Søkeresultater

1. vetting

Ny TV, er Panasonic TX-65DX900E et godt valg?

Skal kjøpe meg ny TV, og ser litt på fjorårets modeller som kanskje kan gi mye TV for pengene. Er en Panasonic TX-65DX900E til 33K et godt valg? Eller tips om bedre TV til den prisen?
  2. vetting

Vetting bygger kino - Post 19: Valg av atmoshøyttalere

Her kommer min byggetråd. Post nr 1 oppdaterer jeg etter hvert :) Bilde av kinoen på nåværende tidspunkt kommer. Plan for kinoen: Kinoen skal bygges i et helt nytt hus. Rommet er ca 17-18kvm (4,1*4,5m). Det blir desverre ikke et rom-i-rom, men jeg skal lydisolere med lydhimmling, dobbelt lag...
  3. vetting

Nybygg - hvilke kurser, sikring osv til hjemmekinoen

Jeg holder på å bygger nytt hus. Er det noe spesielt som er lurt og gjøre med tanke på strøm til hjemmekinoen. Tenker på kurser, amp og lignende. Holder det med 1 stk 16A kurs? Anlegget vil bestå av 7.2.2, med blant annet 2 subber på 1700w hver, 200w til fronter og center, og 150w til resten.
  4. vetting

Tverrsnitt på kabler til surround og atmos. Holder det med 14AWG/2 mm2?

Holder det med 14 AWG (ca 2mm2) kabel til surround og atmos? Det er en kabel med solid kobberkjerne. Strekkene blir vel maks 9-10 meter.
  5. vetting

Hvilke alternativer har kinorommet for surround, bare Atmos?

Skal bygge hus, og få i den forbindelse en kino på ca 20kvm. Problemet mitt er hvordan skal jeg løse surrounden? Som dere ser på bildet jeg har lagt til vedlegg, har jeg en vegg med dør inn til kinoen, men hovedproblemet er veggen med balkongdør og vinduer. Skal ha yamaha som pre, og lurer...
  6. vetting

Soundwave?

Hei Er det fortsatt liv i Soundwave? Sendte en mail, men har ikke fått svar enda.
  7. vetting

Noen som har handlet på ginza.se?

Som tittelen sier, er det noen som har handlet på ginza.se? Når jeg skal lage meg konto ber de om fødsels- og personnr. Er dette normalt?
  8. vetting

Oppbevaring av DVD/BR plater

Er på utkikk etter en brukbar løsning for lagring av dvd/br uten å måtte bruke vanlige cover. Når jeg legger inn filmer på serveren, vil jeg bare lagre platene for å spare lagringsplass. Var i utgangspunktet ute etter perm med plastlommer, eller en mappe, men finner ikke noe brukbart. Løsningen...
  9. vetting

Hvilke inwall høyttalere med mest mulig lik lydsignatur som Sonus Faber

Er på utkikk etter inwall høyttalere som har mest mulig lik lydsignatur som Sonus Faber, muligens Venere- eller Olympicaserien (ja, det er to forskjellige høyttalere, ikke minst prismessig ). Skal brukes som side- og bakhøyttalere. Noen som har et godt tips?
  10. vetting

Surround- og presence høyttalere i annet merke enn front og center? Dårlig synergi?

Skal bygge nytt hus, og har dermed begynt å planlegge hifi/hjemmekinorommet. Da trenger jeg litt tips fra dere med greier på hjemmekino. Jeg får et rom (usikker str ennå, men tenker meg +/- 20 kvm), som jeg skal bruke både som hjemmekino og stereo. Til nå har jeg bare hatt stereo i mange år, og...
  11. vetting

God App til squeezebox og wimp?

Jeg tenkte jeg skulle puste liv i squeezebox duetten min. Jeg har også wimp, og tenkte kanskje teste ut wimphifi. Er det noen gode apper til å styre squeezbox og spes wimp gjennom squeezboxen? Har appene Logitech Squeezebox Controller og iPeng Classic, men ikke prøvd å styre wimp med disse.
  12. vetting

Anbefaling av hodetelefoner til Burson HA160

Har en Burson HA160 og et par AKG K701 hodetelefoner. Har lyst å prøve ut noe nytt. Kanskje noe med litt mer fylde. Men på den andre siden vil jeg også prøve ut Grado. noen forslag på gode matcher til ampen min?
  13. vetting

NAS til filmer, hvilket raid??

Jeg bygger en NAS som jeg skal ha filmene mine på. Bygger NASen opp fra bunn, med et kabinett som rommer 12 stk HDDer. Har nå 4 stk 3TB disker i NASen, skal utvider til 12 stk etter hvert. Kommer til å kjøre FREENAS på den, ZFS. Det jeg er usikker på er hvilket raid jeg skal bruke. Trenger jo...
  14. vetting

Bestille BluRayspiller fra Bombay Electronics, hva gjør jeg med strømkablen?

Dette er første gang jeg skal bestille BluRay spiller fra statene, og jeg skal kjøpe meg en Oppo-spiller fra Bombay Electronics. Kan jeg bare koble i en norsk strømkabel (220-240 V) og er så ready to go? Eller er det noe mer jeg må gøre/ta hensyn til?
  15. vetting

Anbefaling av billig anlegg til treningsrom

Jeg skal ordne med et billig anlegg til å ha på et treningsrom på jobb. Det skal være lite, kunne spille passe høyt, kunn spille treningsmuskk på. Noe som har anbefalinger? Vet ikke hvor mye jeg har på budsjettet, men det er ikke mange kronene. Tenkte til og med på bare å kjøpe en Philips...
  16. vetting

Hva kan jeg få for en Canal Digigtal ADB HD PVR til kabeltv?

Hvis tråden er plassert under feil emne, er det bare å flytte den. Har måttet gå over til parabol, og skal dermed selge min Canal Digigtal ADB HD PVR til kabeltv. Hva tror dere heg bør ta for denne? Den er meget pent brukt.
  17. vetting

LOVEfilm

Jeg er en Buzzador, det betyr at jeg er med og markedsfører spennende produkter. Akkurat nå er jeg med i en kampanje for LOVEFILM. Jeg skal nå teste LOVEFILM i 2 måneder. I løpet av denne tiden får jeg leiepakken Fast 4. Med Fast 4 kan jeg låne hjem 4 dvd/Blu-ray-filmer i måneden + 1 streamet...
  18. vetting

Anbefaling til mini-annlegg til veggseksjon, opp til 8000kr

Nå har jeg ordnet med Wimp til mine foreldre, og det er nå på tide å oppgradere deres anlegg (de har idag et dårlig og gamelt kompaktanlegg fra phillips). De skal ha et lite anlegg som skal plasseres i en veggseksjon. Kriterier: Lite - Må kunne settes i veggseksjonen Radio CD-spiller Pris -...
  19. vetting

Er det noen som fører Revel og Focal i Norge?

Som tittel sier, er det noen som fører Revel og Focal i Norge? Revel ble ført av euphonia før, men tror ikke de fører dette merket lengre. Focal ble vel ført av hifihuset bærum, men tror ikke de heller fører merket lengre. Noen som vet?
  20. vetting

NAS til hjemmekino. Trenger tips...

Jeg skal bygge meg en NAS for å rippe hele DVD og BR-sammlingen min til. Det vil si at jeg trenger god plass og mulighet for å utvide. Jeg har en gammel pc jeg tenkte jeg skulle bruke til å bygge NASen av, men den tar bare 6 hardisker. Dette vil vel bli for lite, spes i lengden? Noen tips? En...