dette er andre gang på kort tid at jeg blir "lurt". 1. En bruker her legger ut Ønskes Kjøpt annonse på en Onkyo 905 receiver. Jeg henvender meg for å sjekke hva han vil gi.Prisen er såpass grei at vi blir enige om handel.Kjøper trekker seg dagen etter. 2. På Hifi-sentralen er det en som legger...
  20. S

Hvilken toppmodell Denon receiver ?

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=70993&cat=13 http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=70977&cat=13 DENON AVR-4311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben -Budsjettet er ca en av disse 3. -Har kun tenkt til å ha 5,2 og helst med høyde i tillegg som kun de 2 siste har...