Søkeresultater

1. B

4K@60 over HDMI

Går det bra over 10-12 meter. Eventuelt med hvilke begrensninger? HDR?
  2. B

Screen Innovations Transformer

Etter projektoren konka har jeg bestemt meg for å hoppe over til stor TV ettersom du snart får over 80 tommer kasta etter deg, med 4K, HDR, innebygde streamingløsninger og sat-tuner, etc etc. Men... Med lerret som dette er det fristende å fortsette med projektor. Denne motoriserte skjermen og...
  3. B

JVC 5500 for hockey?

Er dette et ok valg? Jeg er litt skeptisk på grunn av alle historiene om lav motion resolution, banding og ubrukelig FI. Jeg tipper projektoren vil brukes 90-95% til gaming, resten hockey. Film og TV ellers er helt uvesentlig. Alternativene slik jeg ser det nå er enten JVC PJ eller 82" Samsung TV.
  4. B

BenQ W10000 dim over stort sett hele bildet

Hva skjer med denne a? Ble plutselig super-dim etter bare 600 timer. Satt i ny lampe. Ingen bedring. Bytta litt fram og tilbake og nå ser den ut til å ha fått igjen litt lys på ene siden mens resten er helt pyton. Noen tips?
  5. B

Optoma UHD60 - 4K på billigsalg

Om du bare må ha 4K men egentlig ikke har råd er dette projektoren for deg. 2700$ http://www.projectorcentral.com/optoma-uhd60.htm
  6. B

BenQ W11000

BenQ´s nye 4K projektor er like rundt hjørnet. Prisen er ikke spesielt avskrekkende, 5.999 Euro. BenQ har for øvrig en historikk med å dumpe prisene på toppmodellene sine relativt kjapt. Inntrykkene som sitter igjen hos folk som har sett den er så langt positive, i allefall de jeg har lest. ...
  7. B

BenQ lanserer X12000 - 4K DLP projektor med HLD LED

BenQ vil i tillegg til å lansere W11000 senere i år, også lansere X12000. W11000 vil være lampebasert (ikke laser som jeg påsto i en annen tråd) mens X12000 er led basert.
  8. B

Optoma kommer med 4K, single chip DLP

Optoma vil vise frem sin første 4K projektor for hjemmekino i februar: ISE: Optoma Shifting 4K DLP and 6K Lumens Laser-Phosphor projector Hyggelig å se at det fortsatt skjer noe på DLP fronten.
  9. B

SONY VPL-HW65 VPL-VW320 og VPL-VW520

Dette er vissnok det Sony presenterer på IFA om ca. en mnd. I tillegg ryktes VPL-VW1200. http://www.projection-homecinema.fr
  10. B

Fox første studio ut til å produsere alle nye filmer i UHD/HDR.

Det nye bluray formatet får drahjelp fra FOX. Selv er jeg tvilende til om dette er nok til at et nytt fysisk format skal ha livets rett, men det er uansett positivt at innholdslevrandørene øker kvaliteten. Personelig skulle jeg helst sett samme commitment til HFR. Fox to Be First Studio to...
  11. B

Epson Pro Cinema EH-LS10000 - Laserbasert projektor - annonsert

Etter skuffelsen har lagt seg over Sonys begredelige lansering kan kansje dette muntre dere opp?
  12. B

Sony VPL-VW300ES

Sonys nye, rimeligere 4K projektor ble i dag lansert på IFA. Les mer
  13. B

Ny, rimeligere 4K projektor fra Sony - 3. september.

Det har lenge ryktes at Sony skal slippe en enda rimeligere 4K projektor og skal man tro Sonys pressemelding vil denne lanseres den 3. september på IFA. Les mer her
  14. B

Bluray salget stuper - Streaming tjenestene tar over og europa leder an.

Sony har varslet aksjonærene om dårlige tider, mye på grunn av en uforutsett negativ utvikling i bluray salget. Intjeningen ser ut til å ende på bare 32% av hva som ble anslått for ett år siden og ett sviktende bluray salg sies å være hovedårsaken til Sonys problemer. Dette er trolig dårlige...
  15. B

Optoma HD91

Så nå som denne har kommet, hva er dommen? En svenske på AVS overvar en sammenlikning mellom JVC X500 (Engineering sample), Sony VW500 og Optoma HD91. Av alle tre foretrakk han Optomaen(!). Høres umiddelbart ut som dette er en bra projektor, og hvertfall noe å vurdere for de som foretrekker DLP.
  16. B

Sony VPL-VW500ES

4K HDMI 2.0 Support 1700 Lumen Reality Creation 2 200.000:1 Contrast Wireless HDMI Box "Mastered in 4k" Support TRILUMINOS Support 3D with RF Auto Calibration for Colour New Motionflow Technology 9900,-€ Last Ned fult produktark på engelsk her...
  17. B

Hdmi 2.0

HDMI 2.0 er endelig lansert. Standarden vil forhåpentligvis være implementert på en del av projektorene og skjermene som vises på IFA de kommende dagene. Standaren byr blandt annet på opplagte fordeler ift. 4K materiale (4K@50/60), utvidete CEC kommandoer og mye mer. Les mer om HDMI 2.0 her...
  18. B

Evil Dead (2013)

En svært skjelden gang kommer det filmer som så til de grader definerer en sjanger at de får kultstatus og blir udødelige. Evil Dead er en slik film. Utallige skrekkfilmer har stjålet konseptet om ungdommer som drar ut i skogen til en forlatt hytte, for deretter å bli slakta ned en etter en...
  19. B

Django Unchained

Kuleste filmen i verden. Er vel ikke så mye mer å si. Leo ble snytt for Oscar / beste birolle. Hva mener dere?
  20. B

Sharp Aquos 90"

Noen som vet når denne slippes i Norge?