Søkeresultater

1. N

Forslag til surround oppsett

Hei, Jeg er en kar som ikke har holdt på med surround lyd på ganske mange år. Så nå tenkte jeg å børster støv av mitt gamle surround anlegg. Jeg har idag et vanlig stereoppsett idag bestående av: Mine fronter er ---------------------- B805S fra 2007 Disse er drevet av en ------------ Rotel...
  2. N

Trøbbel med streaming av *.mkv på Panasonic DMP-BDT500

Hei, Kjøpte en Panasonic DMP-BDT500 blue ray spiller nå i November. Spilleren fungerer ok for Blueray, virker det så langt, men jeg har flere utfordringer med å spille videofiler fra nettverket mitt. Spilleren har en lei tendens til å fryse opp i tide og utide når jeg forsøker å spille av en...
  3. N

Hvilken sub til B&W805S?

Hei, Jeg har følgende stereooppsett i min stue: B&W805S Hegel H200 Shanling CD-T100 Jeg lurer på hva dere ville brukt av sub på dette oppsettet? Min stue er på ca 20kvm. Den ene langveggen i forhold til høytalerene åpner inn mot ett kjøkken på ca 16kvm. Jeg har fra før av en kino i kjelleren...
  4. N

Noe rart på min LG AN110

Hei, Kjøpte i november en LG AN110 fra Komplett. Projektoren fungerer stort sett veldig bra men det er to ting som jeg mener ikke skal være slik: 1) Det virker som om det stiger en slags varmedis oppover på lerretet. Er ingen ovn eller noe slikt under bare for å fjerne den muligheten. ;-)...
  5. N

Litt kinkig koblingsproblem av sub mot integrert forsterker

Hei, Jeg har følgende oppsett: 1) Rotel RSX-1055 som surround reciever 2) Hegel-H200 som egen integrert forsterker i ren stereo og som effekt forsterker til Rotelen. Dette pga home theatre inngangen i denne forsterkeren. 3) Shanling rør cd spiller som går inn parallelt med Rotelen i Hegelen...
  6. N

Hjelp til kjøp av plasma

Hei, Noen som har prøvd denne? Samsung PS-42V4SK http://www.samsung.com/se/products/tv/plasmatv/ps_42v4s.asp Tenkte å kjøre component inn fra en Harman Kardon DVD22 dvdspiller.
  7. N

Støy på PsAudio HCA-2

Hei, Har en PsAudio HCA-2 som jeg er superfornøyd med. http://www.psaudio.com/products/hca.asp Det eneste er at den er litt følsom for støt og vibrasjoner. Med en gang den får ett støt direkte på kabinettet eller noen tramper i gulvet kommer det støy ut på høytalerene. Det begynner sterkt...
  8. N

Hva tror dere om denne? Sony FWD42PV1S

Hei, Har funnet en 42'' plasma skjerm som jeg likte godt. Noen som har noe formening om denne skjermen? http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=58287&site=3
  9. N

Musikk-sub til stativhøytalere

Hei, Hvis man skal skaffe seg en sub til å spille musikk med sammen med stativhøytalere, hvor lavt i frekvensområdet bør denne kunne spille? på forhånd takk
  10. N

Stativ til Polk LSI9

Har nettop anskaffet meg POLK LSi9 høytalere. I den sammenheng lurte jeg på hva slags stativ folk ville anbefalt og hvor høyt det bør være. Jeg har vel en helt standard sofa ville jeg tro. Målene til Polk LSI9 er som følger: H:37.78cm B:21.91cm D:38.73cm Høytaleren veier 14.97 kg. Som dere...
  11. N

Dali Ikon eller Patos Lyrics eller andre forslag?

Nå begynner oppsettet mitt å ta form. Er bare fronthøytalerene og centeren som skal byttes nå. Pr idag har jeg følgende: 1 Surround reciever Rotel RSX-1055 5x75watt eller 2X100 watt med 450 watt strømforsyning 1 Effekt forsterker til frontene, PS AUDIO HCA-2 2X150w i 8 ohm (Kommer snart i...
  12. N

Delefilter spørsmål

Hei, Kan noen hjelpe meg å forklare meg noe på ett delefilter. Jeg har ett par Energy høytalere som har følgende konfigurasjon: 1 diskant 1 6 toms til mellomtone 1 6 toms til bass Delefilteret deler selvfølgelig mellom signaler til diskanten og signalet til mellomtone og bass. Men det jeg...
  13. N

Patos høytalere

Mine gamle høytalere skal byttes ut etter lang og tro tjeneste og i den sammenheng har jeg kikket litt på norske Patos Lyrics og Patos Symphonic. Skal drive disse med min Rotel RSX-1055. Her er det ett mylder av forskjellige typer høytalere selvfølgelig så i den sammenheng ønsker jeg å se hva...
  14. N

Noen som har prøvd dette nettfilteret?

Hei, Jeg lurer på om noen har erfaring med dette nettfilteret som Claes Ohlson selger. http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=Eq0q112q115q107&ic=N&sw=17571 Tenkte å bruke det på min Rotel RSX-1055. Kanskje dere har forslag til noe annet bra nettfilter og hvor jeg får tak i det? Lurer også på...
  15. N

Problemer med min Denon cd spiller

Hei, Har en Denon CD spiller DCD-715 som jeg er veldig fornøyd med. Kjempelyd fra den når jeg kjører digitalt inn i min Rotel RSX-1055. Men har ett problem med den at den ikke alltid vil spille cdene jeg setter inn. Det har ingenting med brente/ubrente cder å gjøre. Det som skjer er at den...
  16. N

Surround pakke

En kompis av meg ønsker å kjøpe seg ett surround anlegg. Han har sett på LX8500W/01 fra Phillips...
  17. N

Tips til å lage rette vinkler i en ramme

Mulig dette er beskrevet før i forumet men jeg legger det ut likevel jeg. Syntes bare det er en så genial enkel måte å lage perfekte vinkler i ei ramme rundt et lerret feks og vil derfor dele det med andre. Husker det fra et sånn gjør-det-selv program på tv en gang i tiden. :)
  18. N

Kjøp av lerret fra USA

Kom over en sted i USA som selger restpartier av lerret stoff. Er ganske billig. Det eneste som er dyrt blir frakten da. Men det fine er at prisen er langt under 200 spenn slik at det ikke er noe moms på det. :D http://www.b-adeals.com/ProductScreenSale.HTM
  19. N

Lerret i fra Kina

Hei, Skal til Kina neste uke. Tenkte i den sammenhengen å se om jeg kunne finne meg ett lerret der borte til DLP prosjektoren min. Sånt bør jo være mye billigere der borte enn her hjemme på berget. :wink: Noen som har erfaring med dette? Kanskje noen vet om gode merker som er produsert der...
  20. N

Kvalitet på monsterkabler

Hei, Lurer litt på dette rundt kvaliteten på monsterkabler. I norge er de overpriset som bare det :x men man kan få dem på Ebay for en brøkdel av prisen. Betalte 240 spenn med porto for en 8.5 meter THX godkjent sub kabel fra USA. Kom i posten 5 dager senere. :D Hvordan ligger disse ann sånn...