Søkeresultater

1. M

Lydfeller DIY og evt plassering (planløsning for musikkrom)

Jeg er straks ferdig med lydisoleringen av det som skal bli et bandrom/hjemmestudio i kjelleren. Det er som studio det vil bli brukt mest, men det vil også fungere som bandrom. I første omgang er det kun taket som er lektet ned med dobbelt lag fibergips og dør som er byttet ut med lyddør, så...
  2. M

Søker tips: Lekte ned tak forbi lufteluke (bilder)

Tusen takk for svar, be2ng! Jeg vet ikke om jeg skjønner helt. Overgang fra firkant til rør, tenker du da fra den ene firkantede åpningen i veggen som er der nå, eller tenker du på den delen som allerede er tettet til et rør? For den store firkantede åpningen i hjørnet har jeg en dekkplate som...
  3. M

Heia! Det er to slike luker, og begge er på samme vegg og går rett gjennom veggen og ut i det fri for ventilasjon. Jeg tenker som nevnt beholde begge for å beholde så god ventilasjon som mulig, men det er hvordan lydisolere rundt dem jeg er usikker på. Jeg tror dessverre hjemmekinoventilasjon...
  4. M

Intro: Jeg er i gang med å bygge bandrom/studio i kjelleren. Rommet er 3,2m dypt, 3,75m bredt og det er 3,35m under taket. Gulv og tak er støpt betong. Det er to yttervegger i uant tykkelse støpt betong med kork og diverse isolasjon på innsiden før hønsenetting og murpuss. De to andre veggene er...