Søkeresultater

1. T

Hvorfor er 4K BluRay spiller til PC så vanskelig å få til?

Skjønner at det er store utfordringer med å bruke PC som BluRay avspiller da man først og fremst trenger en BluRay spiller som leser BDXL 4K, og disse er det få av. I tillegg må man ha en Intel CPU og bruke den elendige integrerte grafikkbrikken (UHD 630 er vel den beste til nå, og den er...
  2. T

Problemer med HDR

Så hva skal jeg gjøre? Håper virkelig det finnes en løsning på dette :( Internettlinjen min har ikke nok båndbredde til å streame noe som helst HDR materiale, så PC-en min er mitt eneste valg.
  3. T

Problemer med HDR

Har kjøpt meg en Samsung UHD HDR TV, og får ikke HDR til å bli bra. TVen er koblet til PCen min (GTX1080). Bruker HDMI 2.0 og har Windows 10 Content Creator installert. Når jeg aktiverer HDR i skjerminnstillingene i Windows blir bildet veldig utvasket (dårlig kontrast) og lysstyrken blir...
  4. T

En boks til stikkontakten som gir bedre bildekvalitet på TV-en...

Det hadde vært noe det :) Hvilket spectrometer har du? :)
  5. T

Hahaha der var det mye komisk, clasm :D Leste ganske mye nedover, og det er jo sjokkerende hvor mye humbug det er i lyd- og bildebransjen. En annen ting jeg har bemerket meg er at man er for tiden helt nødt til å gå inn på flotte forumer som dette for å finne kompetente mennesker. Det gjør meg...
  6. T

Denne boksen skal visstnok, gjennom å stabilisere sinuskurvene fra stikkontakten gi: - Mer detaljer i bildet på TV-en - Bedre fargegjengivelse - Bedre sort og hvitt nivå Dette sier Soundgarden: Ved bruk av Quantum får man et lavere støygulv, bedre separasjon og et økt dynamikknivå. Dette...
  7. T

Ny reciever i mellomklassen (5000-7000kr) - Tips?

Jeg kontaktet Amazon som jeg kjøpte den fra bare for å se om det ville ha noe for seg. Og fy flate for en service jeg fikk! To timer etter at jeg sendte en epost hadde de allerede sendt meg en splitter ny reciever helt gratis, inkl priority shipping. Frakten også gratis. Så ba de meg om å sende...
  8. T

Ny reciever i mellomklassen (5000-7000kr) - Tips?

Hei. Håper ikke dette blir enda en overflødig spørsmålstråd, men med så mange kloke hoder her inne er det veldig attraktivt å kanskje kunne få noen råd konkrete til min situasjon. Jeg har hatt en Pioneer VSX-920, oppgraderte nylig til VSX-1124 som jeg importerte fra USA. Men denne har en...
  9. T

BenQ w1300

Jeg har et DreamScreen V2 DynaGrey 92" (grått lerret). Dette kan jeg fint anbefale, eller noe lignende. Duken har fin tekstur og gir god kontrast. Bildet på projektoren er bedre enn min 50" LG FHD Plasma. Fargene er langt bedre enn på mange TV-er, og med det mener jeg at fargene er riktige...
  10. T

Hvor er mine innlegg?

Hvor er "Mine innlegg" slik de fleste andre forumer har? Hvordan kan jeg holde styr på oppdateringer i tråder jeg har kommentert i altså?
  11. T

BenQ w1300

Jeg har også BenQ W1300. Til prisen kunne jeg aldri tenkt meg å kjøpe noen annen projektor. Ang kalibrering kan jeg dele videre noen tips jeg fikk fra Gorm her inne, som har er professor kunnskapsekvivalent når det kommer til projektorer og kalibrering. BenQ W1300 kommer, i motsetning til de...
  12. T

Pioneer VSX-1124 - Problem med senterkanal

Leste du det første innlegget ordentlig? :)
  13. T

Har nå også forsøkt å resette hele recieveren til fabrikkstandard. Terminerte også ledningen på nytt i begge ender. Fortsatt samme problem. Når jeg kjører kalibrering på nytt og normaliserer alle kanalene så har senter så høy gain at det vrenger ved normale filmvolumer. Er recieveren defekt da...
  14. T

Hei. Lurer på om noen her kan ha noen gode tips til et problem jeg oppdaget i dag. Plutselig når jeg skulle teste en film etter å ha kalibrert projektoren min i henhold til råd fra Gorm la jeg merke til at senterkanalen plutselig var uhyre lav. Skjønte ingenting så jeg tenkte det var noe...
  15. T

Guide til projektorkalibrering

Tusen takk for gode svar.
  16. T

Lagde et gråskalabilde nå. Det strekker seg fra 0-255 i luminans med 21 steg og lineær økning i luminans. Valgte 21 steg da det første er helt sort og derfor blir dét utgangspunktet, med 20 steg oppover mot 100% hvitt. Er dette en grei måte å justere brightness og contrast på? Er målet å få...
  17. T

Tusen takk for alle svarene, og spesielt til deg, Gorm :) Føler meg mye klokere på hva jeg IKKE kan gjøre nå, uheldigvis hehe. 1. Problemet mitt ved å leie inn noen til å kalibrere proft er at jeg føler det kanskje er litt bortkastet siden projektoren min ikke koster mer enn 10 000kr. Og hva...
  18. T

Standardkalibreringen på min W1300 var ganske dårlig. En del rødt i gråskalaen som jeg kunne se med mine egne øyne uten problemer. Hvordan kan det hende at Spyder4 sensoren fungerer så bra til PC-skjermer hvis den er ubrukelig til projektorer? Er ikke lys, lys? Hvordan vil du ellers anbefale...
  19. T

Hei. Lurte på om noen kunne hjelpe meg med en guide til projektorkalibrering? Av relevant informasjon kan følgende nevnes: Benq W1300 projektor DreamScreen V2 DynaGrey 92" lerret Spyder4 Elite colorimeter 100% mattsort malte vegger og tak, sort vegg til vegg teppe Har kalibrert den med øyet...
  20. T

Pioneer VSX-1124 ankomst?

Ingen som har noen formening?