Søkeresultater

1. N

Erfaring med Subwoofer kalibrering med UMIK-1, MiniDSP, eventuelt Diraclive

Ingenting :-) Men tror en kan tweake en del mer med en DSP :-) Selv om jeg har ingen erfaring fra det. Du har sikkert mer muligheter med marantzen en jeg har med Yamahaen..
  2. N

Erfaring med Subwoofer kalibrering med UMIK-1, MiniDSP, eventuelt Diraclive

Hei Har en yamaha RX-A3050. Får ikke kalibrert subwoorene noe særlig med den. Noen som har erfaring med comboen. Umik-1, MiniDSP 2x4 HD og eventuelt Dirac live. Har også hørt at UMIK-1 ruller av med ca 20Hz. Har gjo tenkt å "tune" subbene under det. Er dette en bra kombo for å tweake...
  3. N

Offisiell tråd for JVC DLA-X500, DLA-X700 og DLA-X900

Hvilken info får du opp når du ser UHD film når du trykker info på projektor?
  4. N

Offisiell tråd for JVC DLA-X500, DLA-X700 og DLA-X900

Er det noen som har i prøvd BT 2020 til X500r? Ser noen i det store utlandet har gjort dette når de ser UHD filmer via HDfury. Vet ikke om det har noe hensikt. Om noen har, gi en lyd hvordan de gjorde deg. Også om en må rekalibrere for BT2020
  5. N

Er det vits å kjøpe UHD BD spiller til JVC DLA-X500R ??

Shallow_ Hei Hvordan har du satt opp oppsettet ditt i henhold til HDFury? Tenker signalgangen
  6. N

Grunnen for at jeg gikk til lav lampemodus er for å få mindre støy siden jeg har projektor hengende i taket litt bakom sofa. Det var kanskje litt dumt å ikke kalibrere den i lav modus i utgangspunktet. Men det var ikke noe jeg tenkte på ved bestilling. Ved å justere Lens Aperture så vil det vel...
  7. N

Tusen takk for oppklarende svar. :-)
  8. N

Takk for svar. Nå du skriver sette lampespenningen tilbake, så mener du lav lampemodus ? Og Iris justering er Lens Aperture. Lukke blir fra 0 mot - 15 på manuell skala. Så tilbake til Auto 2. Clear Black skal stå i Off postion? Har forøvrig bestilt HDFury linker, så jeg håper dette vil...
  9. N

Uffda. Jeg er nok litt usikker på alle formatene og standarder til uhd/hdmi osv. Trenger en boks som er best mulig egnet til å levere UHD video til X500. Tenker at begge fungerer. Men kanskje en har funksjoner som passer bedre til x500. Om HDFury står mellom uhd spiller og reciver er det vel...
  10. N

Hehe. Ingen problem . Ser ikke helt forskjellen selv. Avshop sa at jeg må kjøpe Linker. Men ser at mange bruker integral. Er litt i tvil på hva jeg skal velge
  11. N

Hei Tenkte på HDfury. Integral eller Linker til en JVC X500R:rolleyes:
  12. N

Dumt å spørre kanskje. Men hva bør en gå for Linker eller Integral fra HDfury? Hva er best deal for JVC X500R
  13. N

Takk for svar. Regner med at jeg forsatt må skaffe meg en HDMI switch som fjerner HDCP 2.2 for å få frem bilde til X500R. Fikk projektor kalibrert når jeg kjøpte den hos AV shop. Må jeg gjøre noen store forandringer når jeg spiller av UHD diskene? Tenker på lysstyrken osv. Projektoren ble også...
  14. N

Hei, kjøpte en JVC DLA-X500R for vell 1 år siden. Har i det siste tenkt på å kjøpe en blue-ray spiller. Men da er det vel like greit å kjøpe en UHD spiller når en først oppgraderer. Forstår det slik at jeg må bruke en HDfury Linker pga av det er bare HDMI 1.4 på denne projektoren. Er det noe...
  15. N

Hjemmekino sofaer fra FNKY.no?

Hvor har du kjøpt dette produktet og hva koster noe slikt?
  16. N

RX-A3050 VS SR7010 VS AVR-X6200W

Bruker idag Pionner SC-LX83 og Hegel H100 på frontkanalene. Har vært fornøyd med den. Men var i en tur på Hifi klubben i Bergen og fikk en Atmos Demo, og ble litt solgt.:p:mrgreen: Selv om det er ikke optimalt satt opp i demo-rommet. Ente med at jeg tenkte at nå må jeg oppgradere.:cool: Ukene...
  17. N

Matsijatsi: Prosjekt Loftskino/Loftstue

Hva betalte du for et spann? Hvor mange liter? Har 2 lag med plater, med greenglue sealent og greenglue compound mellom platene. Skal nå sparkle kjøtene på ytterste laget. Er i grunn usikker på den store forskjellen mellom "vanlig" fin sparkel og Fermacell sin. Mistenker kun navnet :-)
  18. N

Hei Er det noe spesielt med Fermacell sparkelen? :mrgreen:Har kledd igjen rommet med samme plate, men tenkte for å gå for vanlig sparkel..
  19. N

Hei Har du platene helt inn til hverandre? Fuger du mellom skjøtene og så sparkler?