Søkeresultater

1. Mastiff

Svarte f.... Stein dau Yamaha RX-V3067 - hva gjør jeg nå?

På hytta har jeg en 3067 som jeg kjøpte i januar 2012 fra Surround.no, og som har fungert ypperlig fram til nå. Så kom jeg ut på hytta for en time siden, og den var fullstendig dau. Type stein dau. Ingenting skjedde da jeg prøvde å trykke på fjernkontrollen, og jeg sjekket det vanlige, med løse...
  2. Mastiff

Hva er beste måte for å få 4K til prosjektør med 20 mm trekkerør?

Da jeg pusset opp det meste av hytta (bare innertaket som står igjen, jeg ventet til i høst for å finne ut hvordan det ble med høyttaleroppsettet på Atmos og DTS:X), hadde jeg egentlig tenkt å satse på OLED på 100", eller noe sånt. Men det tar for lang tid før det kommer ned på spiselige priser...
  3. Mastiff

Hva slags 3D-briller kan jeg bruke til JVC DLA-X500?

Jeg skal handle meg ny prosjektør og nytt lerret, og jeg vil satse på RF-briller. Hva slags briller bør jeg ta? JVCs egne briller koster jo omtrent en tusing hver, og da blir det fort dyrt med 6-8 par... :eek: Er det noen uoriginale briller, fra utlandet eller her i Gnore, som kan fungere...
  4. Mastiff

Kan noen hjelpe meg med AVNavigator cd-en til Pioneer?

Jeg har kjøpt en brukt VSX-921 til min datters rom siden jeg kom over en til en drøy tusenlapp, og den fungerer sammen med den eplemobilen hun har vært så frekk å kjøpe seg (noe som beviser det gamle jungelordet at når Fantomet sier nei, kan Sala overstyre det). Men det ble i Lyd & Bilde skrytt...
  5. Mastiff

Kan noen vise meg en JVC DLA-X500?|

Jeg tenker meg stadig nærmere å kjøpe min andre prosjektør på rad fra Lygren-familien (for det er vel fler Lygren i AVShop, så vidt jeg forsto). Men jeg skulle så gjerne sett hvordan bildet faktisk er, for jeg har aldri sett den i bruk. Og så er problemet at jeg bor nede ved Risør og ikke kan ta...
  6. Mastiff

DreamScreen V3 Tab Basic DynaGrey D65 eller Euroscreen React?

Jeg har funnet ut hvor jeg skal ha lerretet, hvor stort det skal være og hva slags type det skal være. Neste skritt er å velge selve lerretet. Jeg skal til å begynne med ha en JVC DLA-X500 eller noe lignende, men vil etter hvert over på noe "lampefritt", laser eller LED 4K om et par år...
  7. Mastiff

Har noen stående en gammel Wharfedale SW-15 eller SW-12 som de ikke bruker?

Jeg har jaktet på disse to modellene en stund nå, for jeg vil komplettere anlegget. Jeg skal ha 11.4.4 (når bare Yamaha kommer med 4 takhøyttalere i Atmos), og jeg har i øyeblikket en av hver av disse subbene. Men det er ganske sjelden de dukker opp på Finn og lignende plasser. Så hvis noen har...
  8. Mastiff

Hvor mye "svart" pleier det å være på lerreter nå?

Jeg skal ha lerret i taket på hytta, og taket er 240 cm oppe. Så står toppen av senterhøyttalerne 60 cm over gulvet, og der vil jeg ha bunnen på lerretet et par centimeter over. Hvis jeg går for 100" lerret (det blir iallfall ikke mindre), vil det si at lerretet er 125 centimeter, mens det må...
  9. Mastiff

Må jeg ha tab tensioned for at lerretet skal bli jevnt?

Da fortsetter vi på serien "Mastiff forberede framtiden etter ungene". Jeg selger huset om halvannet år når den siste flytter ut, med hjemmekino, og da blir det å leie der vi har lyst. Men jeg har funnet ut at jeg må ha en ordentlig hjemmekino med lerret, så jeg skal sette opp det i stua på...
  10. Mastiff

Fins det noen prosjektørheiser til normale priser?

Jeg har snust litt rundt etter prosjektørheis. Jeg skal ha prosjektør på hytta om halvannet år (når jeg selger huset med hjemmekinoen der), men hadde tenkt å legge innertaket nå til våren, og da hadde det egentlig vært greit å sette inn heisen samtidig, så jeg slipper å ta ned deler av taket...
  11. Mastiff

Oppfordring til spekulasjon: Kommer det 80" OLED til rundt 20 000 innen tre år?

