Søkeresultater

1. I

Karmann`s Hule

Finnes det et program for å beregne hvor mange subber og hvilken plassering en trenger i et rom for å få en jevn respons?
  2. I

Retep`s lytterom. Prøver på Atmos igjen.

Jeg synes Atmos var en solid oppgradering i kinoen. Mye mer enn utvidelse fra 5.1 til 7.1. Om en vil legge pengene i stereo eller hjemmekino beror på plass og penger, men kanskje viktigst hva en bruker mest?
  3. I

Ivaols hjemmekino 2.0

XLR kabelen var ikke lang nok i tillegg til at jeg hadde glemt å kjøpe y-splitter. De er på vei fra evenstadmusikk.no. Dette måler svært bra og som jeg håpte på! Utfasingen på 63hz er ikke tilstede. Fulgte planen og testet ulike plasseringer i høyden. Som beregnet måtte de høyt opp for å unngå...
  4. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Måling i lyttesposisjon av begge JBL 4645C uten EQ. En stor topp i 40-50hz området som også går igjen på de andre subbene. Ingen dal i 60hz området. Venter på kabel så jeg får lyd i alle subbene samtidig.
  5. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Første ferdig 😎
  6. I

Ivaols hjemmekino 2.0

50mm rockwool.
  7. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Nærmer seg lyd i JBL 4645C klonene. Setter inn demping i ettermiddag og skrur sammen. Deretter skal all dempingen bak lerretet ut og så trekke kabler før det gøye starter, eksperimentering med plassering av subbene. Veldig spent på om jeg finner en plassering med bra nivå i problemområdet 63hz...
  8. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Har fått mål og hjelp av Karmann, hjertelig takk til han! Lager to 4645C kasser med 2258 elementer og håper det er tilstrekkelig for å jevne ut responsen. Legger ut litt bilder og målinger når jeg kommer så langt.
  9. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Send gjerne en bassbox fil så prøver jeg å få noe fornuftig ut av den 👍
  10. I

Status AVforum V2

Fikk tilbake meldingene i går kveld men nå er problemet tilbake. Dette gjør dessverre meldingsfunksjonen ubrukelig når en ikke kan stole på at mottager får lest meldingen og en selv ikke får lest svaret.
  11. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Ahh, har du tegninger med bassrefleks du kan dele? Beklager maset! Blir ivrig når det nærmer seg 😄
  12. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Mange takk 😀 Da bruker jeg tegningene du tidligere la inn i tråden for resten. Bruker du demping i kassen? Avstivninger?
  13. I

Status AVforum V2

Stemmer. Når en logger ut og inn og oppdaterer forsvinner meldingene. I en lang meldingstråd står kun første melding igjen.
  14. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Henter et par JBL 2258 til onsdag. Lager et par kasser og ser om jeg kommer i mål med to i første omgang. Karmann: får ikke svart deg på PM. Satser på portet etter svaret ditt. Har du de originale målene til 4645C? Har ikke plass til dypere enn original kassen.
  15. I

Status AVforum V2

Samme problem på nytt.
  16. I

Karmann`s Hule

Ser at du lagde de to siste kassene lukket. Gjør det de enda lettere å lage?
  17. I

Karmann`s Hule

En trenger ikke skrekkfilm for å bli vettskremt hos Karmann 😂
  18. I

Status AVforum V2

Ja takk, nå er alle meldingene tilbake 👍
  19. I

Status AVforum V2

Problemer med PM som kommer, får beskjed via mail, men får ikke åpnet. Laster siden på nytt så forsvinner den ene meldingen i samtalen etter den andre. Logget meg helt ut og inn sist og da dukket meldingene frem igjen. Dette fungerer heller ikke nå. Gjelder både på PC og via tlf med Android.
  20. I

Ivaols hjemmekino 2.0

Synes det er veldig bra bass nå, kontant og fin med smekk. Kjøp av fire 18" fra Precision Devices gjør jeg gjerne. Vi kan gjerne diskutere det når du kommer etter du har hørt lyden hos meg. Hvilken driver, kassestørrelse og portet eller lukket er jeg nysgjerrig på hva som er lurest for å nå...