Søkeresultater

1. Woff

Min lille hule

Ser ut til at det må holde med den ene sub'en jeg har. Grunnet PLASSMANGEL! :) Den gjør uansett en utmerket jobb, har prøvd meg fram litt her nå og bass er det ikke akkurat mangel på. Men som nevnt et annet sted her kunne jeg tenkt meg å få hjelp til justering/ måling av lyd!Si ifra hvis DU er...
  2. Woff

Lillehammer-området.. Hjelp ønskes!

Finnes det noen her som kan være behjelpelig med å foreta innjustering av lyd i min hjemmekino? Betaler selvsagt for evt jobb.. Jeg har følgende utstyr: https://avforum.no/forum/index.php?threads/min-lille-hule.549647/ Har også kjøpt inn en umik-1 uten at jeg KAN bruke den.. Er det forøvrig...
  3. Woff

Bytte ifra Arendal Sound til "kinohøyttalere"

Fatter ikke at du ønsker å nedgradere! :) Har selv Arendal, har kjøpt meg opp på Arendal surround-kanaler nå i sommer og er utrolig fornøyd! 2 * Arendal 1723, Tower THX (hovedhøyttalere) 1 * Arendal 1723, Center THX (senter) 4 * Arendal 1723, Surround S THX (side og bak) 4 * Arendal 1723...
  4. Woff

Paradigm Signature Sub 25 vs SVS sin PB16-Ultra Subwoofer?

Har selv SVS PB16 ULTRA og kan ikke annet enn anbefale den hvis du bor i enebolig med naboer LANGT unna! :) Min hjemmekino er i et frittstående tilbygg til eneboligen min og jeg har 3 meter med 'luft' mellom byggene, men i huset RISTER bildene på veggen når jeg spiller litt over minimum... Er...
  5. Woff

Min lille hule

Takk for kjapp tilbakemelding. Litt av grunnen til å velge ulikt er å kanskje få et bedre / bredere spektrum. Men nå finnes det jo en som heter PB-4000 også da, den er også portet så da er den kanskje bedre? Fordelen er jo at jeg selv kan velge om jeg vi ha den åpen eller lukket da. Ser jo for...
  6. Woff

Min lille hule

Må vel fortelle litt om lokal-kinoen her i gården.. Rommet er et frittstående anneks på 20 kvadratmeter med betong gulv og midthøyde vegger, resten av veggene vindu samt panel og plater i tak. Deler som danner grunnlag for lyd og bilde: 1 * Logitech Harmony Companion 1 * Logitech Harmony Elite...
  7. Woff

Offisiell tråd - Oppo UDP-203

Jeg er også en av de 'heldige' som har en Oppo 203.. Dog har jeg en spiller som ikke oppfører seg helt normalt sammenlignet med min Panasonic DMP-UB900. Før siste firmware var jeg plaget med noen av de kjente feilene og mest irriterende var audio-dropouts siden min spiller står med Roger Water's...
  8. Woff

Oppo UDP-203 4K Ultra HD Blu-ray Disc Player

Da er det mulig å bestille Oppo's nye 4K spiller! :) http://oppodigital.com/blu-ray-udp-203/blu-ray-udp-203-Features.aspx http://oppodigital.com/blu-ray-udp-203/blu-ray-udp-203-Overview.aspx http://oppodigital.com/blu-ray-udp-203/blu-ray-udp-203-Images.aspx
  9. Woff

Arendal Sound : Offisiell Tråd

Har nå allerede eid to Arendal tower'e og en senter i nesten ett døgn. De har nå stått ti timer med 'pink noise' på ganske høyt nivå og nå er tiden inne til å høre litt på de. I tillegg til å SE UT som om de koster 100.000,- så lyder de nesten sånn også! Her har 'gutta' fra LSound virkelig en...
  10. Woff

Arendal Sound : Offisiell Tråd

ÅÅåååå...Gleder meg VELDIG til denne blir levert: Produktnavn: Stykk- og PartigodsProdukttype: STYKKGODSVekt: 150 kgMål: 134x82x114 cm (LxBxH)Volum: 1204 dm3 150 kg med Arendal lyd må da være en grei start på oppgraderinger i mitt kino-rom. Dette er en senter og to gulv-stående / tower som...
  11. Woff

Pioneer SC-LX89 erfaringer

Tusen takk! Omsider en som har lest litt i bruksanvisninger. Ikke det at jeg fant dette hverken i vedlagt materiell eller på psb's web men det er garantert lydmålinger / lydprofiler på disse veldig populære høyttalere der ute. :)
  12. Woff

Har jeg postet feil? Eller er dette noe folket her inne ikke kan noe om? :p Jeg vet at det jeg spør om er bagatellmessing og at enhver hi-fi entusiast plent nekter å uttale seg om sånne nymotens anlegg med mer enn to kanaler og som ikke takler 2-100.000 Hz men jeg hadde litt tro på at iallefall...
  13. Woff

Nå er Pioneeren kjøpt inn sammen med et sett psb Imagine XB høyttalere som blir montert som takkanal. (7.2.2 Atmos) Jeg har psb Imagine som høyttalere fra før i et 7.1 anlegg. Spørsmålet mitt videre her på forumet gjelder disse jeg nå skal ha som takhøyttalere: Hvordan skal jeg plassere...
  14. Woff

Noen som har Pioneer SC-LX89 her på forumet og kan gi tilbakemelding på den? Vurderer sterkt å kjøpe en sånn men vet jo at det kanskje finnes bedre valg.. Så jeg trenger altså råd og tips! Skal brukes til et hjemmekinoanlegg i et rom på 30 kvadratmeter og oppgraderer fra en Pioneer VSX-LX70...