Søkeresultater

1. N

Erfaring med Subwoofer kalibrering med UMIK-1, MiniDSP, eventuelt Diraclive

Hei Har en yamaha RX-A3050. Får ikke kalibrert subwoorene noe særlig med den. Noen som har erfaring med comboen. Umik-1, MiniDSP 2x4 HD og eventuelt Dirac live. Har også hørt at UMIK-1 ruller av med ca 20Hz. Har gjo tenkt å "tune" subbene under det. Er dette en bra kombo for å tweake...
  2. N

Er det vits å kjøpe UHD BD spiller til JVC DLA-X500R ??

Hei, kjøpte en JVC DLA-X500R for vell 1 år siden. Har i det siste tenkt på å kjøpe en blue-ray spiller. Men da er det vel like greit å kjøpe en UHD spiller når en først oppgraderer. Forstår det slik at jeg må bruke en HDfury Linker pga av det er bare HDMI 1.4 på denne projektoren. Er det noe...
  3. N

RX-A3050 VS SR7010 VS AVR-X6200W

Bruker idag Pionner SC-LX83 og Hegel H100 på frontkanalene. Har vært fornøyd med den. Men var i en tur på Hifi klubben i Bergen og fikk en Atmos Demo, og ble litt solgt.:p:mrgreen: Selv om det er ikke optimalt satt opp i demo-rommet. Ente med at jeg tenkte at nå må jeg oppgradere.:cool: Ukene...
  4. N

Hvilken størrelse har din kino? Bredde-Lengde-Høyde. Før/etter Lydisolering/Lydtiltak

Hei folkens Lurer på hvilken størrelser folk har på kinoene sine her ute på forumet. Hva blir for lite ? Mål før og etter lydisolering/lydforbedring ble gjennomført... Ikke alle skriver målene sine, så jeg er litt nysgjerrig. Skal flytte i nytt rekkehus snart. Får tilgang til ett rom på...
  5. N

Hva er best Lossless lydformat??

Hei Har kjøpt meg en ny reciver, SC-LX83. Tenkte å sende musikk fra datamaskinen til reciveren via nettverket mitt. Overføre mine CD plater til PC`en. Kan også kjøpe "HD" musikk via nettet. Derfor lurer jeg på hva som er den riktige veien å gå. Så hva er best format ? FLAC eller WAV...
  6. N

Blir det bedre lyd med høydekanaler i hjemmekino??

Lurte på om det er lurt og investere i en reciver med mulighet å kjøre lyd i høydekanaler i oppsettet mitt her hjemme :confused: Er høydekanalene noe som virklig løfter opplevelsen når en ser film?? Har idag bare et 5.1 oppsett, og skal kjøpe en ny reciver med HD lydformatene og med 2 HDMI...