Søkeresultater

1. MR.Chill

Simuleringsoppdrag

Er det noen her inne som tar på seg oppdrag med simulering av høyttalerkasser? Trenger en simulering for å finne ut volum på kassen og diameter/lengde på bassrefleksene til gitte elementer. Send meg en PM om det er noen som har mulighet til dette... :D
  2. MR.Chill

Mini anmeldelse: Hobbiten (Mitt svar til all kritikken)

OBS! KAN INNEHOLDE SPOILERS!!! OBS!! Da var endelig ventetiden over, etter bare 10 år skulle man endelig få se hobbiten på kino. Forventningene har vært skyhøye siden traileren kom ut men ble jekket ned litt etter å ha lest en del anmeldelser. Virker som at veldig mange ikke er spesielt...
  3. MR.Chill

Er dette gromme saker? :D

Er dette gromme saker eller hva? Gamle klassikere ;=) Altec lansing - Voice of the theatre Altec Lansing - Voice of The Theatre - FINN Torget Noen som har hørt disse før?
  4. MR.Chill

Fra Klipsch RF-63 til JBL SVA 2100?

Vurderer "nedgradere" anlegget mitt for å frigjøre litt kapital. Har ett sett fra JBL Sva som jeg kan få tak i, som består av JBL SVA 2100, 1600 og centeren dems. Har idag Klipsch RF-63, RC-64, og RS-42. Ser 95% på film, og elsker det dynamiske og morrofaktoren som Klipsch har. Tror dere...
  5. MR.Chill

Prometheus: Anmeldelse og diskusjonstråd "Spoileralert"

Anmeldelse av Prometheus Dagen var endelig kommet da jeg skulle bli gjenforent med Ridleys scott’s fantastiske sci-fi univers. Jeg kan ikke ha vært mer enn 11 år første gangen jeg så Alien filmen, en film som har brent seg inn i minnet for livet som en fantastisk nervepirrende og intens film...
  6. MR.Chill

Beyma elementer, delefilter og inconcert?

Tenkte på en konstruksjon ala inconcert duke. Med samme basser men med miles sitt diskant element. Beyma anbefalte dette delefilteret: FD212 som du finner på denne siden: http://profesional.beyma.com/ingles/xls.php?xls=08_FILTERS Ser at denne deles på 1,2khz 12db/pr octav mens inconcert miles...
  7. MR.Chill

Hvorfor er integrert forsterker så "gammeldagse"

i dagens digitale verden lurer jeg på hvorfor integrerte forsterkere er så utdaterte på utstyrsfronten? Har tittet litt etter en integrert forsterker i det siste, mest egentlig for morro skyld. Men kriteriene mine var at den skulle ha digital inn, enten s/pdif eller optisk, pre out for å koble...
  8. MR.Chill

Defekt sub, hva kan være årsaken?

Har plukket opp en defekt sub som jeg fikk lyst til å prøve fikse. Det er en Definitive tech 15" sub. Har testet litt forskjellige: 1. Prøvde først og koble opp subben normalt, elementet virket sprengt. 2. Tok dermed elementet opp til en annen sub forsterker jeg hadde og det spilte betydelig...
  9. MR.Chill

Akutt påskehjelp! Serie/paralellkobling på center

Sitter på hytta og leker med kinoen, fant ut at min gamle CV sat 6 stativht var mye bedre som center enn min bittelille mission. Koblet derfor opp den ene, men tenkte på å koble opp den andre også og legge de mot hverandre. Begge er 8ohms ht og ved seriekobling får jeg 16ohms og ved paralell...
  10. MR.Chill

Missfarging i meny på Yamaha 2067

Har plutselig fått grønn volumkontroll og missfarging på min yamaha 2067 meny. Volumknappen var tidligere idag rosa. Den har alltid vært hvit, men har plutselig begynt å skifte farger nå er den grønn. Noen andre som har opplevd dette? Sjekket plutselig videre inn i menyen også og da var det...
  11. MR.Chill

Er slave element et problem i trange oppsett?

Sitter diskuterer med en på forumet her, vurderer selv noen Def tech supercube ref subber i mitt oppsett. Men så ble det nevnt at dens 2 slave elementer på hver sin side kanskje kan bli problematiskt i et trangt oppsett? I mitt tilfelle vil da ene slaveelementet slå rett inn i AV racket mitt og...
  12. MR.Chill

Volumkontroll med fjernkontroll på subforsterker

Har en subforsterker som driver mine rumperistere. Den er koblet til recieveren min. Finnes det noen form for volumdings som jeg kan putte mellom reciever og subampen og deretter styre volumet med fjernkontroll? Skal helst gå sammen med Logitechen min også. Altså bare en liten sak som gjør det...
  13. MR.Chill

Norske kabelmerker?

Kjøpte selv noen kabler fra Paradox Audio for ikke så lenge siden, dette er et norskt firma og lurer på hva slags andre merker som finnes av norskproduserte kabler? Dette er ikke en tråd ment for debatt om kabler er bra eller dårlige osv, det er kun for å mappe norske produsenter. Oppdaterer...
  14. MR.Chill

Vintermesse Lørenskog 2012?

Fant ikke noe info om dette, men lurer da på om det blir noen vintermesse på lørenskog som i 2010 og 2011? Om noen vet noe :D
  15. MR.Chill

PS3 YLOD FIX - Bildeguide

PS3 YLOD FIX – bildeguide. Sikkert noen som har vært borte i at PS3’en slutter fungere. Man prøver skru den på men den reagerer ikke. Den går fra å lyse grønt til å blinke gult og rødt. Dette tyder på at det har samlet seg enorme mengder støv inni kabinettet og CPU og hovedkort har blitt altfor...
  16. MR.Chill

HTPC byggeguide - Del 2

HTPC byggeguide: Del 2 – Oppsett og konfigurasjon Var vel på tide få ut en del 2 av min HTPC byggeguide. Denne gangen skal jeg ta for meg raskt hva man skal tenke på ved valg av komponenter, og gå igjennom noen valg av mediaspillere og mediabilbiotek, med hovedfokus på filmer. Blir en kort...
  17. MR.Chill

Trenger PA system til party tur :D

Leter etter ett PA anlegg som jeg kan bruke på en partytur til hemsedal. Skal ikke koste mye og har funnet denne siden: Billebro Eventure | | Ljud Ljus DJ PA Karaoke Uthyrning de hadde masse rimelige PA pakker. tenkte på denne: Billebro Eventure | MAX 7144 slutst + SKY178730 Högt +...
  18. MR.Chill

MR.Chill's Hyttekino - Kino på superbudsjett

Oppdateringer: Påsken 2012 Jamo S606 fronter og CV sat 6 som center Total pris: Jamo S606 fronter kjøpt på brukten, 800kr Nytt element byttet ut i en gammel CV subkasse, 500kr Yamaha 467 kjøpt på brukten, 750kr CV sat-6 og KEF coda 7 samt Mission sub hadde jeg liggende Totalpris på kino...
  19. MR.Chill

VLC har plutselig blitt rar?

Er det noen andre her som har opplevd at VLC plutselig har blitt rar når den skal spille av digitallyd? Har flere iso-filer med blant annet Dolby og DTS lyd. Ser på en film nå og plutselig stopper lyden, det hele varer bare et milisekund men kan skje flere ganger etterhverandre iløpet av...
  20. MR.Chill

Syke ht og sub projekter :D

THE BIGGEST HORN SUB OF THE WORLD by Roberto Delle Curti ITALY Her er inspirasjon til DIY hornsub :D