Søkeresultater

1. TorAtle

Lydplanke / aktive høyttalere / kompakt forsterker med ARC og streaming?

Ønsker et kompakt lydanlegg som skal kobles til TV. Lydanlegget må kunne streame fra Spotify eller Tidal uten at TV er på. Det bør helst være auto-switching mellom TV og Spotify, og jeg ser det som en stor fordel at den har ARC slik at man ikke er avhengig av IR-signaler for å justere lyd på TV...
  2. TorAtle

DreamScreen UltraMatrix 4x4 HDMI 1.4

AVshop.no / DreamScreen UltraMatrix 4x4 HDMI 1.4 Switch m. IR-extender To spørsmål :) 1) Kan denne anbefales? 2) Hvilke tilsvarende produkter finnes?
  3. TorAtle

Altibox, ingen 576i over HDMI...

Noen som har vært i kontakt med kundeservice hos Lyse eller Viken angående 576i over HDMI? Videoprosessoren i Altibox'n er av absolutt laveste kvalitet og jeg gjetter på at de fleste med en halvveis god TV vil få bedre bildekvalitet med analog RGB eller s-video ut fra SCART-kontakten. GET sin...
  4. TorAtle

projectiondesign F30 1080p

Ikke akkurat en vanlig hjemmekinoprosjektør (er i "professional"-serien til projectiondesign), men vi har fått levert en slik på jobben nå. Ut fra spec fra hjemmesiden deres ser det ut til å være en variant av model three med 2x300W lamper og opp til 6000 lumens. Fargehjulet er visstnok RGBCMY...
  5. TorAtle

Prosjektører m/Reon prosessor - lag?

Jeg har ikke oversikt over hvilke prosjektører som har Reon prosessor, men regner med at noen her på forumet må ha kjøpt en slik. Noen av dere har sikkert også koblet en xbox360 til. Spørsmålet er om man har problemer med prosessorens lag. Jeg vil spesielt trekke frem spillet Pinball FX...
  6. TorAtle

Parabolstørrelse og bildekvalitet

Jeg bor i Oslo og har en Attisat flat 53x53cm "plate" istedenfor den vanlige parabolformen. Denne antenna er noe marginal og gjør at bildet hakker et ørkort øyeblikk et antall ganger i timen (har ikke telt...). Bruker HD-dekoderen til CD og har et stort bilde (110") som gjør at alle feil vises...
  7. TorAtle

Kassevolum

Det er vanskelig å finne tekniske data på høyttalere for bruk i bil. Hvor stort volum skal man typisk ha for henholdsvis 5", 6.5" og 6x9" høyttalere? Lukket kasse. Skal montere noen marinehøyttalere i båten og er litt usikker på hvor stort volum disse trenger.
  8. TorAtle

Matt sort 02 interiørmaling??

Finnes vannbasert matt sort 02? Fargehandel hadde ikke (fører bla Jotun Lady), de mente det bare fantes hvit base i 02. 07 var det beste han klarte, men jeg så såpass forskjell på 02 og 10 at jeg ønsker noe mattere enn det.
  9. TorAtle

"Loudness" og romkorreksjon

Dere kjenner sikkert til Fletcher-Munson og arbeidet de gjorde for å kartlegge menneskers evne til å høre forskjellige frekvenser på forskjellige lyttevolum. Det har også vært endel forsterkere opp gjennom tiden som har hatt en loudness-knapp (eller trinnløs justering). Denne knappen forsvant og...
  10. TorAtle

Wii i hjemmekinoen...

Jeg er fortsatt litt ør etter en natt uten søvn for å sikre meg Wii, men første test av Wii var ikke like moro som jeg hadde håpet. Problemer: 1) Sensoren har ikke lenger rekkevidde enn ca 3 meter 2) Wii er ment for en liten TV og ikke en storskjerm, noe som betyr at man må montere sensoren på...
  11. TorAtle

1080 shootout hos projectorcentral

1080p Projector Shootout
  12. TorAtle

Colorvision Spyder2Express

Jeg kjøpte en Spyder2 hos Japan Photo i dag for å teste litt. Programpakken som følger med er temmelig begrenset, og egner seg til basisinnstilling av feks LCD-monitorer. En automatisk prosess som tar ca 7 minutter måler et antall (10? Husket ikke på å telle) nyanser av hver grunnfarge og grå...
  13. TorAtle

Logitech Wireless DJ

Endelig fikk nettbutikkene den på lager. Fikk min i posten idag :) Bortsett fra selve fjernkontrollen følger det med en sender (som kobles via USB til PC'n) og en mottaker (som kobles til stereoanlegget via minijack eller RCA - ingen digitalutgang). Mottageren er også en lader...
  14. TorAtle

Veggfeste til plasma/LCD (til 20 kr)

To eller fire firkantskiver. Borr 4 hull i hjørnene og forsenk hvis du gidder. Kutt fra toppen ned til senterhull med baufil eller dremel. Monter på veggen med med feks en mutter (eller flere skiver) som distansestykke slik at beslaget kommer ca 5mm ut fra vegg. Skru inn opphengsboltene i...
  15. TorAtle

Prismasonic H-1200R (anamorfisk adapter)

Fikk en slik levert på døra i dag. Prismasonic holder til i Finland og jeg kjøpte adapteret direkte fra produsent. Disse adapterne er ganske kostbare, men jeg fikk kjøpt mitt som DIY. Og visst er det et ordentlig byggesett med elektromotorer og greier (hørte jeg Lego?). Jeg tok noen bilder...
  16. TorAtle

VantageHD

I denne tråden blir det tilbakemelding på hva jeg synes om VantageHD. Jeg har etterhvert lest endel om videoprosessorer og hvilke oppgaver den utfører, men dette er den første dedikerte boksen jeg har klådd på. Jeg har noe erfaring med Faroudja FL2310 (sitter i Infocus 777), men har ikke sett...
  17. TorAtle

Tv-serier på NTSC eller PAL DVD?

Finnes det noe sted på nettet som har informasjon om hvordan en tv-serie er skutt (480i NTSC, film, HD)? Jeg kjøpte The Office i går, siden den er engelsk så er det temmelig safe å kjøpe PAL-utgaven. Friends R2 derimot er veldig 'soft' og ser ikke spesielt bra ut. Noen andre som tenker over...
  18. TorAtle

Optoma HD3000

Denne fortjener vel en tråd? Rimelig videoprosessor basert på Gennum VXP. Prismessig omtrent halvparten av Crystalio II. Bilde av fronten i denne tråden: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=690384 Bilde av baksiden samt en pdf i denne tråden...
  19. TorAtle

Sony 4k i Nova kino (dn.no)

En inn-i-kroppen-opplevelse I dag samles medisinere fra hele verden til en kinopremiere ingen har opplevd maken til. I Nova Kino i Trondheim får de direkteover-ført en fedmeoperasjon fra St. Olavs Hospital. PRESISJON. NTNU-professor Andrew Perkis (fra venstre), prosjektleder Ketil Thorvik fra...
  20. TorAtle

Tilbud om en Infocus 777 / Kodak 333 ....

Jeg har blitt tilbudt en ny Kodak 333 (som AVScience solgte og gikk tom for). Det er en spesialvariant av Infocus 777 (3 chip DLP, 720p, 3100 ANSI lumen og 3100:1 kontrast D65). Jeg tror den vil være meget godt egnet for mitt formål (bakprojeksjon så trenger myye lys!). Pris ferdig momset vil...