Søkeresultater

1. Ventilator

Hvorfor er 4K BluRay spiller til PC så vanskelig å få til?

Bare hyggelig. Det kommer litt an på hva du har behov for av hardware finesser. Shield TV 2019 har 2 funksjoner som ikke er mulig på de eldre, samt at den har bedre original fjernkontroll enn de gamle. Dolby Vision støtte, og AI basert 4K Oppskalering. Det er like greit å bruke WIFI...
  2. Ventilator

Dette er den eneste avspilleren du trenger for video. Den støtter Passthrough..Atmos, DTS:X, DD True HD, DTS-HD osv. https://play.google.com/store/apps/details?id=org.xbmc.kodi&hl=no Dette er den beste, mest avanserte og mest fancy fjernkontrolleren til Kodi. Fungerer fint med telefoner, men er...
  3. Ventilator

Bruk harddisk. De er mye mer slitesterke enn minnepenner, samt billigere pr. GB. Minnepenner har begrenset levetid vs skriving til de. De er langt dårligere enn SSD. Jeg har bare brukt en standard 2.5" USB 3.0 Seagate HDD i årevis uten problem. Starter 4K video på sekundet. Det finnes ingen...
  4. Ventilator

Problemet er ikke selve spilleren, men firmwaren i den. Du må installere "hjemmesnekret" firmware for å rippe UHD. LG og Asus er de 2 mest populære for å rippe UHD, men må være gamle nok modeller. Installerer du en u-orginal firmware på hva som helst, så kan det i noen tilfeller bli andre...
  5. Ventilator

Bare hyggelig. Du burde skaffe 16.GB versjonen siden det var noe problemer med Pro. (Mulig de er fikset forlengst) Etter kjøp: - Installer nyeste firmware på den. - Sett inn f.eks. en 500.GB ekstern HDD, og sett den inn. - Du får da spørsmål om du vil bruke den som intern HDD. - Svar Ja. Du...
  6. Ventilator

2015 modellen har full 4K/60 støtte + HDR, Dolby Atmos 12 kanaler og DTS:X 12 kanaler støtte. 2015 modellen. 4K stream er perfekt, fordi Shield TV har langt mer kraft enn det som trengs.
  7. Ventilator

HTPC har vært urelevant i mange år nå. Bokser som NVIDIA Shield TV tok over den biten med Kodi, Plex osv. Shield TV 2015 modellen støtter 4K+HDR, Dolby Atmos, DTS:X, 4K/60 Streaming osv. Shield TV 2019 modellen er nedgradert på finesser, men støtter i tillegg Dolby Vision i GPU. Trenger man...
  8. Ventilator

Jeg har hatt Asus BW-16D1HT i 5 år nå, og er vel fortsatt kongen av brennere på PC. Støtter 128.GB, samt de platene med 1000 +/- år levetid bla. Fikk ikke lest av kjøpte 4K plater på den jeg heller, men jeg får spilt 4K UHD på "Xbox One X" og da er problemet igrunn løst for min del. Har brukt...
  9. Ventilator

Yamaha RX-V685 og BenQ TH681+ Projector fungerer ikke sammen (Problemet er løst)

Beklager sent svar, men har ikke fått varsling på denne postingen. Har oppdatert tittelen, da problemet er løst og løsningen er her. Denne her fungerer helt topp og får nå signal fra alt til projector inkludert 3D MVC og 4K+HDR også. Kostet bare litt over 50.- inkludert frakt. Har kjøpt en til...
  10. Ventilator

Yamaha RX-V685 og BenQ TH681+ Projector fungerer ikke sammen (Problemet er løst)

Tror du denne vil fungere? https://www.ebay.com/itm/Full-HD-4K-HDMI-Splitter-1X2-2-Ports-Repeater-Amplifier-Hub-3D-1080p-1-In-2-Out/183277624492?hash=item2aac329cac:m:mEjABosNWvQoE_zr23myobg
  11. Ventilator

Så HDCP 2.2 er ikke bakoverkompatibel med 1.4?
  12. Ventilator

Først litt specs, type HDMI, HDCP osv. Yamaha RX-V685 (4K, HDR10, Atmos, DTS:X, Dolby Vision, 3D) HDCP 2.2 + HDMI 2.1. 2 x HDMI utganger Forsterkeren har nyeste firmware fra mai 2019. BenQ TH681+ (HDCP 1.4, HDMI 1.4) Projector Samsung 55" UHD 4K, HDR10 - UE55NU7105 Alt som er koblet til...
  13. Ventilator

HDMI-kabel Ikke betal ekstra for en stilig kabel

Spesifikasjonene på HDMI kabel har mye mer å si enn prisen pga. 4K og 8K. Tenker man fremover, så bør man kjøpe minimum HDMI 2.1, 18 Gbps eller bedre. HDMI 2.1 kabler idag støtter vel opptil 10K Video. Jeg bruker denne typen og er utmerket til 4K + HDR på NVIDIA Shield TV og Xbox One X...
  14. Ventilator

Spille av fra SD kort til HDMI

Skal du spille av alt av formater fra SD, USB, LAN eller HDD. NVIDIA Shield TV. Anbefaler 16.GB versjonen fra år 2015, og ikkke 2017. Kjøp 500-1000.GB USB HDD utenom, og formater den som intern plass på Shield. Bruk Kodi på den. Tar alt. Har 2 stk av 2015 modellen, og de har SD slot, IR...
  15. Ventilator

Nvidia Shield + HBO Nordic ?

HBO er også i Altibox Fiber TV appen for NVIDIA Shield TV. HBO kvaliteten er langt dårligere enn Amazon Prime og YT Premium. Amazon Prime og YT Premium har også 4K + HDR uten å kreve en ekstra krone også. Streaming er ikke noe fokus for HBO, og derfor de gir F. HBO har også en TV Serier som...
  16. Ventilator

Ventilator's stuff

Mitt oppsett i 3 etasjer i huset. Hele huset bruker kablet Cat6 Gigabit kabler i 3 etasjer, samt 6 separate Gigabit Switchere, 3 stk WIFI Router hvorav 2 er satt som 5.Ghz Extendere. Har byttet ut omtrent alt til TP Link Nettverk, og fungerer 100% året rundt. ----> Kjeller stue: <---- -...
  17. Ventilator

Feilpostet

Først litt specs, type HDMI, HDCP osv. Yamaha RX-V685 (4K, HDR10, Atmos, DTS:X, Dolby Vision, 3D) HDCP 2.2 + HDMI 2.1. 2 x HDMI utganger Forsterkeren har nyeste firmware fra mai 2019. BenQ TH681+ (HDCP 1.4, HDMI 1.4) Projector Samsung 55" UHD 4K, HDR10 - UE55NU7105 Alt som er koblet til...
  18. Ventilator

Willms’ kompromissfylte hjemmekino - Ny projektor

Ser at du har 2 flotte spillere i racken slik som meg. :) Pioneer Laserdisc og Toshiba HD-DVD. Jeg har 2 Toshiba HD-DVD spillere oppover hverandre i racken. Harry, men liker å ha den i reserve fremme for å få HD-DVD logo mer synlig. Min tredje HD-DVD spiller er den til PC/Xbox 360. Den er også...
  19. Ventilator

Hva må jeg gjer før salg av squeezebox?

Det er selve boksen som lagger, og ikke streamingen. (Brukte LAN kabel på den) Menyene osv. på selve boksen har gått mye tregere på nyere oppdateringer. Så tregt at den ble lagt i ett skap. R.I.P.