Søkeresultater

1. roffe

Google Chromecast - hva skjer?

Som alt annet enn iDevice-tilhenger har jeg lett etter et alternativ til Apple TV. Google Chromecast er ikke en direkte erstatter, men likevel utrolig spennende. Den er utsolgt i USA etter en meget offensiv startpris på $35. Derfor oppretter jeg denne tråden. Plukker du opp nyheter om denne...
  2. roffe

Høy WAF! (WHAT?!)

Jeg kom over disse høyttalerne med matchende elektronikk. Morsomt konsept, selv om det ikke er noe jeg kunne tenke meg å trekke inn i stua. Viste det flirende til kona, og responsen var "De var jo tøffe. De kan vi godt ha i stua. De er jo kunstneriske". WHAT?! Er DETTE høy WAF? Jeg ble...
  3. roffe

Panasonic DMP-BDT300 - hvor kjøpe?

Jeg har lyst på en Panasonic DMP-BDT300. Noen som vet hvor man kan kjøpe denne til en rimelig penge (og som har den på lager, har dårlig erfaring med leveranseevne på en del produkter i nettbuteikker i det siste).
  4. roffe

Hvit full-HD projektor med god lens shift

En nabo med langt over gjennomsnittet krav til farger i interiøret vil gjerne ha projektorløsning med nedtrekkslerret i stua. Følgende krav gjelder: Projektoren må være ganske liten Projektoren må være hvit Projektoren må ha god lens shift, og mulighet for justering både i høyde og sideveis...
  5. roffe

God 3D BD-spiller med 7.1 analogutgang og WLAN?

Stadig færre BD-spillere leveres med 7.1 analogutgang. Om jeg skal ha en helt grei BD-spiller med 3D-støtte, 7.1 analogutgang og WLAN, hva finnes da av modeller? Hva er å anbefale?
  6. roffe

Filmer som kunne vært oppfølgere...

... men som ikke er ment å være det. Er det noen som har filmer som på en måte hører tematisk sammen og som gjerne kan ses rett etter hverandre, og på en måte utfyller hverandre, men uten å være laget som oppfølgere? Jeg har ett eksempel selv: "Dawn of the Dead" etterfulgt av "Zombieland". I...
  7. roffe

DIY av en hjemmeserver (ikke HTPC, men relatert)

Planlegger å bygge en liten hjemmeserver. Den er IKKE en HTPC, men den skal ha streamingfunksjonalitet for SqueezeBoxene mine, så den er såvidt on-topic. Bakgrunnen er sammenfall av flere hendelser og begrunnelser: Jeg begynte å få en fragmentert løsning (separat NAS-boks med SlimServer...
  8. roffe

Philips BDP7500mkII

Synes det er så rart at det ikke er noe snakk om denne spilleren. Den er jo solid bygget, og kan flytte undertekster. Med MkII-versjonen er den jo slett ikke dum med 3D-støtte også. Det må vel også være en av de rimeligste spillerne med 7.1-støtte. Hva er grunnen til at det er så stille om...
  9. roffe

Philips BDP7500mkII

Har tittet litt på hardware.no, og ser at Philips BDP7500mkII er å få helt ned i 1571 kroner, men det er jo ikke alle steder man har lyst til å handle fra. Hvor er den beste prisen på en sort Philips BDP7500mkII fra en butikk som har vært på banen en stund og som er til å stole på?
  10. roffe

Iron Man 2 BD - kraftigere lydspor enn vanlig?

Fikk Iron Man 2 i posten her om dagen, og så den nesten med en gang. Morsom film, men dette er ikke en filmanmeldelse. Underveis tok jeg meg flere ganger i å frykte for subwoofersystemets ve og vel, selv om jeg kjørte på det jeg regner som "normalvolum" for actionfilm i min hjemmekino. Har...
  11. roffe

Gratulerer med dagen - det er 17. mai

Gratulerer med dagen! :) I dag er også korps musikk, så det er bare å komme seg ut og nyte live musikk. ;)
  12. roffe

Hi-Fi Klubben - god produktinfo!

Jeg må si at Hi-fi Klubben i sine siste produktbeskrivelser har gjort noe jeg virkelig liker intensjonen i. De har rett og slett tatt med en seksjon der man lister opp fordeler OG ulemper med produktet. De kaller det "Spesielle fordeler" og "Spesielle begrensninger", og de forteller ganske...
  13. roffe

Alternativ til Panasonic DMP-BD80 (med 7.1 analog utgang)?

Hei Jeg vurderer sterkt å oppgradere fra min gamle Samsung BD-P1400, som dessverre hakker på en del BD-plater, til tross for firmware-oppgraderinger. Noen andre alternativer enn Panasonic DMP-BD80 dersom man må ha multikanals analogutgang? Var egentlig klar for en Sony, men der har de jo...
  14. roffe

Tips: Hjemmekinostoler på finn

Jeg har ikke bruk for hjemmekinostoler om dagen, men en kamerat tipset meg om følgende annonse: Kinostoler til salgs - FINN Torget For ordens skyld: Jeg kjenner ikke selgeren og aner ikke noe om kvaliteten på stolene. Men det er ihvertfall en rimelig pris for nesten nye stoler.
  15. roffe

Forenkling av fjernkontroll for dummies

How to Make your TV Remote Work for People! | DeClubz – The Weird and Bizarre Blog Genialt! ... eller bare teit? Jeg vurderer ihvertfall noe slikt, etter at det viser seg at selv en godt oppsatt Harmony One er for vanskelig for enkelte. ;)
  16. roffe

Har "Charlie's Angels" kommet på Blu-ray?

Har lett litt (ikke veldig grundig) og lurer litt: Har Charlie's Angels-filmene kommet på Blu-ray?
  17. roffe

Den lille, store forskjellen (batteristrømforsyning vs veggvorter)

Har du noen gang fått i hus en hifikomponent som har spilt bra, men som du føler har et potensial til å spille enda bedre? Jeg har hatt det slik med min nye hodetelefonrigg, bestående av Musical Fidelity V-DAC og V-CAN. Det er akkurat som det noe uforløst der, noe mer som vil ut, men uten at...
  18. roffe

V-BAT, en DIY batterienhet til Musical Fidelity V-serie

Helt siden jeg fikk dem i hus har jeg irritert meg over veggvortestrømforsyningene til Musical Fidelity V-DAC og V-CAN. Siden dette er ting jeg kjøpte for å bruke til hodetelefonanlegg hovedsakelig sammen med bærbar PC, og med to ekstra veggvorter er det ikke bare ekstra drass, men også en jakt...
  19. roffe

Hodetelefon-shootout - en lærerik opplevelse

Utgangspunktet (Denne shooutouten legges som en forumtråd, ikke som testartikkel, siden det er en test som ikke skrives som en artikkel, men som en tråd der både jeg og eksu kommer til å bidra med inntrykk og utdypninger etterhvert) Jeg og eksu her på forumet har i det siste snakket en del om...
  20. roffe

Prisjakt Eye One kalibreringsprobe (eller tilsvarende)

Hei Jeg har tenkt meg å skaffe en kalibreringsprobe. Etter at jeg har oppfattet at en del folk er skeptiske til Spyder-produktene, samtidig som jeg er på jakt etter et rimelig produkt, så har jeg falt ned på å primært jakte på en Eye One-probe. Så langt har jeg funnet den til 1490 kroner hos...