Søkeresultater

1. R

Lydfeller DIY og evt plassering (planløsning for musikkrom)

Kan du si noe om rommet du har og hvilke løsninger du gikk for? Er i planleggingsfasen selv og har innsett at jeg har MYE å lære! 😀
  2. R

Hjemmekino med stjernehimmel og Atmos

Vi har kjøpt hus med en kjellerstue på ca 22 m2 som jeg tenkte bruke som hjemmekino. Forrige eier har på mange måter forberedt rommet for en fremtidig hjemmekino, det er bl.a: Trukket høyttalerkabler i rør til et 7.2.6 Atmos oppsett fra tilstøtende bod Montert backbox’er i taket Trukket et 50mm...
  3. R

AltiBox PVR: Mulighet for dual opptak?

Er dette fremdeles et "problem", eller er dette løst via FW oppdateringer siden sist?
  4. R

Pris - Pioneer Kuro 9G

Vel, du må nok regne med å betale norsk moms, så da er du tilbake på 29999 SEK er jeg redd. De "norske" sidene deres oppgir priser ex mva siden man må fortolle dem inn i Norge.
  5. R

Støy fra Pioneer PDP 427XA

Har du jordet eller ikke-jordet kontakt i stua? Forsøk med en skjøteledning til en jordet kontakt hvis ikke.
  6. R

Subjektiv sammenligning mellom RiksTV og BKK digital kabel TV

Har digital kabel fra BKK (kun scart) og er godt fornøyd med bildekvaliteten (EPG'en er en helt annen historie...). Lånte en Grundig dekoder for RiksTV i noen timer for å sammenligne, og ble egentlig litt skuffet. Forsøkte både via HDMI og scart, men synes bildet var blassere og mer uskarpt enn...
  7. R

BKK med fiber/Altibox til privatmarkedet i Hordaland

*Sukk* Dette blir jo mest bare for å få luftet frustrasjonen, da... Er det pga rettighetsproblematikk rundt opptakene? Altså, hvilken produsent av slik utstyr (og tilbyder) i 2007 er det som ikke tror at det kan være aktuelt for abonnentene å kunne ta opp et program og se det senere? Og å gjøre...
  8. R

BKK med fiber/Altibox til privatmarkedet i Hordaland

Kjenner ikke Altibox-løsningen i detalj, men er det dual tuners og PVR funksjonalitet her?
  9. R

BKK digital - Scart????

Og da har jeg snakket med en på BKK som sier at de er i forhandliger med leverandører av PVR dekodere, men at det er mye som skal avklares (rettigheter mtp overføring av PVR'et program til PC og så ut på Piratebay osv), så dette kunne ta litt tid. Men han regnet med at vi kundene kom til å høre...
  10. R

BKK digital - Scart????

En på jobben som har bestilt fra Riks-TV, skal få lånt dekoderen hans en dag og teste hjemme. Men kommer uansett til å vente til nærmere jul når Riks-TV kommer med sin PVR boks. Og hvis kvaliteten er den samme, og BKK kommer med sin PVR boks "en gang i 2008", er det bye-bye BKK. Synd at en...
  11. R

BKK digital - Scart????

Hehe, I'm way ahead of you :) "Grunnpakken avsluttes den 1. i hvert kvartal, tidligst 1. oktober Digital Grunnpakke avsluttes når dekoder returneres oss i Fjøsangerveien 65." Nå er jo ikke det digitale bakkenettet offisielt åpnet i Hordaland enda (skjer 1. oktober), så det er vel ikke så mange...
  12. R

BKK digital - Scart????

Håper virkelig det stemmer det du sier, at disse kommer ila høsten. Pratet med BKK for noen uker siden jeg også, og da sa de Q4/Q1 neste år. Har førvrig blitt lovet en fungerende versjon av EPG'en siden tidlig i sommer, så... Vurderer sterkt RiksTV jeg også, men deres tunere m/ PVR mulighet...
  13. R

BKK digital - Scart????

Cyberdog, Sjekket med BKK for et års tid siden om det var mulig å kjøpe et DVB-C kort og kjøre signalene deres via en PC, men fikk til svar at de hadde valgt et system (Eye-Q??) som ikke var kompatibelt med andre bokser/kort enn den dekoderen BKK selv har. Kjenner du til et DVB-C kort som er...
  14. R

BKK digital - Scart????

Har selv digitalpakken fra BKK, og det er helt riktig som du sier santa claus, det burde vært en digital utgang for å få maks utnyttelse. Men overgangen fra analogt (kabel)signal til det digitale var av typen *wow!*, så jeg vil ikke nøle med å anbefale deg å gå for den digitale dekoderen fra...
  15. R

RiksTV - båndbredde

Det har du helt rett i, glemte det i farten... Men er det mulig å måle bitraten på signalet etter at det har blitt dekodet? Da skulle det vel være mulig å gjøre en sammenligning?
  16. R

RiksTV - båndbredde

Er det noen som har sammenlignet båndbredden på f.eks. NRK1 og TV2 mellom det digitale bakkenettet og satelitt/digital kabel? Har lest noen synsinger om kvaliteten mellom RiksTV og satelitt, men det kunne vært interessant med noen reelle målinger. Anyone? :)
  17. R

Der var Grundig DTR 8270 og Riks-TV på plass i stua

I følge Wikipedia er det et krav at et HD-Ready apparat skal støtte HDCP over enten DVI eller HDMI.
  18. R

Godkjent boks til RiksTV

Da er den første boksen offisielt lansert: Første mottaker klar til digital-nett - digi.no Og fant et bilde av programguiden på Fitjar-Posten:-) Nyhende frå Fitjar - Her er den første mottakeren for bakkenettet Til slutt en test gjort av Teknofil: Eksklusiv Teknofil-test: Første test av din...
  19. R

Powerbuy på Pioneer 508XD Plasma

Håper virkelig det. Vært fint om lygren kunne sjekket prisen på 42-tommeren også.
  20. R

Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer

Frøy, Kunne du ha postet resultatet av "fiklingen" din? Sikkert mange som kunne tenkt seg dine instillinger som et utgangspunkt for egen fikling :)