Søkeresultater

1. Z

HDMI 1.2 med SACD-støtte

HDMI Licensing LLC, som står bak lisensieringen av HDMI-spesifikasjonene, lanserer nå HDMI 1.2. Med bl.a støtte for SuperAudio CD’s Direct Stream Digital. Mer info her
  2. Z

HD-DVD med 45Gb

Toshiba har utviklet en HD-DVD-plate med 45Gb-kapasitet. Altså en plate hvor de bruker tre lag istedet for to. Mer info her
  3. Z

Ny software til Parasound Halo

Det er offisielt. Mandag 28. februar slippes ny DPLIIx software til Parasound Halo C1 og C2. Oppgraderingen inneholder også flere andre features. Mer info "her"
  4. Z

Test av Sony VPL-HS51

Ultimate AV har lagt ut en utførlig test av HS-51. Testen finner du "her"
  5. Z

Test av Denon DVD-5910

"Her" har dere en test av Denon's nye flaggskip 5910. Ifølge testen har den problemer med chroma-bug'en.
  6. Z

Karakter

Jeg får ikke gitt karakter på enkelte hjemmekinoer (bl.a Børni sin) Når jeg trykker på filmrullene hopper browseren tilbake på forsiden. Det må vere noko gale.
  7. Z

Forbedring av akustikk

"Her" er en interessant artikkel om hvordan du kan forbedre akustikken i et lytterom. Sjekk "denne" artikkelen også.
  8. Z

RCA til XLR-adaptere

Er det noen som vet hvor man får tak i bra RCA til XLR-adaptere?
  9. Z

Ny DVD-spiller fra Marantz

Marantz kommer snart med en ny DVD-spiller, DV-9500. Mer info "her"
  10. Z

Stereophile Ultimate AV

Nå er det mulig å få dette bladet i digital utgave. Ett års abbonement koster 15,97 dollar (ca 110 med dagens kronekurs) og det må sies å være en bra pris. Dette bladet er et must for seriøse hjemmekinoentusiaster Mer info "her"
  11. Z

AVtorget

Man burde kanskje bytte ut dollartegnet og sette inn kroner istedet. Det er også enkelte småfeil. F.eks står det følgende under kategorien Audio selges: Denne kategorien inneholder ingen annonser. Men det er faktisk en annonse der. Slike ting burde lukes ut før dere stenger de gamle...
  12. Z

Neby-forhandlere i Oslo og omegn

Er det noen som vet om forhandlere av Neby-produkter i Oslo. Jeg tenkte da i hovedsak Velodyne. Skal ha meg en Velodyne DD15. Ettersom den ikke akkurat er billig så hadde det vært greit med litt avslag på prisen. Har dere noe formenig om hvor mye avslag man kan forvente seg for en sub til 29.995?
  13. Z

Ombygging av tak

Nå har jeg fått et nytt prosjekt på hjernen. Vurderer sterkt å rive ned mitt nåværende tak som består av en himling med Rockwool akustikkplater. (se bilde nederst) Dette taket fungerer ikke bra nok. Diskant og mellomtone for mye dempet og bassenresonansene er for fremtredende. Det jeg hadde...
  14. Z

Star Wars-sagaen endres

Følg "denne" linken.
  15. Z

Plassering av senterhøyttaler

Har dere sett det som står på "DENNE" siden om plassering av senterhøyttalere? Han skriver bl.a dette: Noen som har synspunkter på dette. Evt. er det noen her på forumet som kunne testet om det blir noe forskjell. Kunne jo også tatt målinger av frekvenskurver og lagt de ut her.
  16. Z

Ny Prosessor fra Integra Research

Integra Research (high-end utgaven av Onkyo) kommer i løpet av året med en ny prosesseor/forforsterker. Modellen heter RDC 7.1 og er en videreutvikling av RDC 7 som har vært på markdet i noen år. Den største nyheten med RDC 7.1 er at den er oppbygd med utskiftbare moduler. Hvilket gjør at den...
  17. Z

Test av Sharp XV-Z12000

Bigscreen.se har lagt ut test av denne "her" Ifølge testen gjengir den det sorte bedre enn Marantz S3. Den får minus for høyt støynivå. Bildet er også mindre bra via DVI.
  18. Z

Ny tøff Alien-boks fra Japan

Ifølge www.dvdarkivet.no kommer det en ny Alien-boks i Japan. Foreløbig har de bare bilde av boksen.
  19. Z

Belden signalkabler

Noen som vet hvor mye Belden 8451, 8761, eller 9501 koster pr. meter? (Det er snakk om balansert signalkabel) Hvor får man kjøpt dem?
  20. Z

Gran Turismo 4

Ifølge Dvdstrax har Gran Turismo 4 nå fått releasedato: 2004-02-27 Gleder meg som en unge allerede :D