Søkeresultater

1. K

Høye sprakelyder, så ble det stille. Døde nettopp anlegget?

Ja, det var veldig stor forskjell... Litt nysgjerrig, hvordan justerer de det egentlig?
  2. K

Var innom HifI Klubben og testet. Må si jeg bleoverrasket da det var Rotel forsterkeren som fortsatt lever. Hegel HD20 er derimot død.... Noen som vil gjette om det er lønnsomt å reparere og selge den?
  3. K

Venstre har 3.5 mV og høyre har 21.5 mV. Det vil vel si at den ikke er helt død? Den lyser jo også, så strømforsyningen bør vel være i orden?
  4. K

Har åpnet den, og sjekket alle sikringer innvendig. Får ta en sjekk på terminalene og... Hvordan er det å reparere noe sånt? Dyrt, lønnsomt?
  5. K

Har selvsagt ikke noe annet å teste med. Er det mulig å kontrollere noe vesentlig med et multimeter? Alle sikringene ser ihvertfall OK ut. Ellers ser det greit ut innvendig, ikke noe er svidd f.eks. Kan kanskje være en kondensator som har tatt kvelden? De kan jeg jo måle, men da må jeg demontere...
  6. K

Hei, Som jeg skriver så kom det plutselig veldig høye sprakelyde og smell fra begge høyttalerne. Samme type lyd hvis ved dårlig kontakt. Dette holdt på en par sekunder, så stoppet det, så startet det igjen (Omtrent med det samme), og nå er det helt dødt. Lysene i begge forsterkerene lyser, så...
  7. K

Noe poeng i å oppgradere TV fra UE55JS9005 ?

Det er et veldig godt poeng! Mulig jeg sparer litt penger :D
  8. K

Noe poeng i å oppgradere TV fra UE55JS9005 ?

Hei på dere, Jeg skal egentlig kjøpe en billig TV til soverommet, men jeg leker litt med tanken på å sette den jeg har i stua inn der istedet. Jeg er egentlig godt fornøyd med UE55JS9005, men det har skjedd litt siden 2016 (Det er vel en 2015 modell?) Spørsmålet er om det er verdt pengene å...
  9. K

Hegel HD20 - USB eller optisk??

Endte opp med en Hegel HD20 i dag! Bruker den som pre-amp (erstattet Rotel RC-980) med Rotel RB-980. Lydkilden er en PC. Skulle tro dette var en solid oppgradering fra 980'n? Jeg har ikke sammenlignet lyden utover hva jeg kan huske, men jeg ble ikke akkurat slått i bakken. Ser at den skal...
  10. K

Skal bytte ut min gamle Rotel RC980 til reciever. Råd trengs :)

Kanskje det, har orientert meg litt i utvalget nå, så får jeg se... Må få lånt en receiver og sjekke om jeg liker lyden, veldig spent om forskjellen blir stor. Da tenker jeg på musikk i stereo.
  11. K

Har kun stereo nå ja, stemmer det. Blir helt gal av denne jungelen..... men den emotiva saken har kun HDMI 1.3 ser jeg, hadde jo vært litt kjekt med 1.4 når tv'n har det. Virker som jeg må ut meg en god del 1000 lapper skal dette bli noe av, fare for at jeg bare beholder det slik det er i dag...
  12. K

Billig reciever med utgang for tilkobling av effektforsterker.

Jeg ser du skriver at Denon 2312 har pre-out som kan kobles til en effektforsterker som kan drive fronthøyttalerne. Når jeg leser om 2312 så står det at den har pre-out til sub. Kan jeg koble på min gamle effektforsterker til denne og la 2312 være en stereo pre-amp for spilling av musikk? Hvis...
  13. K

Den Emotivaen virka fresh! Men dette er vel en surroundprosessor uten forsterker.... da trenger noe til å drive senter med i så fall. Ser den kommer til usa i februar, skulle gjerne hørt på den først i så fall...:/ 7500,- er Marantz SR5006 sikkert verdt, men da må jeg finne en brukt i så fall...
  14. K

Mitt trofaste anlegg i mange år trenger en oppgradering. Er lut lei av å ikke ha fjernkontroll og kun phono innganger. Dette har jeg: Rotel RC-980BX Rotel RB-980BX Sound Dynamics R-818 Høyttalere Det er altså forforsterkeren RC980 jeg skal bytte ut. Jeg trenger en mer moderne sak med...
  15. K

xbox 360, hvilket surround anlegg bør jeg kjøpe?

tja, rundt 5000,- hvis det holder. Dette skal ikke brukes til musikk.
  16. K

xbox 360, hvilket surround anlegg bør jeg kjøpe?

Jeg skal etterhvert kjøpe et 5.1 anlegg som skal brukes til xbox og film, ser for meg en "billig" pakke. F.eks: Men hva trenger jeg av innganger? Jeg bruker en HDMI kabel til tv'n nå, men hvordan gjør jeg det når den skal innom en forsterker? Er det noe særlig å la bilde gå gjennom...
  17. K

52", hva må den koste?

Hakkete panorering høres ikke bra ut! I prisklassen under 20.000 for en 52" LCD så virker det som samsung er det beste alternativet... får vel ta ut en sykemelding å lese tester:) Tar jeg et kamikaze stunt slipper jeg hele greia :mrgreen:
  18. K

52", hva må den koste?

18.000 ja, ikke verst for den størrelsen. Har satt tak på 20.000,-, dvs. 52" under den prisen er gode nok i lengden? Er Sony Bravia KDL-52W4000 et solid kjøp? Eller er samsung bedre? (fått inntrykk av at samsung har gode tv'er)
  19. K

52", hva må den koste?

Hvor mye må jeg ut med for en god LCD 52" ? Det er ønskelig med disse spesifikasjonene: Full HD DVI inngang LCD Gjengi mørke farger på en god måte Lav responstid Jeg skal bruke tv'n til film og pc/spill. Spørsmålet er om jeg må selge organer for å få god kvalitet eller om det har kommet...