Søkeresultater

1. Ak

mb quart hd-pf200

Ja, Sveinung gir seg ikke ser det ut til. Trist i grunnen, men det er ikke så veldig enkelt å gjøre så mye med det.
  2. Ak

Hvilken Uhd spiller til Sony VW95es projektor!

JVC er jo "the wholy grail" etter min mening, men det finnes andre god produkter, også. Den rimeligste (men stadig kostbar) oppgraderingen jeg ville anbefalt deg, er Epson TW9400, som er en meget bra sak. Er det for dyrt, så hadde jeg for min egen del fulgt litt med på bruktbørsen for å se hva...
  3. Ak

Hvilken Uhd spiller til Sony VW95es projektor!

Det er helt klart bedre spillere, men i ditt tilfelle er det nok fort projektoren som er den begrensende faktoren. Det er ikke umulig at du vi kunne oppleve noen mindre forbedringer, men det store løftet vil du først få dersom du oppgraderer projektoren.
  4. Ak

Test av Epson EH-TW9400 / Pro Cinema 6050UB

TW9400 wil dessverre ikke være en oppgradering slik jeg ser det, og X500 og TW9400 bruker samme teknologi for å vise "kvasi 4K". På de fleste andre parameter er forøvrig X500 imho. en bedre projektor. Skal du oppgradere så må du nok dessverre betydelig opp i pris.
  5. Ak

Nytt Prosjekt - Min første dedikerte hjemmekino

Jeg tenker vel at en JVC vil passe fint inn i boksen du har laget :)
  6. Ak

Sonys første microLED-skærme koster millioner

Veeeeldig kostbart nå, men teknologien er spennende nok. Muligheten til modulære skjermer kan på sikt gi uante muligheter tenker jeg.
  7. Ak

Hjemmekino i tilbygg: 8 stk Beyma 21" i porta kasser på plass!

Det meste er vel sagt allerede, men dette må jeg si ser utrolig imponerende ut! Kanskje det blir anledning til å stikke innom en eller annen gang? :)
  8. Ak

«Allround»-projektor mellom 12-20k.

Det er ingen av dagens DLP-projektorer i konsumentmarkedet som har sortnivå som kommer i nærheten av eksempelvis JVC sine DILA-projektorer, selv ikke de som er flere generasjoner gamle. DLP er stort sett bra på det meste annet, men det er imho. ganske ødeleggende med "lysegrått" sortnivå i mørke...
  9. Ak

Jeg ser at man ikke kommer ned på 20K om man ikke er ekstremt heldig. Jeg vet at du har definert et prisområde, men jeg hadde ikke vært i tvil dersom det var meg; jeg ville spart litt til og lagt noen tusenlapper til på bordet og siktet meg inn på en brukt DLA-X5900 (ligger en på Finn.no til...
  10. Ak

Jeg tror jeg ville prøvd å få tak i en brukt JVC. Med litt flaks så kan man komme ned på 20K.
  11. Ak

"Sonefrigjøring" Blu-ray Panasonic DP-UB820

Nå er ikke HDR støttet av projektoren din, så jeg tenker vel at det er lite poeng for deg å legge så store summer på bordet for funksjoner du ikke får benyttet. Har du imidlertid planer om å oppgradere til en av de nyeste JVC-projektorene så kan saken stille seg annerledes. Det er andre mindre...
  12. Ak

Striky bygger hjemmekino

Så gøy at flere av "gamlingene" har nye prosjekter på gang! Ser ut til å kunne bli meget bra, Striky :)
  13. Ak

BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

Helt rått! Du er utrolig flink, BEF :)
  14. Ak

uhd spiller til jvc N7

Detaljert og god forklaring. UB9000 ser veldig grom ut, men det er vel kanskje ikke verdt å betale for den ekstra funksjonaliteten for de aller fleste, hvert fall ikke om man ikke har N7 eller NX9?
  15. Ak

Test av Epson EH-TW9400 / Pro Cinema 6050UB

Det er nok ikke unaturlig at bildet kan oppleves som litt mørkt; sjekket du "HDR contrast" kontrollen? VW270 har ikke automatisk HDR tone mapping, så da må man leke seg litt selv for å finne riktig balanse. Ellers så er det lov å like showroom-instillinger, men det er litt som å banne i kirken...
  16. Ak

Du imponerer igjen, Bjørn Erik; utrolig kul konstruksjon med lagvis finèr (y)
  17. Ak

Du er helt rå til å bygge ting, Bjørn Erik, både verktøy og annet :)
  18. Ak

Hisense lancerer første dobbeltlags LCD TV i Kina

Jeg er litt usikker på om dette er spennende eller ikke.... Er det for lite for sent, nå som OLED er på plass med priser som dropper?
  19. Ak

Hjemme hos Devil. Noe eldre, men ikke for gammel til å ha det gøy med A/V.....

Oii, det var sprek design! http://renaissanceaudio.no/merker/alle-merker/ hadde Davone før, tror jeg, men usikker på om de skaffer nå, eller om noen andre har overtatt.