Søkeresultater

1. roffe

Who's left in 2018 with CRT

Denne tråden har gått veldig off topic og blitt mest en krangletråd. Stenger den.
  2. roffe

Status AVforum V2

Jeg er en "gammel traver". Jeg er fortsatt interessert i lyd og bilde, selv om jeg sjelden er på utstyrsoppgraderingskjøret lenger. Nåvel. Jeg jobber med webapplikasjonsutvikling til daglig. Det som har tatt nesten alle på senga de siste 4 årene er hvor raskt hovedplattform for bruk av web har...
  3. roffe

Kjøpe Chromecast?

Chromecast koster $35 i USA. Da får jeg vond smak i munnen av prisene de kjører i Europa. Jeg har pleid å tenke at USA-pris i dollar, ganget med 10 er en grei pris i Norge, og jeg har kjøpt en del produkter hvor det stemmer, enten når man importerer selv, eller når man kjøper produkter i Norge...
  4. roffe

Er det dumt å kjøpe filmer?

Jeg skaffet akkurat AppleTV (på Elkjop-salg), og ser at jeg nok nå kommer til å trappe ned Blu-ray-innkjøpene til storfilmene der maks lyd/bildekvalitet er viktig for opplevelsen. Ellers vil nok streaming via Netflix og lignende ta over mye nå.
  5. roffe

Google Chromecast - hva skjer?

Som alt annet enn iDevice-tilhenger har jeg lett etter et alternativ til Apple TV. Google Chromecast er ikke en direkte erstatter, men likevel utrolig spennende. Den er utsolgt i USA etter en meget offensiv startpris på $35. Derfor oppretter jeg denne tråden. Plukker du opp nyheter om denne...
  6. roffe

"C8", Norges minste(?) familiekino, siste: Ny BD-spiller (ikke med på bildet)

Oj. Her er det visst et spørsmål jeg gikk glipp av en gang i tiden, men jeg vet ikke om jeg skjønte spørsmålet?
  7. roffe

RuneW: Byggetråd - Kino - Ventilasjon V2.0

Takk skal du ha RuneW. Tenker ofte på hvordan det er blitt i hjemmekinoen din når jeg passerer med toget hjem fra jobb. Jeg har nok ikke den samme fokusen på hjemmekino og hifi som tidligere og er sjeldnere på AVforum. Men jeg har fortsatt fokus på lyd og akustikk siden jeg nå bruker det lille...
  8. roffe

Hodetelefon-shootout - en lærerik opplevelse

Takk og gratulerer til deg også, RoKo. Jeg ble veldig overrasket over hvor bra BD DT770 pro låter ut av boksen. De låter også litt mer avrundet i diskanten enn jeg husker. Kan produktet være subtilt endret i løpet av 4-5 år? Kanskje vi må ta en DT770 vs DT770 lyttetest, eksu?
  9. roffe

Ah.... Det var noen som tok den innlagte spøken. :-)
  10. roffe

The loudness war - spre det gode budskap!

Det er ikke slutt før innspillingene igjen er dynamiske. Og ikke la dere lure av målinger. Jeg har sett eksempler på at ting måles til å ha god dynamikk, og likevel låter det anemisk og spedt. Grunnen er da ofte at dynamikken kun er i mellomtone og diskant, mens bassen fortsatt er dynamisk...
  11. roffe

Tykkere dempemateriale = demping av dypere frekvenser. Jeg synes personlig at refleksjonsdemping er viktigst i de høyere frekvensene, siden det er disse øret bruker for å plassere lyder i lydbildet. Når det er sagt, så betyr ikke dette at man klarer seg med et laken på gulv og vegger. Men...
  12. roffe

For rene subwoofere, så har toe in nada å si. Det kan ha litt å si for frekvensene mellom 80 og 150Hz, der mye av brystkassetrykket ligger. Men subwoofere plassert i hjørnet vil ha utfordringer med jevn spredning av bassen i rommet. Noen steder i rommet vil få voldsom bass, mens andre steder...
  13. roffe

Hodetelefon-shootout - en lærerik opplevelse

Jeg vil bare si at nå har jeg også kjøpt meg Beyerdynamic DT770 pro. :wink: Det er flere årsaker til kjøpet, men den viktigste er nok komforten med velurputene framfor Sennheiser HD380 pro som jeg har brukt flittig i årene fra testen og fram til nå. Som Eksu også kommenterte, så klemmer de...
  14. roffe

Er det dumt å kjøpe filmer?

Jeg kjøper alt på Bluray (med noen veldig få unntak). Er man ekte kinoentusiast så nøyer man seg ikke med ekstremkomprimerte filmer fra Apple TV og lignende. Det beste er godt nok. Resten ... vel.... En sak som er nevnt er verdien av filmene i samlingen. Er det viktig? I dag koster en...
  15. roffe

Beste TV til 10.000NOK

Det kommer nå lite matnyttig info i tråden, og flere av debattantene viser respektløs oppførsel. Tråden har utspilt sin rolle og stenges. Skjerping, folkens.
  16. roffe

Bowers And Wilkins.Oppskrytt høyttalerprodusent?

Jøss, trekker du en analogi mellom din egen argumentasjon og en lettkledd dame? Interessant.
  17. roffe

Jeg skjønner hva du mener, men samtidig er det viktig å være klar over økonomiaspektet ved å drive med testing av relativt kostbare produkter. Det er begrenset økonomi i det å gi ut et magasin i Norge, og man er helt avhengig av at man slipper å kjøpe et produkt for å teste det. Det er...
  18. roffe

I denne tråden er grensene flytende, og man bør vel også vurdere hvem man diskuterer med... Sarkasme er heller ikke noen god måte å diskutere saklig på. Ref: Sarkasme - Wikipedia "Sarkasme er håning, gjøn av eller latterliggjøring av en person, situasjon eller ting. Det brukes ofte på en...