Søkeresultater

1. bwa

Dagens gode gjerning !

Sparebank1 deler ut 20 kroninger til gode lokal formål. Mitt gode formål er skigruppa i ROS(Røyken) her bruker vi mye av fritiden på å lære unga å gå på ski. Klikk på linken under, klikk så på Liker og så STEM. Svar bekreftende på de neste spørsmålene. Så har dere gjordt en god gjerning i dag...
  2. bwa

VW60 i Norge

Sånn for å ha en motvekt til pricejapan. Laveste pris jeg har funnet Norge er 33 990,- på netonnet.no Noen bedre ?
  3. bwa

Denon og Blueray/HD-DVD?

Er det noen som vet hva Denon gjør her? Savner en spiller fra dem ....
  4. bwa

Den talentfulle Mr. Ripley og de andre filmene

Ser at denne filmen er basert på 1 av 5 bøker fra Patricia Highsmith Den første boken er Den talentfulle Mr. Ripley og den tredje boken er filmatisert (Ripley's Game ). Er det noen som vet som det er flere Ripley filmer er som laget. Det er kanskej lusrt å se ev. andre filmer før jeg ser...
  5. bwa

Brukt Simmetry DVP til salg på AVSForum

Som eier av en Simmetry DVP, fant jeg en brukt til salgs for $2000 som er under halvparten av det jeg betalte for min. Denne kan anbefales. Se link: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=577935&highlight=simmetry
  6. bwa

HD på Barco 1208s/2

Har lånt Gorm's DVHS en kort stund og tenkte å poste mine erfaringer.... Har prøvd å kople 1080i rett inn i PJ på port 4 (bruker inngang 6 på fjernkontrollen) og får faktisk bilde, men det er alt for mørkt. Fargene ser ut til å være ok, men som sagt er det ALT for mørkt. Er det noen som vet om...
  7. bwa

Lyd&Bilde 05-2005

Sitter her med siste nummer foran meg, og denne gangen ble jeg imponert over et par tester. Spesiellt testen av Denon DVD-A1XV. Her ble dessverre DVD&HK slått ned i støvlene (sorry, jørn...). Her ble det dvelet mye mere på det tekniske og mye flere detaljer om hva som er bra med Realta/HQV ble...
  8. bwa

Urolig bilde på høyere oppløsninger på Barcoen min

Har oppdaget er jeg får en liten urolighet i bildet når jeg bruker høyere oppløsninger 1280*720p og oppover. Dette fremstår som om linjene danser et par pixler fram og tilbake i det horisontale planet. Dette er kun synlig i sterke kontraster slik som i teksten. Uansett er dette ikke synlig fra...
  9. bwa

HTPC-StueVersjon

Jeg har altså vunnet et Silverstone HTPC-kabinett http://www.avshop.no/catalog/product_info.php?products_id=449 Tenkte jeg skulle lage en DVD-spiller til stua ut av den, og trenger litt hjelp til å velge de rette komponentene. Tenkte å gjøre dette billigst mulig for å spille av DVD fra intern...
  10. bwa

Trenger et lydkort som støtte 24bit/96kHz sp/dif utgang

Bruker j.river mediacenter som kan upsample signalet til 24bit/96kHz og trenger da et lydkort som støtter dette. Er det noen gode tips på et greit lydkort som støtter dette ?
  11. bwa

netRemote har stoppet å virke....

nesten i allefall. Har kjørt netRemote på min Dell x50v i en lang stund og her forleden når jeg slo den på, så er den utrooooolig treig med å vise info fra j.river. Starter opp netRemote og der blir den stående og viser ikke noe informasjon. Den er død. Har seff. reinstallert. WiFi fungerer...
  12. bwa

Regionfree software for Denon 2200

Er det noen som har denne CD'en eller annen programvare for dette ? Dette skulle ikke være ulovlig, så jeg håper dette ikke bryter med forumets regler.....
  13. bwa

Hvordan virker en variabel fasekontrol på en subwoofer

Er det noen som kan putte på med litt opplysninger om dette ?
  14. bwa

Smørbrødliste for å kople PDA til j.River

Hva gjør jeg nå ? Hvilken versjon/type netRemote trenger man ?
  15. bwa

Lange signalkabler eller lange høyttalerkabler ?

Har nå skaffet meg 2 monoblokker med XLR input, og det slo meg plutselig at jeg kunne flyttet disse monoblokkene ut til høyttalere og kjøpt 1/2 meter svinedyr høytt.kabler isteden? Med XLR så er jo lange signalkabler mindre problematisk. Noen formeninger om dette?
  16. bwa

Status PDA marked

Har sittet litt på gjerdet og ventet på at PDA'ene med WireLess LAN skal bli billigere og bedre. Er det noen som har noen tips/oversikt over gode og rimelige PDA'er som kan brukes til fjernkontroll, media center og slikt ? Tenker spesiellt på j.river... (Mastiff..., er du med ?)
  17. bwa

Venter på Realta

http://www.siliconoptix.com/ har altså annonsert en ny VideoProsessor chip som skal være en porting av et profesjonellt video prosessor system fra Teranex inn på 1 chip. Dette skal være vist på CEDIA tidligere i år og får fantastiske omtaler. Det finnes dog ingen produkter som har denne chip'en...
  18. bwa

Har DVI 480i/576i output?

Leste på avsforum en som skrev at DVI ikke har 480i. Stemmer dette ?
  19. bwa

Denon 2200/2900 med Bass Enhancer

Leste litt i brukermanualen og ser at det er noe som heter bass enhancer og dette skal gi subwoofer output ved 2-channel lyd. Mere står det ikke. Dette leder jo til en haug med tolkninger. Er det noen som kanskje har denne spilleren og kan hjelpe meg å komme til bunns i hva dette egentlig er...
  20. bwa

Sjekk denne: multi-spiller og scaler i ett

http://www.immersiveinc.com/ Simmetry DVP. Skikkelig killer for en CRT eier. 9000$ er vel den eneste ulempen jeg kan se.....