Søkeresultater

1. PureHifi

REW guruer på sunnmøre?

Fosnavåg, ikke så langt unnda det:)
  2. PureHifi

Backbox for takhøyttaler - optimalt volum?

Kasser er en tosidig sak, man får mer kontroll men som regel mindre bassrespons pga. mindre kassevolum å spille på. Kasser brukes også gjerne i bygninger med særlige brannkrav for oppnå sertifiseringer, sjelden at man krever det i bolighus. Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. PureHifi

Backbox for takhøyttaler - optimalt volum?

av mine 22 høyttalere i tak, bygget jeg bakbokser med anbefalt volum i 2 stk. Når det gjelder bass er den meeeget slank i disse 2 iforhold til resten. så om du har mulighet er det ofte best resultat å sette di rett i himlingen
  4. PureHifi

REW guruer på sunnmøre?

neh lite med hjelp å få, hehe:) du for gi beskjed når du har fått lært deg det, så for du ta deg en tur:)
  5. PureHifi

Kjellerkino i tilbygg

bra stykke arbeid så langt:)
  6. PureHifi

Kjellerkino i tilbygg

Det er ikke noe bra kvalitet på de desverre, malingen forsvant flere plasser når jeg dro det fra hverandre også, og måtte flekke det opp. kjøpte 6 Vicoustic diffusore nå sist og de har mye bedre finish og ser ikke så isoporaktige ut som dreamscreen sine.
  7. PureHifi

chFresh's Kino projekt

jeg benyttet 5cm isolasjon mellom og tror jeg hadde cc 40 mellom hver lekt , bunnfyllingslist og elastisk fuge hele veien rundt legger ved noen bilde her
  8. PureHifi

Black and red Cinema Ny byggetråd!

Har både rew å mik, men mangler opplæring[emoji849] bak kanaler kan ikke senkes. Litt kompremiss mtp plassering å 2 seterader..skulle gitt f i det podie bak ja, hehe. Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. PureHifi

Ikke i nærheten engang[emoji23] Mer tro på heve sittepos ja , ligger akkurat over hode hele rekken rundt nå Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. PureHifi

alltid planer om endring/forbedringer i kinoen.... vurderer litt en ekstra sub en tredje 18" ultimax i en custom kasse plassert i midten bak. noen synspunkt på plasseringen her og om det kan bedre litt på dippen jeg har rundt 250? skal også bygge et fundament for 1 rad på ca 10cm, iforhold til...
  11. PureHifi

Hjemmekino med stjernehimmel og Atmos

Rockfon color-All med charocoal oveerflate og x kant for skjult innfestning. relative matt finish på de
  12. PureHifi

Hjemmekino med stjernehimmel og Atmos

jeg benyttet systemhimling for min himling, monterte atmos i hvert hjørne. Planen vart custom trekantet kasse med vinkling mot lyttepos. men har ikke fått tid til dette enda:) legger ved noen bilder
  13. PureHifi

3D filmer tips

har fått handlet inn en god del 3D filmer nå, og de få som har 16:9 gir desidert den beste opplevelsen på 150":) både guardians of the galaxy og dawn of the planet of the apes var meget behagelig å se i 16:9
  14. PureHifi

chFresh's Kino projekt

finish blir bra med molton og relativ grei og jobbe med, men må si jeg angrer mtp akustikk. Romme mitt ble i overkant dempet i topp og har måtte gjort en del tiltak grunnet dette. hadde jeg gjort det på nytt hadde jeg kun benyttet molton sidevegger forann og rundt lerret for lysrefleksjonen og...
  15. PureHifi

Bruktpris Klipsch rf-82 Mk1

var vel rundt 3-4 de gikk for sist jeg sjekka. i bra stand er vel 3500 grei deal
  16. PureHifi

Christian's lille kino blir til.

Dette såg jo meget bra ut:)
  17. PureHifi

Hjemmekino i nytt hus!

du kan fint benytte samme ventilasjon som resten av huset, har dette i kinoen og det går ingen støy/lyd gjennom her som er merkbar såfall. Det ble meldt til prosjekterende i startfasen og ble valgt løsninger for å dempe lyden her. jeg benyttet prosilence systemet til avshop på både tak og vegger...
  18. PureHifi

Proson stratego 215rr/212rr eller Cerwin Vega xls 215

i denne sjangeren hadde jeg helder kjøpt PA, mye bra på brukten her og med bedre både lyd og byggekvalitet
  19. PureHifi

Dolby Atmos

har du en receiver som støtter atmos så er det bare å kjøpe inn 2 eller 4 nye tak kanaler og benytte de samme du har per idag på resten ja. https://www.dolby.com/about/support/guide/speaker-setup-guides/5.1.4-overhead-speaker-setup-guide/