Søkeresultater

1. MB-S124

Cerwin Vega VE-15F

En liten forsterker vil klippe, og ja, din NAD C375BEE vil klippe på et tidspunkt med det resultat at diskanter ryker. Soft clip kan du sette på, den glatter ut litt. Overbelastning er noe annet, da snakker man om å kjøre på med en effekt større enn effekttåligheten til høyttaleren. Da er det...
  2. MB-S124

Cerwin Vega Tråden

Som alltid må jeg dra fram Midgard Oberon 6.1 og CV. Bruktpris ca. 8 lapper for et par monoblokker.
  3. MB-S124

Klipsch klubben

Kast ut HK980 ved første anledning, erfaringen min med RF-82 og HK980 er svært dårlig, spilte bare en halvtimes tid før jeg kobla det ned og skaffa meg noe nytt å drive høytalerne med.
  4. MB-S124

Klipsch klubben

Dette var overraskende! Hadde høyttalerne vært noen år gamle kunne jeg godt forstå at evt. lim har løsnet, men helt nye? Er spent på å se hva ekspertisen her mener, kanskje jeg burde ta en titt i kassene på mine egne! Har du prøvd høyttalerne etterpå?
  5. MB-S124

Cerwin Vega Cls-12 watt ??

Det er hvertfall min erfaring, kjørte mange forskjellige forsterkere på dem, bikka man 250watt, så begynte ting å skje. Jeg solgte mine CLSC-12 pga. nedgradering, istede ble det oppgradering :P Kjøpte mine VS120 til festbruk med Oberon 6.1 som effekt. 4Ohms høytalere, da yter jo Oberon 1200watt...
  6. MB-S124

Annlegg til 22K

I mine ører er ikke DM683 og NAD C375 noen spesielt god match, litt tamt og skarpt i diskanten. Har forøvrig hørt samme høytaler med Parasound elektronikk med langt bedre resultat(i mine ører). Nå er det svært forskjellig hva man synes om lyd, det viktigste er at du faktisk får hørt på det før...
  7. MB-S124

sprengt diskant

De tåler nok mer, er vel forsterkeren det skorter på! Ødelagte diskanter skjer ved klipping. Større forsterkere som må til! Dersom høytaleren hadde gitt seg i form av overbelastning så hadde nok det heller gått et bass/mellomtone element.
  8. MB-S124

Ja, er stor forskjell der. Å bunne bassene i høytalerene med EP4000 skjedde noen ganger, dette fenomenet har aldri forekommet med Oberon.
  9. MB-S124

Kjørte selv med monoblokker som kunne gi 600watt kontinuerlig i 8 ohm(Midgard Oberon 6.1) på mine gamle CLSC-12(veldig lik CLS-12) og når vi begynner å snakke om disse effektene blir CLSC-12 en veldig rå høytaler.. Du kan se på Behringer EP4000 også, fin budsjettforsterker med brukandes power...
  10. MB-S124

Parasound entusiastene

I min A23 har jeg litt trafodur når den er kald. Dette blir mer eller mindre borte når tempen øker.
  11. MB-S124

Tv med god lyd

Hadde nok festet en lydplanke på undersiden av skjermen. Hjalp en eldre herremann med samme type problematikk når jeg jobbet for Altibox. Resultatet ble bra! Laget til noen jern som ble festet til tv-festet og festet til lydplanken.
  12. MB-S124

Internettproblemer - Hjelp? :-(

Før du bytter router ønsker jeg at du måler med Netstumbler(til Pc) eller Wifi Analyzer(med Android). Dette kan spare deg for en tusing. Wi-Fi på 2.4 GHz består av 13 kanaler, man sier gjerne at man skal holde seg 3 kanaler fra "naboen" for å kunne kommunisere hos seg selv forstyrringsfritt...
  13. MB-S124

Hvordan koble til høyttalere i små receiver output?

Bruk de tynneste som passer, det kommer nok til å gå helt fint :) 15meter er ikke et langt strekk.. Med 15meter 2,5 kvadrat, snakker vi 0.105 Ohm motstand. Med 15 meter 1,5 kvadrat, snakker vi 0.175 Ohm motstand.
  14. MB-S124

Internettproblemer - Hjelp? :-(

Jeg har aldri hatt problemer med D-link, har Canal Digital med "dummeste" form for modem. Har to D-linker, begge var toppmodeller for 2 år siden. De har en form for et enkelt config-display forran. Den ene er satt opp til å være ruter, den andre som AP. Disse to sender trådløst og "roamer" hele...
  15. MB-S124

Veggmontert øretelefon uttak- Noen som vet om?

Det er ingen spesiell grunn til å bruke en boks, tenkte bare for enkelhetens skyld(trekkerøravslutning etc.). Om du feller inn som du nevnte, blir dette helt topp det :) Ettersom jeg jobbet som telemontør, og tildels med AV løsninger før jeg begynte å studere igjen, har jeg alltid gjort som jeg...
  16. MB-S124

Veggmontert øretelefon uttak- Noen som vet om?

Sett inn en veggboks der hvor det skal være uttak. Så setter du inn ramme, med RS/16 blindlokk. Denne borrer du hull i midten av(evt. hvor du ønsker) og fester en gjennomgående mini-jack/jack plugg(kontakt) her og lodder deg inn på kabelen som er trukket fra teknisk rom L/R+jord...
  17. MB-S124

Klipsch klubben

Den så rimelig vass ut! 100Watt og klasse A er en skikkelig varmeovn! Ønsker i utgangspunktet å begynne med en god rørpre, har vært nysgjerrig på McIntosh nå i mange år og frister stort å begynne der! Hadde jeg ikke dratt CVene mine rundt på fester med MA blokkene som forsterkeri hadde den du...
  18. MB-S124

Klipsch klubben

Sitter faktisk her i skrivende stund og hører på mine RF-7 Mk1 i nytt rom. Til tross for 9kvm. flate, låter det faktisk veldig bra! Overraskende! Sitter også med rørtanker om dagen, som student har jeg ikke mye midler, men har jobba hele sommern nå(mye overtid og god lønn) og føler at jeg...
  19. MB-S124

Klipsch klubben

Hva mener ekspertisen om Xindak som forsterkerprodusent, og hvordan fungerer de på Klipsch montro? En bekjent som lurer på dette da han ønsker mer krutt! Highend stereo forsterker og DAC - FINN Torget
  20. MB-S124

Klipsch klubben

Du kan dra volumpoten over 0 også, så du kjører nok ikke på 90%. Du vil nok høre et forvarsel på når det begynner å holde med volumøkning! Vanskelig å sette ord på det, men du hører det ganske tydelig. Jeg har igrunn ikke spilt på mine klipsch særlig hardt med noe annet enn Oberonene, men har...