Søkeresultater

1. Tim90

7.2.4 oppsett på Onkyo Tx-rz740 receiver

Hei. Jeg har en Onkyo Tx-rz740 receiver som jeg ønsker å koble opp et 7.2.4 system på. Har idag 7.2.2 og lurer på hvordan jeg skal koble til den siste. Har funnet på nett at jeg kan koble via en forsterker, men er det andre muligheter? Ellers blir de to siste høytalerene en del dyrere..
  2. Tim90

Atmoshøytalere.

Grunnet fiberoptisk stjernehimmel, så kan jeg ikke felle inn takhøytalere.. så må ha skråstilte høytalere i taket som peker ned mot sitteposisjon, bak går det fint å montere inntil taket på veggen. Hvordan er disse som atmoshøytalere...
  3. Tim90

Får ikke lyd i bakre høytalere

Jeg har nettopp mottatt Klipsch høytalerene, og koblet opp mot Onkyo Tx-rz740 receiver. Men får ikke lyd i de bakre høytalerene. Det er Klipsch RP-160m. Kan det være noen innstilling som er feil? Evt noe mer info dere må vite om?
  4. Tim90

Scart til HDMI

Hei. Jeg har en gammel super nintendo med 3 RCA utganger, evt scart. Men hvordan kan denne kobles mot nyere TV med HDMI?? Ser det finnes kabler fra scart til HDMI, men virker disse? Ser også at det finnes adaptere, men koster 700kr i stede for 200 for kabelen.. hva er forskjellen? Andre løsninger?
  5. Tim90

Subwoofer - 1x 15" eller 2x 12"?

Hei. Har prøvd å lese meg litt frem på dette, men usikker på til mitt bruk.. Jeg skal ha en Subwoofer til hjemmekinoen. Bør jeg ha 1x15" eller 2x12"? Jeg kan ikke ha dem plassert rett i front pga lerret. Da er det evt 1 på hver side i front litt lenger fremme ifra lerretet, eller evt 1 stk...
  6. Tim90

Lerret til kinorom 135" - 138"

Hei. Jeg tenkte å kjøpe lerret til et kinorom. Rommet er ca 35kvm og sitteavstand er 4,5 - 5m og prosjektoravstand er ca 6m Rommet er totalt mørklagt med svart tak, svarte og røde vegger. Alt er malt med matt maling. Hvilket lerret er det greit å kjøpe? Grå eller hvit? Tenker helst 138" i...
  7. Tim90

Høytalere til hjemmekino

Hei. Jeg er helt ny her og har tenkt å anskaffe meg hjemmekino. Rommet er ferdig bygget på 35kvm. Rommet er lydtett og lystett. Det er lagt opp til 7.1 anlegg, men er ikke 100% sikker enda. Jeg lurer derfor på hva som er anbefalt? Har fått en pris ifra hifi klubben som er følgende: 2stk Argon...