Søkeresultater

1. Z

atmos i ferdig tak

Hei! Jeg har laget en liten tv stue med et DIY 5.1 oppsett.. spiller meget bra og jeg kan ikke ha 7.1 siden jeg sitter inntil bakvegg så å si... Det jeg har lyst på er imidlertid 4 atmos høyttalere og da aller helst in ceiling.. Problemet mitt er jo at alt er ferdig i tak og at det ikke er...
  2. Z

Argon bass15

Hei! Er det noen som har hørt denne..? Det er jo litt kult med 15 og stor portet kasse..
  3. Z

audesseu multi EQ app

Hei! Jeg kjøpte denne appen og lekte meg litt med denne idag.. Oppsettet er et XTZ spirit 5.1 og dette drives av en marantz sr7011.. frontene gir en MEGET kapabel bass i bunnen men det er litt rufsete og uryddig litt lengre opp.. jeg valgte og la audessey korrigere opp til 1500hz, siden...
  4. Z

Seas Lroy portet

Hei! Hr pr idag 4 SMÅ lukka Lroy med hversin Hypex amp.. Jeg må ha noe å gjøre nå på høsten og lurte på om noen her kunne simulert hvordan disse hadde oppført seg i portet kasse. Jeg trenger ikke å ha de dypest mulig men de bør strekke seg godt ned på 20 tallet aka tunet til f. eks 22hz...
  5. Z

sparkel mdf skjøter

Har laget mange prosjekter i det siste og et tilbakevendende problem er jo at mdf en lever i skjøtene og lager synlige render i skjøtene etter en tid. Jeg har fått best resultat av å pusse, sparkle, grunne og så ta høyttalerne inn en tid og la mdf en leve litt.. Så har jeg pusset ned rendene...
  6. Z

samsung UE60J6275XXE vs pioneer 5090

Hei! Noen her som har en formening om denne Samsung 60" Smart LED-TV UE60J6275XXE - TV - Elkjøp vs min 2009 Pioneer PDP lx 5090..? Jeg trenger overhodet ikke smart tv funksjonene men alltid gøy med litt større tv! MVH Johan
  7. Z

hvilken sang/ album ?

noen somvet hvilken sang dette er og hvilket album det er fra? http://www.youtube.com/watch?v=lWYWIEhQbyA
  8. Z

takvindu og bass"felle"

Hei Funderer litt på takvindu i den kommende garasje kinoen min.. Garasjeloftet er standard 38 grader tak, blir ca 4.2 bred og 5 lang. Vurderer et takvindu på ene sida i taket, men er redd dette kan føre til bassansamling oppi dette vinduet og stående bølger. Har noen erfaringer med dette? Johan
  9. Z

LFE nivå DTS HD MASTER

Så "Iron sky" her ikveld og den hadde et saftig lydspor... Såpass at jeg måtte skru ned SUB`en etpar hakk.. jeg ser vanligvis film rundt - 20 db på receiver, kalibrert til 85 db. øker gjerne SUB nivå 3 db etter denne er gjort.. Synes dette er passe på dvd og de fleste filmer, men denne var...
  10. Z

Noen som har låta?!

Hei! Setter sammen litt musikk til sommerens guttefest og lurte på om noen her har : BG King - Jeg vil ha 6 med deg?!! Har lett og trålet div nedlastningsplasser, men denne er vanskelig å finne.. MVH Johan
  11. Z

skurr i center..

Lurte på om noen kunne gjøre meg en tjeneste: Postet denne egentlig i Klipsch-tråden men fint hvis andre også kan sjekke.. Har lagt merke til litt skurring i centeren min, rc 62mk2. I Band of Brothers episode 6 "Bastogne" rundt 39 min når flyet flyr over, da denne passerer centeren så er...
  12. Z

Ang dokumentasjon til posten for kjøp av brukte høyttalere

Hei! Har kjøpt et par surround høyttalere og en center i DK av en privatperson. Disse er sendt som to seperate pakker, men betalt sammen. Posten har sendt med sms idag og bedt om å få fødsel og person nummer samt faktura/kvittering som viser innhold og verdi. Dette da for å fastsette moms...
  13. Z

Sunfire/SVS

Hei! Vurderer litt omprioriteringer i hjemmekinoen. Kriteriet mitt er at subbene ikke skal være for dominerende pga waf og litt for min egen del da de står i stua. Har vurdert enten to av disse : SVS SB12-NSD Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS eller to av disse : AVshop.no /...
  14. Z

Pioneer s4 ex

Hei! Pioneer s3 ex er jo en realtivt ukjent men fantastisk bra høytaller, kjent for noen her på forumet. Lurte på om s4 ex, altså stativ høyttaleren i serien, har noen av de samme egenskapene som storebror? Takknemlig for å høre erfaringer rundt denne! Johan
  15. Z

Nettverksproblem Pioneer sc lx71

Hei! Receiveren er koblet til routeren med kabel og jeg få internett når jeg prøver kabelen i pc`n. Pc er tilkoblet trådløst opp mot router.. På receiveren min får jeg ikke kontakt med nettverk/ server under home media gallery, hverken internett radio eller neural music. jeg har en mistanke...
  16. Z

Song for Olabi

Hei godtfolk! Jeg har en kalibrerings cd jeg fikk fra Hi fi klubben, versjonen av Bliss -Song for Olabi har ganske dyp og god bass på denne cd `en, mens på min Quiet letters cd av med Bliss, er det ikke bass på denne sangen. Er det noen som vet om den versjonen på HFK sin cd er en remix? Evt...
  17. Z

hjelp.. hvilken sang?!

Hei! Hørte en sang på radioen i bilen igår, men fikk med meg hva den hette. . Tror noe av teksten gikk " so i`m sorry, i cant be with you tonight..." Var en mann som sang, ganske rolig sang.. KJØR DEBATT!!
  18. Z

Leter etter cd

Halla! klarer noen denne er de gode! Er på jakt etter en cd jeg spilte mye i bilen før.. tipper den er fra 94-96.. Den er gul, og er i sjangeren definitive summer hits, ala mcmusic.. Det er ikke mcmusic eller absolute music cd`ene, jeg har sjekket tracknummerene på disse.. Et av sporene er...
  19. Z

Noen som hsuker sangen?!

Snublet over denne her YouTube - Sonen vi kan være venner.. Er det noen som husker hvem som har orginalsangen? Husker fra min "grønne" ungdom som dørvakt at den ble spilt mye ute!:mrgreen: Men begynner å bli gammel siden hukommelsen svikter!
  20. Z

Kari bremnes cover

Klarte å søle en kopp med kaffe over coveret til live plata med Kari bremnes.. Er det noen som kan scanne det eller har det liggende på pc en som kan sende til meg? evt hvor jeg kan finne det på nett? Send meg en pm for mail adresse! Johan