Søkeresultater

1. Chasin

Chasin`s kjellerkino - 4K og Atmos på budsjett

Downlights montert! Nå ble det plutselig litt mer kinofølelse enn byggeplass :) Er det noen som har forslag til oppdeling og trekking av baffelvegg? På bildet under er subbene svart, rammelerretet grønt og LCR rød. Jeg ønsker å kle hele frontveggen sort, men må ha høyttalerstoff foran L+R+Sub.
  2. Chasin

Ser at folk gjør litt forskjellig, så derfor jeg lurer :unsure: Det skal inn 2 x 12 SVS og 3 stk Jamo D6, så det er ikke noe versting greier. Andre tips med baffel? Ligger en video på avshop, var ikke dum den. Bør hele bakrommet fylles med isoslasjon? La oss si veggen blir 40-50 cm dyp, må hele...
  3. Chasin

Update! Den siste uka har faktisk vært litt produktiv :) Har spekulert, konstruert og bygget ferdig podie til den bakre sofaen, og i dag fikk vi trukket taket i molton. Ikke så mange bilder av sistnevnte operasjon, hadde mer enn nok med å få det fint før limet rakk å tørke... Endelig litt...
  4. Chasin

Dårlig med oppdateringer her i det siste, men en del har skjedd. Har fått opp hyllene i teknisk rom, koblet opp ventilasjonen innpå der med en omvendt termostat, slik at vifta starter når det blir for varmt. Satte termostaten der PJ super inn luft, får teste når alt er på plass. Har også kledd...
  5. Chasin

chFresh's Kino projekt

Ser bra ut dette 🙂 Har du noen flere bilder av hvordan du bygde ytre og indre frontvegg?
  6. Chasin

Endelig igang igjen! Sommeren er vel på hell, med mørke regnværskvelder som ikke frister til stisykling. Har fått gipset taket, måtte flytte noen lekter for å få Atmos der jeg ville ha de. Er godt i gang med sparkling av gipsen, og fått flekket i en del sår på betonggulvet. Er fremdeles...
  7. Chasin

Update: Går ikke så fort for tia, er langt ifra noen snekker. Har ihvertfall: - Kledd vegger med walls2paint plater. Mye støv under saging av disse! - Lakkert staver etc der projektor skal være for å få det mest mulig "usynlig" - Montert ferdig ventilering av teknisk rom. Fuget flexikanal fast...
  8. Chasin

Maleriet får stå ja, de fikk fritt spillerom innpå der :) Påveggkontaktene er koblet parallelt med den innfellte, slapp å felle inn så mange skjultbokser på denne måten.
  9. Chasin

Liten oppdatering: Har ikke gjort så mye i det siste, ihvertfall ikke som synes så godt... - Flyttet plass på noen stikkontakter og dermed også flyttet kabler - Fått alle høyttalerbokser på plass - Lagt opp bokser og rør til eventuell fremtidig front wide kanaler - Barna har fått utfolde seg...
  10. Chasin

Høyttalerkabel for trekking i rør

Har lagt opp de fleste rør ja, men flere av dem har et gult belegg innvendig.HAr også handlet egnet lube, så det skal gå greit håper jeg :) Var mest på jakt etter en god kabel på rull, som ikke var helt håpløs å trekke inn.
  11. Chasin

Har lagt den 90 grader med vilje :)
  12. Chasin

En liten update: Har i påska og etter påske fått gjort følgende: - Malt ferdig vegger bod/teknisk rom - Listet bod/tekn rom - Koblet opp all strømforsyning til utstyr + cat6 + tv - Lagt opp trekkerør for høytalerkabel til alle bokser untatt Atmos - Lagt opp trekkerør frem til baffelvegg for...
  13. Chasin

@be2ng Ser ut som det er mange løsninger. Har sett litt på kanalvifter, er særdeles effektive med er oppgitt med en del støy. HAr en på jobb, og den durer noe forferedelig. Kommer til å bore ø125 hull nede ved gulv under PJ, og det samme oppe fra tekn rom til venstre sidekanal. Legger opp en...
  14. Chasin

Plassering av Atmos i taket

Proffe tegninger :) Hvordan beregnet du kassemål? Mange av innfellingshøyttalerne e rjo beregnet på å stå åpent eller med evt en tilpasset backbox?
  15. Chasin

Ønsket tekn rom får å få ned temperatur, støy og et mer cleant utseende i kinodelen :) Har sett en del på ventilering av teknisk rom nå, og kommet frem til følgende: Opprinnelig ventilasjon i kinoen kommer ikke til å påvirkes av gjennomluftig av tekn rom før denne evt går på full blås.. Det er...
  16. Chasin

De lengste strekkene er vel på max 9-10 meter, uten krappe svinger. Det er Jamo D6 som LCR, D6 SUR på sidene og D500 som bakkanaler. Hva det blir i taket er ikke bestemt enda, men det blir coax på enten 6,5" eller 8". Totalt strekk har jeg ikke målt ut enda, kanskje 100-150 meter dersom jeg ser...
  17. Chasin

Jeg får ca 45 grader til sweetspot, selv om de er såpass langt ut. Det eneste jeg bekymrer meg for er refleksjoner fra sidekassene i rommet. Det er CC40 cm på de taklektene der, så det vil si at det blir ca 10-15 cm fra høytalerkant og bort til kasse. Lagde du kasser til atmosene før du kledde...
  18. Chasin

Hei Er det noen som har gode tips på høyttalerkabel i en grei kvalitet som er lett å trekke i 20mm K-rør? Rørene er lagt med så stor radie som mulig, så det skal gå greit så lenge gummien ikke har for stor friksjon. Med 7.2.4 system bil det også bli noen meter, så pris spiller også inn...
  19. Chasin

Hei Har kommet et stykke med byggingen i kjelleren 4K og Atmos på budsjett, og det neste nå er å bestemme plassering av 4 Atmos kanaler i himlingen. Skal felle disse inni gipsen, og må legge opp rør samt gjøre plass til backbokser i glavaen før jeg kler igjen. På bildet har jeg markert...
  20. Chasin

Mange gode innspill her :) Ventilasjon mot gang utgår helt klart, det er 25 cm leca og ferdig kledd inne i gangen. Tenker jeg ender opp med en løsning med kald luft inn ved gulvet under PJ, og ut i en av sidekassene og fører det fremover mot lerretet. Er ikke bekymret for at dette tar over...