Søkeresultater

1. Folkvord

Beste måte å få dolby atmos (se bilde)

Tenker å anskaffe meg dolby atmos, eneste problemet jeg har er at varmepumpen er montert rett under taket på den ene høyttaleren. Hva er beste måte å gjøre det på? Legge atmos høyttalere oppå frontene, eller kan det holde å montere de under varmepumpa?
  2. Folkvord

Dolby Atmos

Kan jeg bruke høyttalerene jeg har fra før (rf-62, rc-64, rs42) til dolby atmos, om jeg kjøper 2 eller 4 nye og monterer i taket?
  3. Folkvord

Lagging av UHD filmer

Det har seg slik at jeg først hadde en Panasonic spiller, visse filmer lagget på denne, ofte etter 7-8 minutter men også midt i og slutten av filmer. Filmene er flunk nye. Prøvde da å bytte den ut med en Sony spiller, å har hatt samme problem med denne, senest i går. Noen som vet hva problemet...
  4. Folkvord

KS8005 Judder

Andre som sliter med judder/lag på denne tven? Kjøpte den da den skulle være ypperlig på raske bevegelser, men beveger kameraet seg litt fort henger fort bildet igjen. Samme med sport. Noe jeg kan slå av eller på for å forbedre dette?
  5. Folkvord

Ny tv uten signal

Har fått ny tv en KS8005, koblet til antenne i one connect boksen men den finner ingen kanaler? Har sjekket og tven finner cam modul, trekker jeg ut antenne ber tven om at den settes i, 2 forskjellige ledninger har jeg og prøvd. Noen som vet hva som er galt her?
  6. Folkvord

JS9005, Clouding?

Noen som har denne tven å kan si om den sliter med clouding? Leste litt rundt at JS8505 har dette problemet, men ikke JS9505. Men har ikke akuratt lyst å bruke 50k på en tv. Hvordan er bildet på JS9005 kontra JS9505? Kjøpte en LED tv i 2012, denne var det sykt med clouding på at jeg byttet det...
  7. Folkvord

Ny TV 10000 - 15000

Er påtide med ny tv, jeg ser veldig mye film og fotball + litt spilling. Testet et LED TV for rundt 2 år siden, og dette var ikke det helt store for min del. Det hadde ghosting, crappy lyd og hakkete bilde så valget gikk på G20 som jeg har enda. Godt fornøyd med dette men vil ha større og gjerne...
  8. Folkvord

Projektor + Lerret

Skal ha meg en budget projektor og et lerret, dette skal først og fremst brukes til film og blu-ray. Har sett litt på denne projektoren Optoma HD200X 1080P DLP - Projektor-Hjemmekino - Projektor og Tilbehør og dette lerretet Grandview CYBER "master" 16:9 77" (180cm) - Nedtrekk - Lerret -...
  9. Folkvord

Ekstra forsterker for RC-64

Har en SP-996 på RC-62 som jeg har nå men vurderer oppgradering til RC-64 kan det bli for lite effekt med 996 da? I tillfelle er det vel mulig å bare kjøpe en til? Noen som har peiling om RC-64 II ser og høres helt lik ut som første versjonen? Gleder meg veldig til og oppgradere til større...
  10. Folkvord

Montere subwoofer i BMW sedan

Ønsker å montere en subwoofer i min BMW 316i sedan, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Noen som har en enkel forklaring på hvordan det gjøres? Er det slik jeg må trekke strømkabel fra batteriet til forsterker å signalkabel fra forsterker til subwoofer?
  11. Folkvord

Ny TV: 6000-7000.

Har sett litt på dette: Komplett.no - Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46EX500 og kan sikkert strekke beløpet, men det er egentlig mest blu-ray og dvd det går i nesten ingen spilling men litt tv titting. LED tv har jeg lenge hatt lyst på og er vel best når det gjelder film. Har hatt den gamle...
  12. Folkvord

Kjøp av ny tv

Er vel blitt mange av disse trådene nå :) Men min PX80 har tapt mye av sortnivået, det er nesten helt grått spesielt i de mørke scenene. Så jeg lurte på om dere kunne komme med noen anbefalinger til maks 7000,- Ser mest film så er vel Plasma som er best da? Er det noen instillinger som må til...
  13. Folkvord

Stereo forsterker til to F6

Er denne DENON PMA-510AE Integrert forsterker - Forsterkere - Stereo | Hi-Fi Klubben forsterkeren bra nok til og drive to Dynavoice F6? Og denne CD Spilleren DENON DCD-510AE CD-spiller - CD-spiller - Stereo| Hi-Fi Klubben
  14. Folkvord

Subwoofer kabel-forlenger

Har en subwoofer kabel på 6 meter, og skulle hatt en lenger. Er det en kabel som jeg kan koble den jeg har nå i så den blir forlenget? Så jeg slipper og kjøpe helt ny.
  15. Folkvord

Dere som har bestilt på JFS

Jeg bestilte RC-62 der som jeg fikk sendt til meg fraktfritt, har nå bestilt RS-42. Har dere erfaring med og betale frakt fra JFS eller er det altid gratis?
  16. Folkvord

Presence spørsmål

Jeg lurer på hvor jeg kobler til presence høyttalerene i receiveren? Og hvilken høyde burde de har over frontene, og kan høre presence henge høyere en venstre pga skråtak?
  17. Folkvord

Signal kabel fra PC til Receiver

Noen som har forslag om hvilken kabel jeg burde bruke til og hørre musikk igjennom forsterker? Leste i noen tråder men linkene til kabler funket ikke. Bruker nå en Jack kabel, men har hørt at det blir mye bedre lyd med en kabel av bedre kvalitet osv...Føler ikke jeg vil kjøpe en HDMI kabel da...
  18. Folkvord

Effektforsterker i prisklasse 5-6000,-

Får jeg en grei effektforsterker til prisklassen 5-6000 kr? Vil ha mer effekt i frontene. Oppsettet står i signaturen. Hvordan blir lyden i frontene med en effektforsterker i forhold til kun receiver? Blir det en stor forandring?
  19. Folkvord

Romkorreksjon

Hei. Har laget en skisse over rommet nå, håper dere forstår den :) Jeg lurte på om dere kan si noe om rommet, om jeg kunne forbedret den på en måte? For lyden har vel mye og si på rommet? De skrå takene vi har var litt vanskelig og få beskrevet i skissen, ta en titt på Min Hjemmkino linken...
  20. Folkvord

XBMC og Dolby Digital

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne tråden. Jeg har lastet ned XBMC på den bærbare pcen min, lurte på om jeg kobla HDMI kabel fra denne til receiver og fra receiver til TV, vil jeg da få Dolby Digital? evt. vil det stå Dolby Digital på receiver? Dette er ved av spilling av Avi. filer...