Søkeresultater

1. devilej

Entusiasttrådene?

Valgte dere å droppe å ta med entusiasttrådene for de forskjellige produsentene over, eller er det bare jeg som ikke finner dem?
  2. devilej

Aktiv centerhøyttaler???

Da jeg sliter litt med plassen i racket vi har i stua vurderer jeg å finne en center med aktiv drift, men det florerer ikke av dem så vidt jeg kan se på nett. Det eneste jeg har funnet så langt er ADAM, men de har enten litt for billige modeller, eller grusomt dyre. Et krav fra kona er at den...
  3. devilej

Audiovector - Just Listen

Produsent: Audiovector - Just Listen Importør: www.Ljudtema.no Audiovector er enda en fantastisk skandinavisk høyttalerprodusent med base i Danmark. De startet i markedet i 1980 med høyttalern Trapez, og hadde endel varierte modeller før de i 1996 lanserte den suksessfulle M-serien som også...
  4. devilej

ARCAM - Bringing Movies And Music To Life

Arcam har vært borte fra det norske markedet en stund, men med ny importør er igjen disse fantastisk velspillende produktene tilgjengelige. Importør er nå www.Ljudtema.no, og spørsmål rundt produktene kan rettes til Isak Strand. Link til Arcams hjemmeside: Arcam - High Fidelity (HiFi) Music...
  5. devilej

Reportasje: High End Plaza 2011

For ca ett år siden dukket det opp en spennende annonse hvor Acoustic Tuning i samarbeid med det svenske firmaet Audio Nor inviterte til High End event på Oslo Plaza. Dessverre måtte de senere avlyse da en askesky fra Island forhindret utstyr og personell å komme seg til Norge i tide. Gleden var...
  6. devilej

High End München 2011 (Nå med utstillerliste)

Nå drar det seg mot årets happening i det europeiske lyd og bilde miljøet, og siden det er 30 års jubileum i år vil det nok være en ekstra godbit eller 2 i utstillingshallene 19-22 mai. Etter å ha besøkt de fleste messene i nærheten de siste par årene kan jeg med hånden på hjertet si at ingen av...
  7. devilej

Reportasje: Arkenmessen i Gøteborg 2010, Masse nye bilder 3.okt

Arkenmessen i Gøteborg arrangeres 11-12.09, og AV-Forum representert av BEF og meg selv er selvfølgelig på plass for å ta tempen på hifi og hjemmekinomiljøet i vårt naboland. Messen arrangeres hvert annet år, og skilter i år med 70 utstillere på 3300 kvadratmeter. I denne tråden vil vi legge...
  8. devilej

Arkenmessen i Gøteborg 11-12 sep. 2010. Noen som skal nedover??

Hvert annet år arrangeres Arkenmessen i Gøteborg. Jeg har aldri vært der tidligere, men etter Stockhlmsmessen tidligere i år er det ingen tvil om at svenskene er gode på dette med Hifimesser. Gleder meg til å rise nedover for å se hva de har å stille opp med. Såvidt jeg har forstått er dette en...
  9. devilej

Stockholm HighEnd 2010

BEF og jeg reiste over til Stockholm på fredag, og tilbragte helgen på Sheraton Hotel hvor årets HighEnd messe ble arrangert. Her ble noe for enhver smak presentert, og engasjerte utstillere sørget for to hyggelige dager. Legger ut noen bilder fra de forskjellige rommene Monster stilte...
  10. devilej

Støy fra trafo

Jeg har et par monoblokker som er bygget på GB300B og Gb300S fra Greg Ball SKA - Simple Killer Amplifier by Greg Ball Effektmessig er blokkene overaskende bra, men jeg sliter med litt trafoduring i dem. Den ene litt verre enn den andre.Ute i høyttalerene er det helt stille, så det må være...
  11. devilej

Hvor kjøpes galvanisk skille med skrutilkobling

Etter å byttet effekttrinn sliter jeg med during i ht fra antennekabel. Trenger derfor et galvanisk skille. Har lett litt men det eneste jeg finner er typen alà HAMA som avshop og mange andre fører. Ettersom jeg har skrufeste på min Get HD PWR blir det tuvlete å bruke dette. Ser derfor etter...
  12. devilej

Oppgitt over useriøse kommentarer på avtorget

Jeg følger stort sett med på hva som skjer på avtorget, og i det siste har det blitt mer og mer useriøse kommentarer ala "Ja. slå til! dette er kjempe billig!!!!!!!! NOT.. dette er trots alt 1,5 år gammel. så 5K billigere er ålreit.. pris. " som er lagt inn i denne annonsen...
  13. devilej

Morsomme og spennende høyttalerkonstruksjoner. Gi ditt bidrag :o)

Det finnes endel spesielle høyttalerkonstruksjoner som ikke er mainstreem i lille konservative norge. Når man blar litt rundt på nettet finner man stadig morsomme godsaker som hadde vært gøy å få opplevd. Legg gjerne ut litt bilder med navn og info om interessante og spesielle konstruksjoner...
  14. devilej

Verktøy for justering av hastighet på tallerken

Jeg trenger å finjustere tallerkenhastigheten på spilleren min, og fikk tips til denne siden fra en av gutta på sentralen. Akkurat det jeg så etter, og helt gratis da denne strobediscen bare er å printe ut :-D Legger en link til den her: Strobedisc 33 1/3 og 45 r/min
  15. devilej

Min Hifi igjen

Hvorfor oppdateres ikke topp 6 på Min Hifi. Av oss 6 som lå på topp 6 er det bare OMF som ikke ble fjernet når dere slettet 95% av stemmene våre. Skal ikke forsiden på Min Hifi oppdateres en gang i uken som før? Litt dumt for de som nå faktisk innehar de 6 øverste plassene.
  16. devilej

Min Hifi

Flott med det nye poengsystemet som har kommet igang, og ikke minst visningsordningen på topp 3. Men.... Når man trykker Vis Mer under Topp 3 på Min Hifi kommer listen fra Min Hjemmekino opp. Må være en link som ikke stemmer her.
  17. devilej

Frittstående hifibutikker i Norge. En veiviser i avjungelen. Trenger hjelp med listen

Tenkte det ville være bra å ha en guide for å finne frem i de forskjellige hifibutikkene vi har i Norge, og trenger da hjelp til denne listen. Fint om dere kommer med innspill her. Tenker da først og fremst på frittstående fysiske butikker som kan besøkes. Legg gjerne ved en link om mulig...
  18. devilej

Ayon Audio tråden. Teknisk, Info, Spørsmål, Meninger, Etc.....

Siden produktene fra Ayon Audio etterhvert har begynt å spre seg hos den norske befolkning synes jeg det er på tiden at det blir opprettet en egen Ayontråd her på AVF. Jeg legger ut teknisk info om de produktene som selges i Norge pr idag her i første innlegg, og den vil bli oppdatert...
  19. devilej

Det Sorte Gull

Forhistorie For ca 1,5 år siden var jeg på en demo av høyttalere fra en for meg da ukjent produsent i demolokalene til Hjemmekino. Høyttalerne var av merket Swans med typebetegnelsen F2.2F, og var to ganske store konstruksjoner med en imponerende finish. I utførelse minnet de ganske mye om...
  20. devilej

Ingen lyd med Denon DVD2500BT på Onkyo 875??

En kompis kjøpte nylig en Onkyo 875 som jeg hjalp han å sette opp i går, men når jeg koblet opp bd spilleren fra Denon fikk jeg bare bilde og ingen lyd uansett hva jeg forsøkte av innstillinger på kilde og receiver. I displayet sto det bare "No Signal" Det virket nesten som om receiveren ikke...