Søkeresultater

1. ok

Ransome-email med hacket passord fra avforum.no

Samme her. Men passordet de la ved er gammelt, i hvertfall fra før Januar 2017. Så antageligvis resultat av et gammelt innbrudd på avforum (eller hos de som drifter serveren). Muligens fra malware-hendelsen i 2015? OK
  2. ok

UPC/GET Digital-TV

Det fungerte ikke før, fordi UPC hadde tulla med signalet. Hvorvidt de forholder seg litt mer til industri-standarder denne gangen er uvisst. Får vel låne meg et kort i pc'en og scanne igjen, noen dekoder fra Get lar jo vente på seg uansett. OK
  3. ok

Ny digitalekoder fra UPC

ventetid Til de som har fått den nye dekoderen, hvor lenge gikk det mellom registrering og mottak? Jeg er vel på tredje uka ihvertfall, og ikke et pip. Hadde jo vært greit å fått en circa-tid å forholde seg til... OK
  4. ok

Ny digitalekoder fra UPC

Dekoder? ForGet it Var innom Get idag også, siden det ligger på vei til jobben. Nå hadde dekoderene ankommet, men med en ny bortforklaring på hvorfor jeg ikke kunne få en. På tirsdag kunne jeg fått en, men da var fremdeles på vei oppover europa i lastebil. Idag hadde de ankommet, men ikke til...
  5. ok

Ny digitalekoder fra UPC

Nye dekodere(?) Hei Get, gidder du å legge inn en melding her når lastebilen fra Tyrkia har ankommet med de 5000 nye dekoderene? Sikkert flere enn meg som allerede har pakket ned Motorola'en og bare venter på den nye forsyningen... :-) OK
  6. ok

Ny digitalekoder fra UPC

Tomt for dekodere Sånn til info så er de akkurat nå tomme for de nye dekoderene. En eller annen bortforklaring om at det partiet de skulle ha fått fremdeles stod i Rotterdam. Kunne ikke gi noen dato på når ting ankom og det var ikke snakk om å bruke websidene til å gi status på når de var...
  7. ok

KDF-50E2000 vs KDF-50E2010

Såvidt jeg vet så er fargen på ramma den eneste forskjellen mellom en 2000 og en 2010. Den ene er sort og den andre er grå, husker ikke hvilken som er hva. Når det gjelder DVB-T tuneren så er det teknisk sett den standarden som skal brukes til overføring ja, men her i landet har de bestemt at...
  8. ok

Forbruker.no: Test av Viewell 37" LCD-TV

Synes det var litt for mange "dårlig bilde, men bra for penga" kommentarer i den artikkelen. For tre lapper til så får man en av Samsungs splitter nye 40" R-serie LCD-skjermer, det må da være et bedre kjøp om man ikke har en absolutt grense på pris. Skal si prisene på middels store skjermer...
  9. ok

Forskjell på Hyundai ImageQuest Q320 og Q321?

Q320'en har minnekort- og USB-hull, slik at man kan spille av div formater rett fra noe slikt. Visstnok ikke verdens beste resultat ifølge Hyundai-tråden på minhembio.com. Og så har vel Q320 glossy ramme, mens Q321 har matt. Noe mer vet jeg ikke om. OK
  10. ok

Kabel-TV og HTPC

Kan fint lite om sendingene til Canal Digital, men første søket på "htpc" og "canal digital" på en vilkårlig norsk søkemotor ga jo ihvertfall denne siden: http://www.tci.no/bbb/form/produkt.asp Samt en del ymse forum-treff om emnet. Men hvorvidt det funker har jeg som sagt ingen peiling på...
  11. ok

Asus MyCinema og UPC, finner ikke kanaler

Beklager litt tregt svar, henger ikke her hver dag. :-) UPC sender, ihvertfall der hvor jeg bor midt i Oslo, både digitale og analoge signaler. Det er en 10-12 (har ikke telt) analoge signaler som ikke er kryptert, og tilsvarende 12-15 ukrypterte digitale. De analoge signalene kan du fint ta...
  12. ok

Kabel-TV og HTPC

Kabel-TV er ikke kabel-TV. Eh, altså, det er forskjeller. :-) Du må sjekke hvilken leverandør du har og så finne ut hva slags signal de sender. Er du heldig, så kan du dytte inn et DVB-C kort i PC'en din og ta inn de ukrypterte digitale kanalene de gir deg. Potensielt et kort som støtter sånne...
  13. ok

Blir vi lurt? (pris på utstyr i Norge vs. utlandet)

Og det er vel på slike kupp man sparer mest penger i utlandet kontra Norge. Veldig vanlig å dumpe fjorårets modeller til skikkelige gi-bort priser, evt ha et kortvarig kjempesalg. Det er rimelig mange websiter i USA som gjør det bra på å holde oversikt over slike kortvarige tilbud, se feks...
  14. ok

Sony KLV-V40A10E vs. Samsung LE-40M61/51B

Denne havner nok fort i prisjakt ja. :-) Stikk innom en Siba-butikk, de har visstnok Sammyen til 25K nå.
  15. ok

Samsung LE-32M61 og alternativer

13500 er vel akkurat det du må ut med om du importerer en på den lovlige måten fra feks Fyndborsen i Sverige... OK
  16. ok

Ny, rimelig spiller

Den har rgb scart. Lyden har vel blitt testet til sånn omtrent "bra", men ikke noe mer. Har ikke testest selv. Støtter ikke prog-scan over komponent, det er kun DVI-porten som upscaler. OK
  17. ok

Pc som tuner?

Den Acer'en der er vel en laptop det. Da trenger du en ekstern løsning, typisk USB-basert eller noe slikt. Denne er rimelig basic: http://www.hauppauge.nu/pages/products/swe_1prod_data_usb2.html 750 spenn på komplett og sikkert en hel haug med andre nettbutikker. Skal du ha noe litt mer...
  18. ok

Asus MyCinema og UPC, finner ikke kanaler

Du skriver at kortet ditt er en "dual". Det vil sikkert bety at det har både en analog og en digital tuner i seg. Du kan bare bruke den analoge tuneren i UPC sitt nett. De har nemlig vært så forferdelig hyggelige at de har køddet litt med DVB-C standarden slik at det bare er den like forferdelig...
  19. ok

Denon 3806 og analog inn fra lydkort.

Krever ikke det kortet litt spesialkabler? Jeg antar at du har et Creative høyttalersett med medfølgende kabler. Sjekk om de 3.5mm pluggene på kablene som følger med høyttalerene har like mange poler som de du har kjøpt for receiver-oppkobling. Dvs sjekke hvor mange metallseksjoner adskilt av...
  20. ok

Signal fra laptop til 2 stk. Samsung LE40M61B

Den boksen du linker til lager to vga-signaler ut av ett, så den ser ut til å gjøre akkurat det du ønsker ja. OK