Søkeresultater

1. D

TRALLTRALL`s Hjemmekino - endelig oppdatert

Ser bra ut! Var tøft med de spottene i gelenderet :)
  2. D

Offisiell tråd for JVC DLA-X500, DLA-X700 og DLA-X900

Jeg hadde tidligere nesten bestemt meg for at 500ES skulle bli min neste projektor, men har etterhvert tenkt mer og mer på X500. Som flere påpeker er prisforskjellen veldig stor, så det er meget mulig at det blir en ny JVC etterhvert :)
  3. D

Retep`s lytterom. Prøver på Atmos igjen.

Mye fornuftig sagt her, AMEN :)
  4. D

Kentis musikkino *Stereo+ på besøk*

Utrolig flott kino og ikke minst BILDENE :D
  5. D

Sony VPL-VW500ES

Hmmm, man får ikke akkurat mindre lyst på denne....:p
  6. D

Jeg er, i likhet med mange andre her, veldig imponert over sluttresultatet :) Det er også veldig interessant å lese om alle de forskjellige akustiske tiltakene/ målingene som gjøres. Eneste bakdelen er at man skjønner hvor utrolig mye arbeid som ligger bak hvis man skal opp på toppnivå her ;)
  7. D

Problem med Pioneer VSX-527

Jeg har kjøpt nevnte reciever brukt for min samboers søster. Den er ikke tilkoblet Internett, men den har en USB- inngang i front som er merket med iPad/iPhone/iPod. Jeg får ikke lyd via iPad eller iPhone på denne inngangen. Jeg har brukt de originale kabelene som fulgte med og har prøvd flere...
  8. D

Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!!

Jeg har i løpet av høsten kjøpt inn et par ekstra SVS PB12-PLUS/2 til min fremtidige nye hjemmekino. Planen er en stack med 1 stk. ULTRA/2 og 2 stk. PLUS/2 i hvert hjørne foran. Jeg er veldig i tvil om jeg skal satse på subber bak også, men jeg får se det an litt etterhvert. Det hadde vært...
  9. D

Status AVforum V2

Hvordan får man redigert siden sin på "minHjemmekino"? Jeg har jo gjort det før, men nå finner jeg ikke noe sted der man kan velge å redigere.. Jeg har sikkert blitt blind(ere) den siste tiden..:rolleyes: Edit: Jeg har selvfølgelig søkt opp min egen hjemmekino, men finner som sagt ingen ting på...
  10. D

Spennende tråd du har her og resultatet ser ut til å bli veldig bra :)
  11. D

Høres bra ut :) Utgangspunktet mitt mtp takhøyden blir bare bedre og bedre. Jeg spurte min far i kveld hvordan gulvet i kjelleren var støpt/bygget opp og det viser seg at gulvet er isolert over støpen. Det ligger isolasjon, gulvbord og så teppe. Dvs at jeg skal ha ca. 2,57 m i takhøyde når jeg...
  12. D

Status AVforum V2

Dette gjelder for meg også. Jeg vil selvfølgelig ha det første bildet som hovedbilde!
  13. D

Det var i utgangspunktet noe sånt jeg hadde tenkt, men kommer til å sjekke ut muligheten med slissing. Tåler disse trinnlydplatene mye vekt? Jeg ser for meg en stack med subber i hvert hjørne foran og racket kommer til å veie sitt. Jeg kan fort komme opp i totalt 1000kg på meget konsentrerte...
  14. D

Sony VPL-VW500ES

Blir spennende å høre :)
  15. D

Jeg har tenkt litt på dette med slissing før, men er veldig usikker i forhold til om det har noe med selve bæringen av huset å gjøre. Man skjærer jo ut en firkant på ca. 25 kvm som ligger mot hjørnet av huset... Hvis man går for dette da slipper man vel å tenke på noen form for lydisolering...
  16. D

Mange gode råd her :) To av veggene er yttervegger med Leca-blokker, mens de to andre er innervegger av tre. Det går også en pipe opp til 2.etg., men den går ikke inn i selve rommet. Den flukter med platene i rommet sånn at den kan kles inne. Jeg håpte å slippe lydbøyler ved å bruke metoden som...
  17. D

Jeg har nå funnet frem del 1 og 2 av "Slik bygger du din egen hjemmekino" skrevet av Hunsbedt for Watt (BEF var kanskje også med?). Disse flotte reportasjene har ligget klar lenge i påvente av kinobygging. Jeg har jo lest dem, men det begynner å bli en stund siden. Jeg tror at jeg tar noen...
  18. D

Takk for svar :) Jeg snakket med snekkeren nå og han var med på den. Da river man altså av platene på de gamle veggene, setter opp nye vegger og plater disse på innsiden med 3 lag. Er det gips som er anbefalt og bør man satse på 3 lag i taket også? Hvor tykke bør de nye veggene være? Veggene...
  19. D

Utifra et økonomisk ståsted hadde det nok holdt med ett....:rolleyes: Jeg har forøvrig hatt en liten befaring i hjemmekinoen i dag og snakket litt med snekkeren min. Det går en limtre-drager i taket som er bæring for en peis i stuen over. Veggen den hviler på skal vekk, så denne drageren har...