Søkeresultater

1. uGn

Denon-3802 skjema

Hva slags skjema? Service-manual? I såfall fant jeg det på første treff på google: http://www.diyaudio.com/forums/solid-state/201519-troubleshooting-denon-3802-a.html
  2. uGn

Tips til nye fronter 30k.

Kan nok være lurt å finne ut frekvensgangen til ørene dine for å finne ut hva problemet er direkte. Da kan det bli enklere å tilpasse høyttalerene til dine behov. Så kanskje Miles, med et aktivt oppsett ikke hadde vært så dumt for deg?
  3. uGn

Erfaring med Subwoofer kalibrering med UMIK-1, MiniDSP, eventuelt Diraclive

Skal du først kjøpe deg en UMIK, så sjekk ut cross spectrum. Da får du en mic som er bedre kalibrert, min kalibrering starter på 4,3hz :) Kan sikkert være greit å skrive på profilen din hvor i landet du holder til, muligens noen rundt deg har en mic og kan ta en kjapp måling hos deg.
  4. uGn

Musikk Quiz Les regler i post 1

Blitzkrieg - Ragnarok Inferno, fra albumet A time of changes (1985) https://www.youtube.com/watch?v=rb0U8lec31U
  5. uGn

2 x Sonosubs med 2 x SI-18HT D2 i Dual-Opposed konfigurasjon.

Morsomt oppsett du har der :) Har du funnet noen referanser/kilder på hvor nøyaktig UMIK'n er under 20hz? Prøvde å finne fram til det selv når jeg var på utkikk etter UMIK men fant ikke noen seriøse kilder.
  6. uGn

emotiva a-300 basx serien

Tror det enda går litt fort for deg :D $399 for ampen hos emotiva, de har fri shipping i usa. Jetcarrier skal ha 799 for flyfrakt (hjem til døra hos deg) eller 299,- for båtfrakt til halden. Så kommer kommer 25% mva oppå totalsummen. Men ja rundt 4150-4750,- havner den ish totalt på.
  7. uGn

emotiva a-300 basx serien

https://www.hembiobutiken.se/produkter/forstarkare/stereoslutsteg/260270-emotiva-basx-a-300/
  8. uGn

Whisky tråden

Neida, jeg surrer ikke med whiskyen.. men fult mulig jeg surrer med hvor den ble kjøpt :D Ja jeg er ikke såå bevandret på den røykfulle og askepregede stien, så kanskje jeg skal holde meg på andre siden litt til :) "Bulleit kentucky straight bourbon" og "blanton's special reserve" er notert...
  9. uGn

Whisky tråden

Hva synes du om denne? Rasket med denne en gang på en tax-free, men synes den skuffet.
  10. uGn

Iby bygger hjemmekino

Supert bygg! Godt å se at noen gjør ting skikkelig :D
  11. uGn

Emotivas venner

NBerg, vil anbefalle å sjekke emotiva-forumet også, om det er flere som har samme problemer og ev. måter å rette det på. Antar at du har siste firmware installert?
  12. uGn

Dårlig akustikk i kinorom

Feil tråd, my bad. :)
  13. uGn

Status AVforum V2

Har ikke hatt problemet her, men hadde faktisk akkurat det "space fungerer ikke"-problemet på et annet forum her om dagen. Løste det med å skrive meldingen i notepad og limte det inn i ruta her. Husker dessverre ikke hvilket forum det var :/ Men da vil jeg kanskje si at sjansen for at det er...
  14. uGn

Jakten på billig "High end" kaffe...

25 sept -> 04 okt kjører stockfleths tilbud på wilfa kvern + 3 poser kaffe til 600,- Veldig kurrant kvern og fersk kaffe der :) Vi fyller 120 år!
  15. uGn

Status AVforum V2

Til info.
  16. uGn

Status AVforum V2

Feilmelding på forsiden: Fatal error: Smarty error: [in index.tpl line 136]: syntax error: unrecognized tag 'append' (Smarty_Compiler.class.php, line 565) in /var/www/htdocs/avforum.no/include/smarty/Smarty.class.php on line 1090 Som fører til at alt under den oransje "avforum, avtorget...
  17. uGn

Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio

Du kan jo enten flytte forsterkeren til et annet sted i huset eller trekke en skjøtekabel fra en annen kurs, enkel måte å teste den biten på.
  18. uGn

Tolker jeg deg rett at du får protect på kanal 1, uten at hverken signal eller høyttalere er tilkoblet? Da ville jeg nok sjekket sikringer(?) og ev. tatt en titt på den forsterkeremodulen. Muligens byttet om på 2 av forsterkermodulene for å bekrefte hvor feilen ligger.
  19. uGn

Søk i denne tråden på 'protect' Hvis problemet fortsetter, forklar hva du har testet.
  20. uGn

Jakten på billig "High end" kaffe...

Nå skal det etter min mening ikke sååå mye til for å lage en ganske habil kaffetrakter, så hadde ikke hatt noe i mot å teste den der. Som en smart kineser sikkert sa, det er bedre å lage en god kopi enn å lage noe et nytt misslykka produkt :p