Søkeresultater

1. Per Thomas

Tab tension lerret på 4meter.

Noen som vet hvor i Norge jeg kan få tak på et TT lerret på 4 meter i bredden? Takker så mye. PT
  2. Per Thomas

Finnes det receivere med avanserte crossovermuligheter?

Noen som vet om det finnes receivere eller prosessorer som har mulighet for å feks ta ut kun frekvenser mellom 250hz og ned til 80hz slik at man kan ha dedikerte høytalere i dette området, deretter dedikerte subber under 80hz slik som vi har nå... ??
  3. Per Thomas

Bedre bass uten senterhøytaler?

Kan det stemme at jeg får bedre bass( bedre integrert, samt også mer) ved å skru av senterhøytaler i receiver? andre som har opplevd det eller er jeg bare syk;-)?? ps: kjører som de fleste andre deling på 80hz og alle høytalere til small.
  4. Per Thomas

nettopp mottatt min pz70 50" plasma fra panasonic

Hvordan i huleste klarer dere å få denne oppå bordstativet for egen maskin? skjermen veier jo et tonn å svært vanskelig å håndtere. Har så lyst til å få den opp å stå nå, vil helst slippe å vente til i ettermiddag. smarte tips uten å måtte brekke ryggen mottas med stor takknemlighet:-)
  5. Per Thomas

Trenger litt hjelp til å finne en film.

Husker jeg leide den på video for lenge siden, 80tallet engang. Den het The Farm og coveret var formet som en likkiste. Husker ikke så mye av handlingen, men det var en uhorvelig ekkel dame som satt å sydde seg gjennom hånda mens hun lo forså å gråte. Ganske syk film etter hva jeg kan erindre...
  6. Per Thomas

Har noen høytalere for mye, hva kan de brukes til?

Heisann. Etter å ha gått til innkjøp av nye høytalere sitter jeg nå med 10 stk PA lignende høytalere (15" basser) Tenkte å bruke disse som ekstra tilskudd fra 80-160hz koplet til Fronthøytalerene. Hva tror dere om en slik løsning? Er det bedre eventuellt å bruke dem i LFE kanalen? Eventuellt...
  7. Per Thomas

Klipsch RS42 og plasseringstips?

Hei allesammen:-) Bruker lørdagen til å installere nye høytalere, har fått meg 4 stk RS42 som skal spille i lag med 3 stk RF82. Jeg har to alternativer til plassering. Alle 4 kan stå bak meg ca 50cm bak hodet på rad å rekke bakerst i rommet. Problemet med en slik løsning er at høytalerene vil...
  8. Per Thomas

Nytt SMX rammekit:-)

Bruker SMX lerret selv for øyeblikket, men har hele tiden hatt problemer med å få til et ordentlig sramt lerret noe som igjen går utover kvaliteten på bilde. Så hva tror dere om den nye rammen ifra SMX. MÅ jo si den ser lovende ut:-) The New SmX Pro-Line Patented Frame... - SmX Audio...
  9. Per Thomas

Klipsch fra USA

Heisann Noen som har erfaring med import av klipsch eller andre høytalere for den saks skyld ifra usa. Ser at RF7 ligger på rundt 650dollar pr stk. Men så må man vel regne med speditør avgift(magnum), toll, mva og frakt. Kanskje vinninga går opp i spinninga? TAkker for input. Er veldig sugen...
  10. Per Thomas

lyden på mi3 hddvd?

Flere som har sett denne? Hva synes dere om lyden? Er lyden veldig lav? hadde receivern min helt på -10 men fortsatt lite trøkk i dette lydsporet, pleier å ligge mellom -18 til -15 og da pleier ting å bli meget fysisk:-) Så ble vel litt skuffa over lyden på mi3. pt
  11. Per Thomas

Sort/mørkt tak uten å male

Noen som har noen enkle tips om hvordan få et mørkt tak enklest mulig uten å male. Tenkte å kle taket med filt, men filt kommer jo kun i 2X1 meter og da blir det mange stygge skjøter:-( takker for tips pt
  12. Per Thomas

Hvilken projektor innenfor 40k?

Ser litt på ny projektor for tiden. For øyeblikket har jeg Benq 8720. Er jo fornøyd,men nå som det er HD tider samt at jeg har en HD DVD spiller må jeg jo innrømme at jeg har lyst på ekte HD. Rommet er relativt lite ca 20kvadrat. har mulighet til å ha projektor ca 4,5 meter unna lerret...
  13. Per Thomas

MBM =MidBass Module

Noen som har noen tanker rundt dette? Så litt spennende ut. Midbass kan jo som kjent være litt vanskelig å få til i noen rom. Kanskje dette kan være en løsning for noen? Sjekk linken for mere info HSU Research Forum (HRF) :: True Subwoofers and Home Theater - MBM-12 questions PT
  14. Per Thomas

OSD via HDMI på 3806

Heisann Jeg har nå fått meg ny hdmi kabel som jeg har koplet til receiver å videre ut til projektor (mitsu hc3000) Bilde via dvdspiller kommer fint opp på skjermen men OSD får jeg ikke opp? Er endel innstillinger på hdmi ut og inn i menyen til denon men uansett hva jeg gjør får jeg "no signal"...
  15. Per Thomas

Hva trenger jeg ??

Skal vi se, sitter å vurderer et oppsett med litt forskjellige høytalere i frontkanalene. dvs jeg har tre stk like høytalere som er hornladede og har en helt spesiell signatur i mine ører som kan være likanes på noe musikk samt også noen filmer. Mens jeg vil også bruke mine SVS høytalere i...
  16. Per Thomas

Noen som har bestillt fra hdnet ?

De har jo noe dokumentar lignende greier på nettsiden sin i HD DVD format. Tipper dette vil se knall ut. http://hdnet-store.stores.yahoo.net/hddvds.html hilsen PT
  17. Per Thomas

Wam og Vennerød

For de som er interessert blir mange av Wam og Vennrød sine filmer gitt ut i september i år. Gleder meg, har bare sett noen av disse på tv før og snakk om underholdningsfaktor. Noen av filmene som blir gitt ut er som følger: Lasse og Geir Drømmeslottet Bryllupsfesten det tause flertall adjø...
  18. Per Thomas

Ny soveromskino underveis

Ja ja da var det min tur til å gjøre noen litt større forandringer enn bare ommøblering:-) Hele leiligheten har fått ny rom fordeling og soverommet har blitt svæært:-) Perfekt til kino tenkte jeg da. Hadde kinoen tidligere i stuen. Det var en såkalt dedikert kino med svart tak, vegg til vegg...
  19. Per Thomas

høytalerstoff i annen farge enn svart?

Noen som vet hvor man kan få tak i dette. Eltek har kun svart, ljudia hadde andre farger før men nå har dem ikke engang høytalerstoff??? Er ute etter mørk rødt eventuellt grått. Takker mvh pt
  20. Per Thomas

Baywatch!!

Hepp hepp Da er Baywatch sesong 1 og 2 ute i Tyskland.. Ikke noen bombe at release dato var først i tyskland så poppis som Hassern er der:-) løp og kjøp http://www.amazon.de/exec/obidos/search-handle-form/028-6233838-5619731 mvh pt