Søkeresultater

1. D

Problem med Pioneer VSX-527

Jeg har kjøpt nevnte reciever brukt for min samboers søster. Den er ikke tilkoblet Internett, men den har en USB- inngang i front som er merket med iPad/iPhone/iPod. Jeg får ikke lyd via iPad eller iPhone på denne inngangen. Jeg har brukt de originale kabelene som fulgte med og har prøvd flere...
  2. D

Hva skjer kl. 00.00?

Forumet synes å gå veldig tregt når klokken runder midnatt. Dette har pågått en stund hos meg i alle fall. Mulig noen har tatt det opp andre steder, men jeg har ikke sett noe. Så hva skjer?
  3. D

Kjøpe hjemmekinoprosessor?

Jeg vurderer å selge min Yamaha RX-A3010 og gå over til en ren prosessor. Jeg har i grunnen ventet på Sherbourn PT-7030, men har i dag sett litt på Marantz AV7005(utgående) og den nye modellen AV7701. Tar bare noen kjappe "for og imot" som jeg har funnet i farten. Det kan hende at jeg har bommet...
  4. D

Lydisolering av tak

En kompis av meg skal lydisolere taket kjellerstuen sin. Han vil også sette inn en lyddør. Rommet er ca. 4x7m med 2,4m i takhøyde. Det ligger en drager tvers over taket som stikker ca. 20cm ned. Denne vil han kle inn når han først gjør noe med taket. Hva bør han bruke her? Det blir altså ca...
  5. D

Ec Aw250r

Ser at både Soundgarden og Dynabel kjører kampanje på denne til 29.995,- (satt ned fra 42.900,-). Er det noen som vet om dette blir ny "fastpris" eller om det kun er en begrenset periode? Har alltid hatt lyst å teste ut EC på Klipschene mine, men det er først og fremst AW180 jeg har hatt lyst...
  6. D

Lerret til Infocus SP 7200

Han som kjøpte min 7200 skal kjøpe seg lerret. Sitteavstanden blir ca. 5m og rommet skal være godt lysdempet med "halvmørke" farger (har ikke sett rommet selv). Jeg mener at han bør min. opp i ca. 230 cm bildebredde på denne avstanden. Alternativene i rammelerret (på AVshop) er da: Grandview...
  7. D

Infocus SP 7210

Ser at denne har kommet på Infocus sin hjemmesider http://www.infocushome.com/amer/eng/products/screenplay/sp7210.asp
  8. D

United banket Liverpool

:lol: :lol: :lol:
  9. D

Sony HS50

Ser AVshop har satt ned denne til 19 999,-. Er det bare løp å kjøp? :shock: Ser den skal vere på lager også. Har ikke sett den, men til den prisen så kan man jo kanskje bare ta en sjangs... :?
  10. D

Har mistet Viasat kanaler

Jeg (og flere) har nå mistet alle kanalene i Viasat's sølv- og gullpakke. Kun basispakken er igjen. Jeg har ikke oppgradert til NDS-tuner/kort så det var jo ventet. Er det flere som har mistet disse kanalene og er det noen som vet når basispakken forsvinner?
  11. D

Onkyo kombo

I siste L&B har en Onkyo en helsides annonse. De reklamerer med et pakketilbud på receiver TX-NR900 og dvd spiller DV-SP800 til 20k (veil. 30 eller 35K :?: ). Begge er i Integra serien til Onkyo som skal være av rimelig bra kvalitet. Umiddelbare minus må være at receiveren mangler automatiske...
  12. D

SDI ?

Jeg har kommet over dette uttrykket noen ganger på AVSforum. I dag fikk jeg det nye L&B med en tilhørende reklameblekke fra Onkyo. Der er det opplyst om at deres dvd-spiller DV-SP800 kan leveres med SDI digital videoutgang. Hva er forskjellen på SDI og DVI/HDMI ?
  13. D

Fotball på Viasat

Viasat har jo Viasat Sport 1, 2 og 3. Til høsten så skal de sende Champions League, FA-cupen, Liga-cupen og en del annen fotball. Har vært inne på Viasat's hjemmesider, men syns ikke det kommer klart frem hva de skal sende på de forskjellige kanalene :? Er det noen som vet hva slags fotball...
  14. D

Nye Force modeller

Ser at Force har kommet med nye modeller. En 3 og en 5 serie. Noen som har prøvd disse? Er det noe forskjell på lyd og bilde sammenlignet med 1145/55? Er det noe forskjell på lyd og bilde mellom 3 og 5 serien?
  15. D

36" Widescreen TV

Skal ha meg ny tv i stua og hadde tenkt å kjøpe en 32" widescreen modell til ca 15k. Var så inne på internett å søkte litt. På Elkjøp's sider så fant jeg en Philips 36 PW9308 til 20k. Jeg trodde man måtte opp i 25-30k for en 36 ". Da prisdifferansen kun blir på 5k i forhold til "budsjettet" så...
  16. D

Hvordan gjør dere det ?

Høres jo spennende ut, men må nok skuffe dere :lol: Har akkurat bestilt litt utstyr på internett og betalt med kredittkort. Er litt i tvil om dette er lurt. Har hørt at noen oppretter egen konto for internett kjøp og så overfører kun det beløpet som skal belastes. Så, hvordan gjør dere det...
  17. D

RGB - Komponent omkobler

Kjører i dag et s-video signal fra parabolen til projektor. Lurer på å kjøpe en omkobler/adapter som omdanner RGB i scart til komponent signaler. Vil man få et bedre bilde med et sånt signal kontra s-video ?
  18. D

Får ikke startet nytt emne

Prøvde å starte et nytt emne under generell video, men får ikke lagt inn dette. Står generell feil på overskriften
  19. D

RGB til Komponent omkobler

Har en parabol som jeg har koblet opp til projektor med s-video signal. Lurer på å kjøpe en omkobler fra RGB i scart til komponent. Er det noen som vet om jeg vil få et bedre bilde med dette kontra s-video ?
  20. D

RGB - Komponent omkobler

Jeg lurer på å kjøpe en omkobler fra RGB i scart til komponent for å kunne kjøre dette til projektor. Denne vil jeg bruke på parabolen, men det gjelder jo også for de med dvd-spillere uten komponent-utganger. Pr. i dag så tar jeg ut et s-video signal fra scart'en. Vil jeg få et bedre bilde ved...