Om et og et halvt år selger jeg huset, med hjemmekino og alt. Da skal vi leie, men ha hytta mer eller mindre som base. Der har jeg et 11.2-anlegg (som snart skal få takhøyttalere for å kunen bli 11.2.4 etter hvert), men bare et frimerke av en 55" tv. Når man er vant til prosjektør og 2,5 m bredt...
  12. Mastiff

Subkasse av 22 mm gulvspon med pålimte våtromsplater - vil det funke?

Jeg trenger en subwoofer til badet (har jeg skikkelig lyd i stua, skal jeg jaggu ha det i dusjen også!), til å spille sammen med et par JBL 6x9 marinhøyttalere som sitter montert i taket, i spesiallagde kasser av dobbel fibergips (fullstendig lyddødt, skal hindre lyden i å spre seg i resten av...
  13. Mastiff

Vet noen om en bærbar DAB-radio med Bluetooth ut?

Og da mener jeg ut, så jeg kan bruke et bluetooth-interkom på den (samme Bluetooth-audioprofil som på en vanlig BT-øretelefon). Jeg vil ha en liten radio som jeg kan legge i toppkofferten på Blackbirden, så jeg kan høre på radio. Enten noe som går på 12V eller en på batteri. Strømming på mobil...
  14. Mastiff

Noen tips til en (helst hvit) subwoofer som er maks 26 cm bred og låter bra?

Jeg trenger en subwoofer til et lite kjøkkenprosjekt, der jeg skal bruke små satellitter (antakeligvis Mirage Omni, men ikke helt sikkert) og så kjøre mest mulig av de dype greiene i en sub. Det bør være en del trøkk i den også. Problemet er at den bare kan stå på ett eneste sted, og der er det...
  15. Mastiff

Vil en Bluetooth-adapter med SPDIF ut overføre lyden heldigitalt?

Jeg skal ha Bluetooth-adapter for APTX-strømming fra mobiler når det trengs. Det fins noen få med digital SPDIF-utgang, men spørsmåle er om det bare fører til en ekstra AD-konvertering. Altså, kort og godt: Vil det med SPDIF-utgang fra en sånn bli en eneste DA-konvertering i forsterkeren når den...
  16. Mastiff

Etterdemping med fibergips - bør platen sitte helt inn mot eksisterende panel?

Jeg har kjøpt inn fibergips for å lydisolere to små vegger med eksisterende stendere og spikerslag på 98 mm. Veggen på "utsiden" av rommet som blir isolert, altså veggene i naborommene, skal ikke rives. Av praktiske årsaker kan jeg heller ikke rive stenderne eller sette opp noen frittstående...
  17. Mastiff

Er det noen som vet om Yamaha Advantage vil komme med DAB snart?

Temaet sier vel det mest. Jeg har en 3067, som med fire ekstra forsterkere driver et 11.2-anlegg bestående av Wharfedale-høyttalere i E-serien fra tidlig på 80-tallet. Disse har en lyd jeg virkelig digger, og alt i alt låter det dritbra. Men jeg skulle gjerne hatt DAB-radio, og i tillegg hadde...
  18. Mastiff

Forslag til et godt og rimelig tv til soverom - rundt 40"

Jeg trenger et nytt tv på soverommet, og da blir det nok et i størrelsen rundt 40". LCD, gjerne LED, og pris helst mellom 3 og 4 høvdinger. Har noen et forslag til en god tv til det? Jeg har Philips av 7-serien i stua og er veldig godt fornøyd med det, så gjerne litt matt skjerm, og ikke de...
  19. Mastiff

Billig Philips til soverom - hva er forskjellen på 40PFL3008T og Philips 39PFL3208?

Bortsett fra tommen i størrelse, altså... ;) Jeg liker så å si ikke andre skjermer enn Philips av det jeg har sett fordi jeg absolutt, totalt og fullstendit HATER blanke overflater på alle slags skjermer, enten det er dataskjermer eller tv-er. Jeg bruker til og med som regel matt skjermbeskytter...
  20. Mastiff

Er det noen på Sørlandet som driver med refoaming/reparasjon av høyttalerelementer?

Jeg har en sjelden Wharfedale E-70 der kanten har løsnet fra elementet. Jeg prøvde å lime det selv med Superfix, men det ble bare knot. Vet noen om et firma eller privatpersoner som driver med sånt og kan ta seg av elementet for meg? Eventuelt andre steder, med post, men Sørlandet hadde vært...