Søkeresultater

1. S

Hjemmekino i nytt hus!

Hei. Da var det endelig min tur å få bygge hjemmekino i eget rom. Huset hjemmekinoen skal bygges i er under oppføring og er planlagt ferdig til jul. Om hjemmekinoen er ferdig til da vil jo tiden vise! Dette er første bygget jeg skal sette opp selv, så tips og triks underveis mottas med glede...
  2. S

Koble 8 stk subwoofere til 2 stk utganger på receiver.

Hei. Som tittelen tilsier så lurer jeg på hva som er lureste måte å koble 8 subber til min receiver. -Er det virkelig nødvendig med 6stk. Y-splitter? (som vist på bilde). -Hvordan vil det bli med støy? -Hva er eventuelt det billigste jeg kommer unna med med tanke på kabelkjøp? Receiveren...
  3. S

Spørsmål ang. motstander i delefilter og effekt.

Hei. Har et spørsmål ang mostander. For en stund siden kjøpte jeg meg et diskant horn av typen Pyle DPDS182.. som skulle sammen med 2 basser. Dette hornet hadde mye høyere følsomhet en resten av elementene i kassen, så jeg fikk tips om å sette på en motstand på det. Ble satt inn en 100ohms...
  4. S

2 stk Stereo Integrity HT D2 18" kasser!

Hei. Har bestilt to stk Stereo Integrity HT D2 18" Subwoofer elementer, og tenker å bygge to kasser i sommer. Lager derfor nå en byggetråd da jeg er litt usikker på noen ting og vil høre hva dere mener jeg bør gjøre:) Den foreløpige planen er å bygge to like kasser med kurvet bakdel. Ser at...
  5. S

2x12" + horn høyttaler. Spørsmål!

Hei. Skal til med enda et DIY prosjekt. Har kjøpt 2 høyttalerkasser uten elementer, sitter derfor å ser rundt på nettet etter noe som passer. Har laget meg en handlekurv på Partsexpress og tenkte jeg kunne høre med dere her på forumet før jeg går til innkjøp Kassene er som på bilde beregnet...
  6. S

Maelstrom 21" DIY-kasse

Hei. Har nettopp kjøpt meg en Maelstrom 21" av en her på forumet. Tenkte å lage ny kasse i juleferien da jeg vil endre litt på kasseformen for å enklere plassere den i stua. Nåværende kasse: Har prøvd å regne litt på kassevolum i WinISD (det eneste programmet jeg har) og kommer frem til...
  7. S

Basselemen til Cerwin vega hp-215!

Har to høyttalere av typen CV hp-215 med 4x defekte basser. Har snakket med hifi-klubben om pris på nye, og de skulle ha ca 2000 per element. Jeg tror da at man betaler litt for merket og jeg vill heller da finne en annen løsning. - Finnes det andre elementer av den billige klassen som vil passe...