Søkeresultater

1. vidareje

ASUS GeForce® 210

Hei Jeg har ASUS GeForce® 210 installert på et par maskiner og sliter med at bildet hakker når jeg spiller av video fra f.eks. youtube, viaplay og NRK. Nettverket er raskt nok (90/90) og det er kablet forbindelse. Jeg har prøvd med og uten "hardware acceleration", mange forskjellige...
  2. vidareje

Prissamarbeid??

Jeg er på jakt etter en brukbar 32" led-tv til hytta og har funnet ut at Samsung UE32D5005 burde være ok. Etter å ha sjekket priser ser jeg at Elkjøp/Lefdal, Siba, HiFi klubben, MPX, komplett og Dustin har nesten identiske priser 3990-3999?? Er det vanlig at de ligger så tett? Vidar
  3. vidareje

Projektor til lite møterom

Hei Er det noen som har gode forslag til en projektor til et møterom på ca 15m2? Det vil bli vist mange mørke bilder (mikroskopi) så sortnivå og kontrast bør prioriteres. Den bør også ha et lavt støynivå siden den vil bli stående på møtebordet. Budsjettet er på 10.000-15.000,- VidarJ
  4. vidareje

Denon avr 2310 fjernkontrollkoder

Er det noen som vet om et sted jeg kan finne flere fjernkontrollkoder enn de som står i manualen til denne receiveren? Jeg har en Viasat dekoder (Pace tds250nv) og en eldre reserve DVD fra clas Ohlson S5100 som jeg ikke klarer å finne kodene til. Det hadde vært så greit med bare en fjernkontroll...
  5. vidareje

Vis oss ditt DIY møbel

Jeg savnet en tråd som dette da jeg skulle lage min TVbenk. Håper mange vil dele sine kreasjoner med oss andre:-D Jeg har brukt benkeplater i bjørk fra IKEA behandlet dem med Osmo oljevoks. Rørene mellom platene er syrefaste børstede stålrør (ca50mm i diameter). Det hele er spent sammen med...
  6. vidareje

Bestille 5.1 pakke fra Fynda

Jeg vurderer å bestille en Dynavoice Magic EX 5.1-pakke + Yamaha RX-V465 fra Fynda.se og er litt usikker på hvordan dette kan gjennomføres. Hvis jeg henter det på posten i sverige skal dette koste meg 5973,- (NOK) Dette er under 6.000,- grensen hvis jeg er borte i mer enn 24 timer, men hvis jeg...
  7. vidareje

Variabel bildekvalitet

Jeg har en Viasat parabol med en vanlig Pace dekoder. Jeg opplever veldig stor forskjell mellom de ulike kanalene feks er TV2 jevnt over ganske dårlig med mange komprimerings artifakter mens flere av Viasat sine egene kanaler har en relativt høy kvalitet. Skyldes dette at TV2 leverer et...
  8. vidareje

Kalibrering med probe versus DVE

Burde en TV som er korrekt kalibrert med probe (fargerom, gråskala etc) gi perfekte fargeresultater hvis man sjekker testbilde for farger og de tre ulike fargefilterene som følger med en DVE plate? Tror svaret burde være ja, men det kan være noe jeg ikke har fått med meg:-D Vidar
  9. vidareje

Reparere TV

Hei Er det noen på forumet som kan foreslå hvor jeg kan få hjelp/råd til å reparere min Panasonic TX-29AK1F? TV'n har virket fint til nå, men nå vil den ikke starte. Det kommer bare 4-5 klikk så går den tilbake i stby. Jeg driver å planlegger et nytt TV-rom, men vet ikke helt hvor stor...