Søkeresultater

1. Snooky

MiniDSP erfaringer

Jeg vurderer å anskaffe en minidsp balanced 2x4 for å gjøre det lettere å integrere mine to subwoofere. En SVS SB16 og en Velodyne DD18. Nå har jeg PEQ på begge sub-ene fra før, og kan gjøre mye fininnstillinger på hver av de. Men siden jeg kun har en sub-utgang på surroundprosessoren min er...
  2. Snooky

Tapatalk problemer

Får ikke åpnet tråder gjennom Tapatalk. Får nettverksfeil, uavhengig av hvilket nett jeg er tilkoblet. Kan selvsagt være noe galt hos meg. Men andre forum virker fortsatt. Mottar også varsler, men får ikke åpnet tråden varselet gjelder.
  3. Snooky

Stuekino RIP - Dedikert lytterom reiser seg fra asken

Dette begynte opprinnelige som en "skal jeg avlive hele hjemmekinoen" tråd. Opprinnelig melding er nederst i denne posten. Nå er i stedet fokus rettet mot å optimalisere det rommet jeg har sett ut fra de nye forutsetningene som foreligger, nemlig at et barnerom med leggetid kl åtte har blitt...
  4. Snooky

Problem med HDMI på Samsung TV

Hei. Har en Samsung UE60KS7005 som jeg ikke får til å fungere optimalt. Dvs som tv er den helt grei. Men den har en "feature" som irriterer meg, og som jeg ikke klarer å slå av. Tydeligvis vil Samsung veldig at jeg skal styre tilkoblede hdmi-kilder gjennom tv-en. Det har jeg ingen intetresse av...
  5. Snooky

Meridian G68 med HD621 volumproblemer

Har en G68 som er tilkoblet en HD621 med MHR for å ta ut HDMI-lyd. Fungerer meget bra på de fleste kilder, men har litt problemer med kabel-TV dekoderen fra Canal Digital. TV-sendinger med flerkanals lyd virker bra. Men stereo, som det jo er mye av, blir veldig lavt. Må sette volum på maks for å...
  6. Snooky

Trenger tips til forbedring av tv-signal over coax

Jeg har kabel fra canal digital. Signalet er tilsynelatende sterkt ved inntak i huset, for montøren fra cd insisterte på å montere demping på kontakten til bredbåndsmodemet. Ved inntaket sitter en splitter med tre utganger av merket flomatic. Gjort før jeg kjøpte huset, og ser ut til å være...
  7. Snooky

Utilsiktet streaming av musikk jeg ikke har...

Har et litt pussig problem her, som jeg håper noen med litt mer erfaring med streaming kan belyse nærmere for meg. Jeg oppdaget ved en tilfeldighet at PS3 brått hadde oppdaget to medie servere på nettverket mitt. Den ene er min Win7 HTPC, som streamer med vilje så den er grei. Men den andre...
  8. Snooky

Sub i eller nær rack - erfaringer og utfordringer?

Som beskrevet i andre poster jobber jeg en del med romakustikk om dagen, men et vesentlig element her er selvsagt også plassering av høyttalere som bør være optimal før andre tiltak iverksettes. Etter å ha jobbet en del med sub og frekvensrespons har jeg oppdaget mye rart som kunne forbedres...
  9. Snooky

Snookys stuekino - Da var det på tide igjen...

Avforum og dets medlemmer kan ta mye av ”ansvaret” for min stuekino både som inspirasjonskilde og problemløser. Synes derfor det er på sin plass å legge ut en tråd om mitt oppsett i tilfelle dette kan være inspirasjon eller skrekkeksempel for andre. Oppdatering 22/1-08: Da ligger stuekinoen i...
  10. Snooky

Senter HT til ML Vantage

Etter lengere tids jakt på nye front HT falt jeg til slutt for ML Vantage. Men her er det ikke bare stereo som gjelder, så jeg vil også finne meg en senter HT som passer til. Har pr når en Electra CC901 som åpenbart ikke matcher ML'ene særlig godt. Når jeg hadde Vista og Vantage hjemme på prøve...
  11. Snooky

Ubrukelig DTS-lyd

Poster denne under generelt da jeg ikke vet om forforsterkeren eller dvd-spilleren er problemet. Jeg forsøker å spille av DTS-lydspor på en Denon 3910. Den er tilkoblet en Meridian G68 med optisk kabel. Dolby Digital lydspor fungerer utmerket på alle platene jeg har forsøkt, men DTS er en annen...
  12. Snooky

Xindak strømkabel...?

Lurte på om det var noen her som visste om de skjermede strømkablene fra Xindak er noe å satse på? Eksempel Har ingen erfaring med merket, men likte prisen :-D Dessverre går ikke lav pris og kvalitet alltid sammen, men siden jeg finner det sannsynlig at det ikke må koste mange kr å lage ok...
  13. Snooky

Nye fronthøytalere

Lurte på om noen her hadde tips til fronthøytalere jeg kunne vurdere? Problemstillingen jeg står ovenfor er avstand til sidevegg. Har nå prøvd det meste av alternative plasseringer, demping, romkorreksjon osv osv, men denne ene svakheten har jeg foreløpig ikke kommet rundt. Avstand til...
  14. Snooky

MCE fjernkontroll og knottebrett

Jeg har akkurat reinstallert HTPC'en med MCE og kjørt alle oppdateringer fra M$. Alt fungerer forsåvidt som det skal, men har møtt på et lite problem som jeg håpet kanskje noen her kjente en kur for. Jeg får ikke startet media center med den grønne knappen på fjernkontrollen eller tastaturet...
  15. Snooky

Ustabil DVI-switch

Har kjøpt en "Gefen HDTV DVI switch 2-1" for å kunne koble både HTPC'en og DVD-spilleren til tv'en som kun har én DVI-inngang. Dessverre er opplegget ganske ustabilt. Det oppstår brått og uforklarlig streker på skjermen, ofte etterfulgt av et hel-rosa bilde. Deretter bare snø.. Ved å flytte på...
  16. Snooky

RCA til 6,3 jack problem

Hei. Jeg har en eldre forsterker som jeg tenkte jeg skulle bruke for å drive noen høytalere i en annen sone i huset. Nå har denne gamle forsterkeren kun 6,3 jack inngang for hhv høyre og venstre kanal, mens både reciver og cd/dvd-spiller bruker RCA. Trodde derfor en overgang fra RCA til jack...