Søkeresultater

1. S

Torolan's stuekino. JBL styrer showet nå :)

God jul, Torolan. Blir spennende å følge med på hva du "drasser" i hus i 2015.
  2. S

Ja. Veldig fornøyd. Det er koblet opp med XLR fra pre til antimode til høyttalerene. Fikk jo nye bakkanaler og prøvde i front. Han med B&W 804 Diamond ble heeeelt sjokkert, og "klaget" over at de hadde mer bass enn hans gulvstående. De var jo helt råe.
  3. S

Sikker på at det anlegget ditt låter veldig bra nå, Torolan.
  4. S

Jeg fikk Ganilsen til å hjelpe meg med Antimode Dual Core 2.0 (den dyreste) til frontene og den billigste til subbene. På den dyreste ble ikke den medfølgende mikrofonen brukt, men justert manuelt og lagt inn i Antimode. Fikk ikke satt meg 100 % inn i alt som skjedde her. Men jeg hadde en...
  5. S

Hjemme hos Devil. Noe eldre, men ikke for gammel til å ha det gøy med A/V.....

Husker at jeg advarte deg mot å betale noe på forskudd til han der. Og jeg fikk dessverre rett. Ikke for å triumfere, men som en påpekelse-tenk så mange flere det er. Det burde samlet seg en gjeng og sett om man kunne få til en seriøs sak mot han. Min sak gjelder 2 produkter som ble levert inn...
  6. S

Dali Mentor 6 vs B & W CM9 vs Klipsch RF82Mk2 med CXA-8

OK-OK..sorry gutter. Jeg mente ikke å tråkke noen på tærne altså. Jeg har vel testet bl.a B&W CM9, B&W 804 Diamond, Audio Physic Scorpio 2, Adam Column MK3 Active (eier de selv), Monitor Audio PL200 (eier de selv). Tidligere hatt Monitor Audio GS60, B&W 803, Focal Electra 946 osv. osv. Har hørt...
  7. S

OK-OK..sorry gutter. Jeg mente ikke å tråkke noen på tærne altså. Jeg har vel testet bl.a B&W CM9, B&W 804 Diamond, Audio Physic Scorpio 2, Adam Column MK3 Active (eier de selv), Monitor Audio PL200 (eier de selv). Tidligere hatt Monitor Audio GS60, B&W 803, Focal Electra 946 osv. osv. Har hørt...
  8. S

Tiden er kommet for å finne ny elektronikk til Klipschene. HJELP!!

Jeg har Onkyo 3010 og har prøvd en del receivere. Romkorreksjonen til Onkyo, riktig satt opp, er jo overlegen Yamaha og Marantz sin. Men så var det med riktig satt opp da. Feiler du, så blir lyden litt klinisk med mangel på bedre ord. Veldig livlig på film og Dynamic EQ er helt topp. Dette har...
  9. S

Jeg bruker å havne på ca 40 cm fra bakvegg målt fra bakplata i min stue på de fleste høyttalere. 5-10 cm blir vanskelig å få til. Effekt er nesten bare svada. Du kan fint bruke 400 watt på noen 150 watts høyttalere. F.eks en 150 watts høyttaler vil måtte trenge 600 watt for å sprenge diskanten...
  10. S

Synes System Audio også gode høyttalere til allround. Hørt litt lite på Klipsch og aldri hørt Mentor 6, men hørte nettopp RF63 og de virket overlegen CM9 (og de fleste andre) når man vil guffe på litt. CM9 er en veldig behagelig høyttaler. Sånne man lytte på i timesvis, men vil nesten aldri...
  11. S

Trenger ny søbbeløbb, kan noen hjelpe?

Må bare spør. Hva forventer du av den nye subben kontra den SVS-en du hadde? Foruten kanskje Sunfire sin EQ10 så tror jeg nesten ikke at det er så mange 10" som matcher SVS-en du hadde i output. På ren lydkvalitet er det mange. Ta f.eks den nevnte Rythmik subben. Den har ca like mye output (når...
  12. S

Jeg er dessverre ikke hjemme på noen uker, og har ikke noen Rythmik i drift nå. Har hatt det før og skal sikkert kjøpe 2 nye. Den koster 8.500-10.000 sendt til døra fra USA. Den har fase og EQ også, så denne er lett å integrere ja. Det som er så genialt er at du kan tune den til å spille...
  13. S

B&W klubben

Når en høyttaler har så mangel på bass og fylde får man en slank klangbalanse som sitter igjen i hele området. Det blir slitsomt å lytte til og mellomtone og diskant blir altfor fremtredende. Har ikke noe med å være Cerwin Vega fans.
  14. S

Litt større enn de andre, men Rythmik Audio F12SE er en utrolig bra sub. Denne er servostyrt og du kan velge mellom 14 hz, 20 hz eller 28 hz som cut off i dypet. Målt til -3 db ved 12,5 hz i friluft fra 2 meter. Der måler f.eks XTZ 12 til 32,5 hz. Man kan også velge stramhet som low, medium og...
  15. S

B&W klubben

Jeg har Parasound P5 som dac/pre. Jeg har Monitor Audio PL100 stativhøyttalere bak, men disse ble testet i front i en periode. Jeg testet B&W 804 Dia mot Monitor Audio PL200 (som jeg bruker i front), og denne testen er beskrevet så nøytralt som mulig som pluss og minus til begge på...
  16. S

B&W klubben

Merk at jeg TROR den ikke klarer det særlig godt. Også etter hva HFK selv sier. Vi har brukt Parasound A21 og McIntosh 400 watter på 804 Dia uten at det har gitt noe imponerende fraspark i bassen. Lyngdorfen er vel 120 watt i reele watt i 8 ohm, og hvis den heller ikke er så glad i lav impedans...
  17. S

B&W klubben

Ja, for 804 D har begrenset med bass ;-) - 6 db punktet er det som regnes som det laveste punktet den gjengir noe særlig bass. - 3 db betyr egentlig at de begynner å rulle av ved f.eks ca 45 hz og nådd 3 db tap ved 38 hz. 6 db tilsvarer normalt å gå fra 1 til 2 subwoofere. 3 db økning trenger...
  18. S

Forslag til et godt og rimelig tv til soverom - rundt 40"

Jeg fikk tak i en Samsung LED 46", 3D og Smart TV med 2 par aktive 3D briller og 6 mnd Netflix inkludert for 4000. Kjøpte det til guttungen. Koster til vanlig 8.000. Satt det opp i stad og synes det virket veldig bra. Det er 6 serie med 4 føtter i kryss. Nyttårssalg hos Expert. Letet overalt...
  19. S

Hifi-huset konkurs (og åpnet igjen)

Ikke bli for forbanna på meg nå, devilej. Men jeg advarte deg mot dette på forhånd. Har selv blitt lovet noen høyttalere jeg venter på. Heldigvis vet at jeg at enten går det, eller så går det ikke. Så slipper jeg å bli skuffa. Men kjedelig at ordet "jeg lover" har så liten mening i hans verden.