Søkeresultater

1. B

kontrollere innholdet på 4tv'er (institusjon)

Du kan kanskje bruke Plex Media Server. Den kans streame det samme innholdet til flere skjermer samtidig. Jeg er litt usikker på hva du mener med å «kontrollere innholdet ved å bruke wifi»
  2. B

nye Bd disker med kornete bilde

Jeg vet ikke jeg ass. De beste 4K releasene jeg har er på disc, men jeg synes kvaliteten er veldig varierende. Synes streaming er mer konsistent. Mulig de de-noiser for å kunne komprimere hardere. Uansett liker jeg effekten det virker ha.
  3. B

Inntrykket mitt er at jeg jevnt over opplever mindre grain på streaming enn på disc. Det kan tenkes prosessering er årsaken, da grain introduserer utfordringer for komprimeringen, og streamingtjenestene stort sett benytter lavere båndbredde. Ellers kan det tenkes årsaken er så enkel at filmene...
  4. B

Okay. Så dette er 10 bit -> 10 bit, kun for å kompensere for lysstyrke? Jeg tonemapper 10 bit - 8 bit og det er ikke noe å hoppe i taket for.
  5. B

Altså, colorering av filmer er en nitidig, manuel prosess. Det finnes ingen gode automatiserte løsninger for å redusere 10 bit til 8 bit farger. De løsningene som finnes bør i beste fall ses på som nødløsninger. å tonemappe en UHD Bluray for å spille av på et 8 bits display, blir ikke i nærheten...
  6. B

Tonemapping? Viser du 10 bits filmer på et 8 bits display? Det bør du i allefall styre unna med en gang.
  7. B

Samsungs nye 'The Terrace' er 55-75" TV til udendørs brug

Kunne vel ikke blitt lansert på et mer passende tidspunkt?
  8. B

Vel. De beste utgivelsene jeg har sett kommer fra disc. Men det gjør de værste også. 4K releasene til Apple holder jevnt over høy kvalitet, og alt jeg har sett derfra er langt bedre enn den amerikanske Groundhog Day discen, som er det absolutt værste jeg har sett. I tillegg er jo ikke...
  9. B

Det er helt sinnsykt at man skal måtte være bevisst på hvor man skaffer filmene fra ass. Det er merkelig at de som utgir ikke er mer bevisst på kvaliteten i den konkurranse-situasjonen de har fått fra streamingtjenestene.
  10. B

Haha, ja det der er et spesielt ønske ass. Tror oppslutningen for det der er sånn passe begrensa, men for all del. Alternativer er alltid greit. Uansett en avsporing ift. kornete bilder. Synes ikke grain har noe på skjermen å gjøre ass. Ikke engang om tematikken er historisk og skal forestille...
  11. B

Hva mener du egentlig her? At alle ikke-amerikanske filmer, alt fra selskapreisen til Das Boot også bør spilles inn i engelspråklig versjon? Eller at tyskerne i Inglorious Basterds skulle snakka engelsk? Er dette noe du seriøst kunne tenkt deg?
  12. B

Samma her. Hater grain. De burde ha gitt ut en kunstig clean versjon. De uhd James Bond filmene tror jeg kanskje de har gjort noe sånn med. Sjukt cleane for alderen. Merkelig hvordan mange mye nyere filmer ser vesentlig dårligere ut
  13. B

På så nye filmer vil jeg anta det er sånn med overlegg. Her har de jo gode digitale kilder så å gi ut noe som ser bra/korrekt ut er jo ikke så vanskelig. Mange eldre filmer på UHD er særdeles dårlige. Groundhog Day UHD discen er dårligere enn det værste på HBO. Sjukt kornete og pulserende...
  14. B

Hvor dekodes Dolby Vision? Og bør jeg da droppe Samsung Q95T?

Jeg kommer til å kjøpe PS5 sjøl og det byr på nye utfordringer. Jeg har kommet til at jeg dropper de dyreste modellene og heller bytter TV litt oftere. Jeg har en 82 Samsung som jeg er sjukt fornøyd med, men HDMI 2.1, eARC etc. gjør at å unngå oppgradering er vanskelig. Forhåpentligvis til noe...
  15. B

Tvr er forskjellige. Hvorfor den ene ser bedre ut enn den andre skal ikke jeg uttale meg om. Men med mindre panelet i DV TVn din både støtter 12 bits farger og er særdeles lyssterk, hvilket jeg finner lite sansynlig, så er altså ikke HDR årsaken. Redpill vurderer for øvrig en skjerm hvor det...
  16. B

HDR er kryss-kompatibelt. Innhold mastret i DV vil spille av i HDR10+ på samsungen du vurderer. Og fordi panelet i seg selv ikke støtter hverken fargedybden eller lysstyrken DV tillater, er det å inkludere standarden i en slik skjerm passe meningsløst
  17. B

HDR10+ oppnår akkurat det samme var poenget
  18. B

Så lenge du uansett ikke får noen 12 bits TV er vel DV sånn passe bortkasta? Støtte for det i dagens modeller blir litt som å putte Porsche felger på en Toyota
  19. B

Hvilken Uhd spiller til Sony VW95es projektor!

Tenker du spille ordinære blurayer eller uhd? Den begrensede erfaringen jeg har med tonemapping av HDR kilder er at det blir dårligere enn native SDR. Tror kanskje det beste resultatet vil oppnås ved å benytte standard Blu-ray?
  20. B

Gå fra projektor til TV!?

Enig i det. Plass og mulighet er helt essensielt for projektor. Man må kunne dedikere et rom til bruken, for omgivelsene har voldsom påvirkning på bildet. Batcave er en forutsetning. I tillegg krever det en viss dedikasjon hos brukeren, fordi det er langt mindre brukervenlig enn et TV oppsett...