Søkeresultater

1. A

Jarlaxle bygger hjemmekino

Hvordan ble lyden fra CT 7.3 har en sånn på tur nå å er veldig spent på resultatet
  2. A

Anbefaling til effektforerker - B&W CT700 series

Hei. Lurer på hva du endte opp med, har en lcr 7.3 på tur å tenkte å benytte en Parasound nc 2250 på den, men regner med den ikke trenger så mye effekt selv om det nok ikke skader.
  3. A

Onkyo tx-nr616 og klipsch rf 82

Den er i minste laget for å spille de helt ut med full kontroll, men siden de har så høy følsomhet så får du mye trykk uansett. Dog ville jeg vurdert å biampe de om forsterkeren din støtter dette. Da fjerner du bøylene mellom terminalene og kjører 2 sett utanger på høytalerne. Da får du en egen...
  4. A

Cerwin Vega eller Dynavoice

Har selv hatt sikkert 10 forskjellige høyttalersett og 6 subwoofere av forskjellige merker. Det som alle skriver her om å kjøpe brukt hifi stemmer nesten alltid, da får du mye mer for pengene og de er ferdig innspilt. Nyere Cerwin Vega er ikke så brutale som de gamle seriene, er ofte litt mer...
  5. A

Cerwin Vega 1215 skurring

Det kan godt være delefilteret, men regner med du også har forsøkt å bytte utgang på forsterkeren for å høre at det ikke er der problemet ligger?
  6. A

Hvilke hodetelefoner med støyreduksjon er best?

Qc 15 er ok de, har hatt 2 sett i mange år. Et på jobb og et hjemme, men nå er de gårdagens modell, Qc25 er kommet nå og de er bedre på alle områder, mindre etui, bedre støydemping, bedre komfort og ikke minst bedre lydkvalitet. https://www.komplett.no/bose-quietcomfort-25-hodetelefon/823822
  7. A

BenQ W1300 - Valg av lerret, lite rom og mye 4:3-film

Har samme pj og ville uten tvil gått for 16:9 lerret. Er mer irriterende med store sorte felter under bildet enn på siden når jeg ser film. Har du mørkt rom så er det jo greit å gå med et med riktig gain. Rammelerret av god kvalitet får du på blant annet avshop.
  8. A

Hvor mye strøm trekker et hjemmekinoanlegg?

Det er helt korrekt det som sies her, 16A holder til det meste. En tommelfingerregel er jo å se bak på forsterkeren og eventuell den/de aktive subene/høytalerne. Der skal det normalt sett stå maks effekttrekk, pluss disse sammen så har du max effekttrekk,og husk dette er absolutt maks hva den...
  9. A

Samsung PS50C7705, ca 3 år, HDMI-inn virker ikke.

Kanskje de har skjerpet seg. Jeg har iallefall vært plaget med det meste jeg har fra Samsung, død støvsugerrobot, tv ødelagt to ganger og ødelagt S2 så kan vel ha litt med at jeg er negativ, i tillegg til den dokumentaren som ble visst på tv der det ble påvist at de lager produkter som skal dø...
  10. A

Definitive Technology... Tråden

Ser flere som klager litt på at de er skarpe på forum, men hos meg har det nok mest med at stua mi har betongvegger og betongtak så det er mye refleksjoner. Blir vel ikke noe bedre når man har et par ekstra diskanter på baksiden av bp7002. Altså lyden er ikke skarp på normalt lyttenivå, men når...
  11. A

Samsung PS50C7705, ca 3 år, HDMI-inn virker ikke.

Vel, dette var nå en av highend tvene til Samsug når det kom, dermed tviler jeg på at det er så utrolig mange som kjøpte den i Norge når den kom. Og når man leser om alle problemene som folk har med modellen på nettet så vil jeg vel ikke akkurat si det virker som de leverer kvalitet. Dere har...
  12. A

Dybdetest Definitive Techology SuperCube Reference - Diskusjonstråd

Oppdatering, har nå hatt denne i snart to år og svs sb 13 ultra nesten like lenge. Sc8000 bør settes i midbassmodus da den slår hardt fra 40-80hz, under dette er det for lite trykk til å være gøy. Svsen har vel nesten en oktav ekstra å gi i bunnen, men den slår ikke like hardt. Så har tuna svs...
  13. A

Har hatt Def. Tech. bp7002 og crl2500 i et par år nå, men de ble nettopp byttet ut med Klipsch RF82mk1 til jeg finner noe annet spennende som blir permanent. Vurderer kanskje å teste Mythos ST siden disse er såpass billige nå, spørsmålet er bare om de klarer å fylle rommet mitt med nok lyd, bass...
  14. A

BenQ W1200 lampe - vanskelig å få tak i?

Hei. Kanskje de har på avshop: http://www.avshop.no/BENQ/cat-b/b358
  15. A

Trenger bekreftelse, bra? Benq W1300, Grandview 106" Grey, B&W CWM LCR7 innwall!

Har dere fått testet w1300 mye nå? Har selv hatt den noen uker og brukt den ca 100t, foreløpig ganske fornøyd prisen tatt i betraktning, men den har jo noen dårlige bugs og irritasjonsmomenter. 1. Fjernkontrollen var doa, 2. Bug når den er opp ned montert i tak, slår seg blant annet av og kommer...
  16. A

"Billig" projektor til hjemmekino

Benq w1300 er en veldig god pj prisen tatt i betraktning når kun bildet skal vurderes, men den har noen barnesykdommer og begrensninger. 1. Fjernkontrollen har en tendens til å dø. 2. Det er en bug i første firmware som alle blir levert med som gjør at den blir ustabil når den monteres opp...
  17. A

Svs sb13-ultra

I mitt rom så måtte jeg forsøke mange plasseringer før jeg fant en optimal plassering(bak i et hjørne og veldig lavt delt). Mine erfaringer sålangt er at den har bra med skyv i dypbassen, høvelig punch og så er den veldig lineær og rask, var lett og integrere mot frontene mine. Men trykkmessig...
  18. A

Hei. Lurer faktisk på dette selv. Har noen relativt svære SVS SSS-01 som jeg enda ikke har orka å henge opp permanent å bruke pga størrelsen, og sr8080BP ser jo ut til å spille både bra og ta lite plass pluss at de er Bipolare.
  19. A

SVS-Venner

Vel, jeg er kanskje kravstor men såpass med lyd som jeg har nå må jeg nesten ha her i huset så jeg blir å beholde begge inntil videre. Er litt mer skyv i dypbassen på sb-13 ultra enn sc8000, men sc8000 har faktisk mer fysisk trykk. Syns de utfyller hverandre ganske godt. NB: Ikke lett å flytte...
  20. A

SVS-Venner

Får suben i hus senere i dag så da får vi se :) Blir først og prøve å kalibrere med begge subene i drift på to kanaler for å høre hvordan dette låter, deretter blir jeg og prøve med bare 1. Så får jeg gjøre meg opp en mening om hva jeg syns mangler med 1 vs 2 suber. Blir jeg ikke fornøyd nå så...