Søkeresultater

1. hårek

T-We oppgradering - hva er poenget?

Fikk "ny og forbedrede T-We" for noen dager siden. Er normalt positiv til oppgraderinger, men denne skjønner jeg ikke poenget med. Det de reklamerer med er jo ting vi hadde fra før. Det jeg finner er nytt design og farger. Men funksjoner er fjernet og får en dårligere brukeropplevelse. TV-guide...
  2. hårek

Spam i profiler

Forumet lar seg utnytte til å reklamere for sex-spam. Se profilfeltet nederst på siden.
  3. hårek

Teknisk - hvordan fungerer Canal Digital tuner med defekt disk?

En ADBHD PVR 5720 CDX fikk problemer med å spille av opptak, bildet var forvrengt og hakkete. Etter hvert ble det vanskelig å starte opp og gjøre noe som helst. Regner med at det bare var en defekt hardisk. Prøvde først å koble fra disken. Hadde da forventet at dekoder ville fungere som...
  4. hårek

Brumming i ringkjernetrafo - likestrøm på strømnettet.

En kamerat har problemer med ulyder fra forsterkerene. Det kommer fra ringkjernetrafoen, en brummelyd som varierer i styrke. Han har to NAD forsterkere (en integrert og et sluttrinn), og det er nøyaktig samme lyd fra begge. Tenkte at en ny forsterker kunne være løsningen, så han fikk en Hegel...
  5. hårek

Samsung LE46A - ikke bra som PC skjerm?

Kjøpte en LE46A656 for bruk som data skjerm, men det fungerer ikke bra. Ofte er bildet ustabilt, det 'hopper' litt og ser også noe 'blafring', ting som tyder på at det er problemer med sync. Har prøvd mot flere helt forskjellige PC'er, HDMI og VGA, forskjellig oppløsning (alt på 60 Hz), og også...
  6. hårek

Løst: PVR og dekode flere kanaler samtidig?

Hva kreves egentlig for at man skal kunne dekode mer enn en Conax kanal av gangen? Jeg har holdt meg til Topfield PVR i flere år, og de 'løser' problemet ved å la TS gå kryptert til disken når man tar opp kanaler i bakgrunnen. Men nå skulle jeg prøve en Vantage, og det gikk ikke bra. Der går...
  7. hårek

Thule PR100 forforsterker- utgangsnivå?

Noen som har en slik? Kan den spille høyt? Har prøvd 2 stk nå, begge hadde for lavt utnivå. Ifølge Hi-Fi Klubben er det ingen andre som har klaget på dette.
  8. hårek

AVR 7300, volumet går til max av seg selv

En kamerat fikk seg Harman Kardon AVR 7300 i fjor. Etter en stund begynte problemene, flere ganger skjedde det at volumet plutselig gikk til max av seg selv. Ble levert til rep 2 ganger, men det ble bare fler og fler problemer. Så fikk han en helt ny fra butikken, det fungerte bra i et par...
  9. hårek

Lav bilderate på SportN

Har UPC analog kabel. Begynnte å kikke på Viasat SportN i år pga Formel 1. Flere ganger har jeg sett at bilderaten er svært lav, bildet "hakker" omtrent som et overvåkingskamera. Lyden er derimot OK. Så det samme på kvalifiseringen i dag. På ZTV var det samme sendingen, og der var det ikke slik...
  10. hårek

NRK: "Viktig melding til parabolseere"

Ref http://www.nrk.no/informasjon/5699691.html Jeg har lest på nrk.no og canaldigital.no men finner ingen frekvenslister, bare bruksanvisninger på hvordan kanalsøk skal gjøres. Canal Digital sier faktisk ingenting om dette i det hele tatt. For noen dager siden sto det på nrk.no...
  11. hårek

Mange DVD opptakere mangler skikkelig pausefunksjon!

Jeg trodde pausefunksjon var noe man kune forvente på alle DVD/harddisk recordere nå. Det er jo den funksjonen som de fleste populærartikler i aviser etc framhever når de omtaler teknologien. 'Trykk på pauseknappen når telefonen ringer' osv. Pioneer har fått mye skryt for å være blant de...
  12. hårek

Avspilling av MP3 fra harddisk

Noen som kjenner til hvordan det er å bruke en DVD opptaker til å spille musikk? Kjenner flere som ønsker å kunne spille en større mp3 samling uten å bruke PC. Vet at LG RH7900 har mulighet til å legge inn mp3 filer fra en DVD. Er det andre spillere som kan det? Og hvordan blir dette i praktisk...
  13. hårek

Forslag til stor PC skjerm, høy oppløsning?

Er på jakt etter en PC skjerm i stort format. Skal brukes til å presentere ingeniørtegninger. Har sjekket LCD skjermer, men de som har høy oppløsning er fysisk bare middels store, mens de store skjermene har for lav oppløsning. En god kandidat kunne vært en 45" HDTV skjerm, men de tar visstnok...
  14. hårek

Løsninger for MP3 i bil (iPod)

Har hatt 10-disk CD skifter i en del år, nå føler jeg at dette blir for begrensende. Vil ha plass til atskillig flere låter. Har tenkt på ny Audi til våren, og har kikket litt på hvilke løsninger som tilbys. De har vanlig CD skifter, men disse tar ikke MP3. Navigasjon pluss kan lese MP3...
  15. hårek

Film vedlagt siste DVD&Hjemmekino, vil ikke spille i Pio

Vedlagt DVD&Hjemmekino nr2-2004 ligger vedlagt en film som heter Confidence. Det er noe rart med denne, den vil ikke spille i en Pioneer DV-350. Har forsøkt 2 spillere og 4 plater, samme resultat. Har ellers aldri sett problemer med andre plater på disse spillerene. Pussig nok så virker platene...
  16. hårek

UPC digital og 16:9

En kamerat som har problem med dette, ville gjerne høre om andre har noen synspunkter. Han bor i Stavanger og har digital dekoder fra UPC, og en Sony 16:9 TV. Nå kommer det fler og fler 16:9 sendinger, også på NRK1, og formatet på skjermen blir helt feil, får letterbox med svarte felt også på...