Søkeresultater

1. PureHifi

nye Bd disker med kornete bilde

handler både 4k og vanlige bd disker, men stusser litt på de 2 siste filmene jeg såg på vanlig BD. Ad astra og Midway. ekstremt kornete bilde, mulig det skal være slik, men jeg irriterte meg så mye over bilde og forsøkte med alt av instillinger underveis for å få det bedre uten hell, ødela hele...
  2. PureHifi

3D filmer tips

har en Jvc x5900 og fikk huka tak i et par Xpand briller og en 3D emitter for å teste ut 3D i kinoen. testet Avtar og det må siest å være en meget positiv opplevelse. god 3D i 16:9 på 150" var sweeeet:) synd lysporet på 3D utgaven var sørgelig dette ga mersmak og jeg må få kjøpt inn mer filmer...
  3. PureHifi

REW guruer på sunnmøre?

Ønsker hjelp til kalibrering, og en liten innføring i REW. om det er noen i område som har kunnskapen betaler jeg:) kontakt på PM
  4. PureHifi

Panasonic ub820 netflix atmos lyd

Får bare DD på netflix Har uhd abo Noen instillinger jeg har oversett? Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. PureHifi

ny effekt til frontrekka, tips til PA amper med lite viftestøy

Har 3 stk Klipsch Kl-650THX som trenger mer Power. har per i dag en Yamaha Mx5000 som drar 11kanaler. funker utmerket så lenge en ikke drar det helt ut, så trenger mer Power så jeg ikke må bytte horn flere ganger:) må stå inn i kinoen så trenger tips til amper med lav viftestøy. har også...
  6. PureHifi

Klipsch kl 650 thx ultra 2 trenger nytt horn

Ble plutselig stilt i senterkanalen, null diskant . Trodde det skulle tåle såpass med pådrag, men mulig forsterker er litt knapp? Yamaha mx 5000. Vet de solgte horn til disse billig en tid på en eller annen nettside, noen som har tips eller et til salgs?:) Sent from my iPhone using Tapatalk
  7. PureHifi

3D på jvc X5900

er litt nysgjerrig på hvordan 3d blir på denne og vurderer å handle inn emitter og 3d briller. er det kun JVC briller som duger eller kan en for eksempel benytte https://www.avshop.no/product/xpand-x105-universalbriller-rf-black/ eller andre til overkommelige priser?
  8. PureHifi

Sony ubp x800 region free?

Fått et par blu ray fra usa som ikke lar seg spille av, noe triks for å få den region free eller skifte av soner? Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. PureHifi

Jvc x5900 HDR

Har kjørt en del 4K filmer i HDR mode, stort sett vert pent å uproblematisk:) men såg Bohemian Rhapsody igår og i mørke sener slet den med sort nivået, det switchet på noe som gjor fargen vekslet mellom sort og grå. Noen som vet hva jeg eventuelt kan slå av som gjør dette? Sent from my iPhone...
  10. PureHifi

Atmos lydspor vanlig blu ray vs 4K på JVC X5900

Snart klar kinoen så lager til en større handle liste på cdon, sortert etter Topplisten - Dolby Atmos Der er flere filmer som ligger rundt 50 lappen på vanlig blu ray kontra 300 på 4k utgaven. Er det såpass stor forskjell bildemessig at det er verdt pengene? de fleste av disse er filmer som kun...
  11. PureHifi

UltraFrame 16:9 150" Rammelerret og avstand fra duk til ht

i gang med bygging av baffelvegg og lurer på hva avstand en trenger fra duken til ht bak. har bla 2 stk DIY kit fra avshop med 18" Dayton ultimax ståandes bak
  12. PureHifi

lim til rockfon plater på gips vegg

skal kle baffelvegg med rockfon plater før det blir stoff utenpå, noe tips til lim som duger?
  13. PureHifi

hvor får jeg tak i høyttalerstoff på rull

er ute etter høyttalerstoff på rull , min 2,5m eller mer. skal kle baffelvegg, bassfeller og søyler for alle surr ht i kinoen, finner ikke egnet størrelse noen plass på ht stoff (sort), tips til hvor jeg kan få kjøpt dette?
  14. PureHifi

dobbel lyd dører - noen med erfaringer?

rådførte meg først med nordicdoor dei sa følgende Avstand mellom dører er viktig, og så er det nok en fordel med to ikke like dørblad, to forskjellige tar forskjellige frekvenser. Hvis du har dobbel vegg som vist i bilde og to like 35 dB dører tenker jeg du er i underkant av 60 dB (noe mer om du...
  15. PureHifi

JVC x5900 150" lerret og planlegging av maskeringsløsning

planlegger hvordan jeg skal lage til maskeringsløsningen til 150" 16:9 lerret. kulest hadde vert en elektrisk rullgardinløsning som maskerte kun øvre del. skal kasse ned over lerret på ca 30cm so har god plass her til en slik, men da blir kanskje bilde litt i laveste laget, høyden på rommet er...
  16. PureHifi

Receiver i teknisk rom, lang kabel til målemikk noe problem?

har planlagt plassering av en Yamaha 3020 på teknisk bod til et innebygt 5.1 system til tv stuen. kom akkurat på jeg må legge opp kabel så jeg får brukt målemikken her, blir ca 10-12m til teknisk rom. blir det noe problem med mikrofonen med en ekstra 3,5mm kabelskjøt på 10meter?
  17. PureHifi

avshop sine 18 kit , sette opp HYPEX PSC2.700d plateforsterker

hei forsto det slik denne må programmeres før en kopler den opp, noen som har en enkel step by step til en utolmodig sjel? hørt det kan være en liten pang om en kopler opp før denne er oppsatt rett, da fabrikkinstillingene er farlige:) har 2 stk kit med Dayton ultimax element liggende, tenkte å...
  18. PureHifi

Valg av UHD blu ray spiller

har i grunnen sprengt budsjette på kinoen min så noe Oppo har jeg ikke råd til:) tips til en ok spiller til max 5k? har Yamaha CX 5100 + MX 5000 så estetisk hadde det passa bra med en Yamaha spiller, men ingen must.
  19. PureHifi

systemhimling med skjulte festeskinner

planlegger hele tak konstruksjonen med systemhimling, nedfelt kant rundt med spotter og ventilasjon. Et parti i senter på ca 14-16kvm med stjernehimmel (dette partiet er tenkt så nært som mulig eksisterende takkonstruksjon). noen som har link til leverandør som har skjult innfestning på...
  20. PureHifi

hvor kan jeg kjøpe kabler ferdig trekt i rør?

har innfelte tak høyttalere i de fleste rom i huset, og må snart starte å legge opp kabler, noen plass jeg kan få ferdig trekt kabler i rør?, helst 2 kabler billigst mulig så utlandet funker fint:) takker for tips