Søkeresultater

1. torhhi

Høydekanaler foran eller breddekanaler bak ?

Sidehøyttalerene bak vil måtte være veldig nære bakhøyttalerene, på venstre siden litt over meteren og på høyre siden bare drøye 30 cm unna. Høyttalerene vil da måtte monteres rett i forkant av bakhøyttalerene. Er et ganske vanskelig rom å "møblere", ca 4 meter langt og 3 meter bredt.
  2. torhhi

Trodde det gikk frem av første innlegget mitt ......
  3. torhhi

Altså fire høyttalere bak
  4. torhhi

Bruker Pioneer VSX-922 receiver, og har så langt kjørt et 5.1 oppsett - med gulvstående System Audio SA1270, senteren Focal Cobalt CC800S, Bose 161 som bakhøyttalere og subwooferen XTZ 99W12. Nå går jeg over til 4 ganger Audio Pro Cinema Precision PM-09S og 1 stk Audio Pro Cinema Precision...
  5. torhhi

star trek into darkness

Jeg har heller aldri hatt sansen for Star Trek. Derfor ble jeg meeeeget positivt overrasket da JJ Abrahams laget den første ny-versjonen. Jeg og kona (takk o takk for en kone som elsker sci-fi og fantasy!) så Into Darkness fredag i sal 1 Sandvika med Dolby Atmos lyd. Fytti inni gamperæva for en...
  6. torhhi

Kjøpe tv på soundgarden Drammen?

Jeg har motsatt erfaring ang kundeservice, og handler ikke lengre hos Elkjøp/Lefdal med mindre jeg må eller prisforskjellen er meget merkbar.
  7. torhhi

Kjøpe tv på soundgarden Drammen?

Jeg ville personlig mye heller handlet på en ekspert-butikk som Soundgarden, enn Elkjøp. Hos Elkjøp er du glemt i det øyeblikket du går fra selger - hos Soundgarden er du sikret skikkelig knowhow og service. For meg er det viktigere enn pris og evnt 30-dagers åpent kjøp.
  8. torhhi

Mid-high Input eller Bass Input ???

Har nettopp skaffet meg Focal JM Lab Electra 905 og Focal JM Lab Cobalt CC800S. Disse vil bli brukt både til film og til musikk. I tillegg så har jeg en XTZ 99W12.16 subwoofer. For best lyd på musikk - anbefales det å kable til Mid-high Input eller Bass Input ??? Da tenker jeg musikk avspilt i...
  9. torhhi

Nye høyttalere til far i fargen Cherry/Rosewood

Focal JM Electra-serien i Signature farge ???
  10. torhhi

Senter til Jm Lab Electra 905

Ble Focal JM Lab Cobalt CC800S
  11. torhhi

Sonus Faber

For en som drømmer om Sonus Faber Concerto Grand Piano - kunne du forsøkt å beskrive høyttalerene ? Tenker da primært til musikk, men også i en film-situasjon. torhhi
  12. torhhi

Senter til Jm Lab Electra 905

Kjøpte i går et par Jm Lab Electra 905 som fronter, for å kunne nyte musikk bedre (3200,- inkl originale stativer). Vurderer selvfølgelig å anskaffe Electra CC900 som senter, skulle en brukt i farge Classic bli tilgjengelig. Er i dialog med Hifihuset om de har en brukt tilgjengelig. Skulle...
  13. torhhi

Netonnet osv..

Jeg har handlet masse hos Netonnet, bl.a. tv - har aldri hatt noe problemer med dem, og handler igjen hos dem uten å nøle.
  14. torhhi

heavy metal sanger til demo?

Roots Bloody Roots med Sepultura - ingen over ingen ved siden ! Denne låta gir meg gåsehud så det griner etter :mrgreen: Sepultura - Roots Bloody Roots - YouTube
  15. torhhi

Circus Maximus- Nine. Ny skive fra Oslos stolthet!

Enig med deg her, synes låtene blir for "enkle" og mangler den gløden og intrikate arrangementene som de to første utgivelsene til Circus Maximus hadde. Når det er sagt, så er jeg blodfan av bandet, så dem spille som oppvarmingsband for Pagan's Mind for mange år siden (de blåste Pagan's av...
  16. torhhi

Philips 50pfl7956t Gold 21/9

ISF night??? Tidligere skrev du at innstillingene var for ISF day???
  17. torhhi

Fant det tror jeg :mrgreen:
  18. torhhi

Takker masse for gode tips - men hvordan i helskottans kommer man inn og får gjort ISF-innstillinger - og endret på tint/hue/saturation ?????
  19. torhhi

Lurer på om det er noen som har denne tven, og som har tips til bilde-innstillinger??? Enten gjennom egen kalibrering eller anbefalinger fra tester. Mottas med takk torhhi __________________
  20. torhhi

Lurer på om det er noen som har denne tven, og som har tips til bilde-innstillinger??? Enten gjennom egen kalibrering eller anbefalinger fra tester. Mottas med takk :-) torhhi