Søkeresultater

1. Chasin

Høyttalerkabel for trekking i rør

Hei Er det noen som har gode tips på høyttalerkabel i en grei kvalitet som er lett å trekke i 20mm K-rør? Rørene er lagt med så stor radie som mulig, så det skal gå greit så lenge gummien ikke har for stor friksjon. Med 7.2.4 system bil det også bli noen meter, så pris spiller også inn...
  2. Chasin

Plassering av Atmos i taket

Hei Har kommet et stykke med byggingen i kjelleren 4K og Atmos på budsjett, og det neste nå er å bestemme plassering av 4 Atmos kanaler i himlingen. Skal felle disse inni gipsen, og må legge opp rør samt gjøre plass til backbokser i glavaen før jeg kler igjen. På bildet har jeg markert...
  3. Chasin

Foeskjell på SVS subber

Hei Er det noen som vet hva forskjellene på SVS SB 12 nsd og SB 1000 er? Har googla noe, og det ser ut til at nsd er en eldre serie? Noen som har egne erfaringer? Grunnen til at jeg lurer er om det har mye for seg å kjøpe 2 nye SB1000 fremfor brukte SB12 til kinoprosjektet mitt 📽
  4. Chasin

App fjernkontroll for UHD spiller

Ligger an til å bestille meg en Panasonic UB 820 4K spiller til hjemmekinoen min. Er det noen som har funnet en Android app til å styre denne? Ser fjernkontrollen får bare passende med skryt, og jeg skal i tillegg ha den i et annet rom en der vi sitter.
  5. Chasin

Lerretstørrelse og sitteavstand, igjen...

Hei Hvilke erfaringer finnes der ute med sitteavstand og hva som er behagelig å se på? Ønsker i utgangspunktet så stort som mulig, men med 3-3,5 meter sitteavstand på fremste rad må jeg vel ikke gå helt bananas? Skal ha 16:9, og evt maskere for andre formater. Som dere ser på bildet (som HTC...
  6. Chasin

Chasin`s kjellerkino - 4K og Atmos på budsjett

Hei Etter 7 år med nytt hus er det endelig tid for å få ferdig det siste rommet :) Snekkeren har vært på befaring, og ting kan endelig begynne. Der er pr nå uisolert leca og murgulv med vannbåren varme. Rommet er 3,9 x 72 meter pr nå, og planen er en bod/teknisk rom i bakkant på ca en meter...
  7. Chasin

Budsjett In-Wall høyttalere

Hei! Har fått i oppdrag å hjelpe svigerinna med litt utstyr til huset hun pusser opp. Ønske: Takmonterte in-wall høyttalere, 3 stk på stue og 1 på kjøkkenet, dvs ca en i hvert hjørne av allrommet. Budsjett: Ca 2500kr stk. Hvitt tak. Aktiv sub på gulvet må vel være enklest og best? Må ha noe...
  8. Chasin

Toll på varer fra allposters.com?

Hei! Har tenkt å bestille noen plakater i mounted versjon på allposters.com Meget lekkert å se på, men noe kostbart. Ca 7-800kr for plakaten og ca 200kr i frakt. Er det noen som vet om det er toll på slike produkter? Ser at man har muligheten for å hake av for Gift ved bestilling, slik at...
  9. Chasin

Norsk tekst på BR fra Amazon.co.uk?

På amazon.com er det veldig bra info om filmene, men på den engelske siden var det sorgens... Er det noen som vet om alle Blu-ray filmer fra amazon.co.uk er sone B/2? Og er alle disse med norsk tektst? Tenkte å bestille Batman Begins til £9,90, men ikke uten norsk tekst.
  10. Chasin

Min lille oppgradering

Hei! Har en C-klasse som det er flikket litt på og montert litt stereo. Tenkte jeg skulle legge ut litt info her om hva som er gjort. Bilen er i daglig bruk hele året, så modifikasjoner blir gjort litt nå og da. Info: Bilen er en -99 mod C180 Sport (Andre seter, instrumenter etc) Tonede ruter...
  11. Chasin

Hvordan bedre kabel-tv bilde?

Hei! Har i dag helt vanlig kabel tv i veggen og synes kvaliteten på bildet er mildt sagt elendig. Bilde er mye bedre på DVD og hos venner med parabol. Hvilke muligheter finnes i dag? Ønsker i hovedsak bedre bilde, antall kanaler er det nok av... Dream box? Kabel tuner? Media-PC?
  12. Chasin

Hitachi font?

Er det noen som vet hvilken bokstavtype (font) som er brukt i Hitachis logo? Skal brukes på en projektorhylle... :)
  13. Chasin

Xr-cd

Hei! Noen som har erfaringer med XR-CD (Extended Resolution Compact Disc)? Det er et JVC produkt. De gir ut forskjellige titler på nytt, men i en høyere kvalitet. Hørte på Dire Straits og Tina Turner i gar, kan absolutt anbefales!