Søkeresultater

1. Dynamiker

Hvorfor IKKE PA-effekt til normale fronter?

Men en bransjestandard for forsterkere er at de tåler å levere omtrent 1/8 av maxeffekt 24/7, så det er ikke akkurat noen overraskelse at de mangler kjøling til å holde på såpass hardt over lengre tid. Slike effektuttak trenger man uansett ikke til musikk med mindre den er helt ekstremt komprimert.
  2. Dynamiker

Nordost kabler-egentlig billig kinamikk?

Apple er i hvertfall kinamikk. Greit nok det altså, men når en telefon som det koster 200kr å produsere skal koste over 5 laken så er det muligens ikke like greit. Forøvrig vil jeg bare minne om at Biltema har et utmerket utvalg av kinesiskproduserte kabler de også.
  3. Dynamiker

HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt

Et kjapt søk på PSB og M4U2 i denne tråden... null treff, er søkefunksjonen så dårlig eller er det virkelig ingen av dere som har fått øynene opp for den?
  4. Dynamiker

IFA 2012: Harman

Hva i huleste er det vi ser på det siste bildet der?
  5. Dynamiker

Nå vil jeg understreke at jeg kun strakk meg til å si "relativt rimelige", og ikke kategorisk dårlige. Emotiva er jo kjent for bang for the bucks, og det er jo rimelig PA i grunnen også. Det er svært sjelden tester går i dybden når det gjelder forsterkeres evner, og enda sjeldnere er det at de...
  6. Dynamiker

Uavhengige målinger på produktene fra Emotiva viser svært klare spor av at disse produktene stammer fra PA-verdenen, og har opprinnelse som relativt rimelige PA-produkter.
  7. Dynamiker

Det man ofte ser på forsterkere beregnet for PA-bruk, og som ikke er gunstig for hifibruk, foruten viftestøy så klart. 1: En PA-forsterker er ofte dimensjonert på en slik måte at pulser på under 50Hz drar ned spenningen i strømforsyningen ganske dramatisk. Dette skyldes helt enkelt at man...
  8. Dynamiker

AV-Forum = Klipsch Forum ?

Irriterende når moderatorene lar trådene skli ut så til de grader for så å bare flytte dem i stedet for å moderere dem. Det er dårlig gjort mot trådstarter.
  9. Dynamiker

At det har vært gitt noen ville rabatter på Focal er jo ingen stor bombe, og neppe noe å sammenlikne med i denne sammenhengen. Jeg vet om ett sett (det settet jeg hørte) med LaScala som ble kjøpt grisebillig. De var nye. Ellers er det mye av dette "du skal få dem til den prisen, men det må få...
  10. Dynamiker

Det er jo EN faktor som gjør at klipsch selger som hakka møkk, og det er at prisstrukturen har falt helt sammen. Virker som om det er rimelig lett å få dem til halv pris nesten uansett hva man er ute etter. Hørte om en som ga 12k for RF7 MKII også. Helt sykt egentlig, og da trigger man folks...
  11. Dynamiker

Så derfor er det greit å mase om klipsch når folk er ute etter noe annet?
  12. Dynamiker

Horn: Kompresjonsdrivere har ofte ikke så god oppførsel i tidsdomenet. En stor andel av de kjente horntypene har også resonanser. Redusert spredning er en fordel, men bare dersom den er jevn. Klipsch bruker horn som har smalere spredning ved høye frekvenser enn nedover. Det finnes horntyper som...
  13. Dynamiker

Det er jo en interessant betraktning. Du har selv gått gradene gjennom mange år, og gått fra en påståelig fyr uten særlig substans til en litt mindre påståelig fyr med langt mer substans, og det gjelder helt sikkert veldig mange. Så hva kan vi gjøre for å unngå at alle de som er i ferd med å...
  14. Dynamiker

Musikk - Wikipedia
  15. Dynamiker

Ja, og det er jo nettopp problemet med 450 slike nyfrelste pastorer som skal frelse i munnen på hverandre som er tema for denne tråden. Jeg synes det er på tide at debatten dreier seg rundt trådens tema og ikke rundt hvorvidt ditt og datt er bra greier eller ikke.
  16. Dynamiker

Morsom lyd, det kan jo for eksempel være lyden av en fjert. Best på film betyr helt enkelt at det er for dårlig til musikk, men det kan til nøds brukes på film.
  17. Dynamiker

Min tanke er at vi ikke i en hver tråd hvor folk ikke spør etter Klipsch trenger 40 anbefalinger om Klipsch fra 40 personer som aldri har hørt noe annet enn Klipsch, MGR, Genexxa og Cerwin Vega.
  18. Dynamiker

Men gjør det at det er greit at folk flamer alle tråder med klipsch uansett pokker hva trådstarteren egentlig lurer på?
  19. Dynamiker

Alltid kjekt når fanboys deler av sin grenseløse kunnskap.
  20. Dynamiker

Synes du det var saklig sagt?