Søkeresultater

1. Tim90

Atmoshøytalere.

Skulle gjerne hatt klipsch, ulempen er at dem blir hengende for langt ned ifra taket..
  2. Tim90

Atmoshøytalere.

Jeg hadde noen høyttalere som jeg tenker å bruke midlertidig som atmos. Er sånn som du har dem jeg har også 👍
  3. Tim90

7.2.4 oppsett på Onkyo Tx-rz740 receiver

Blir nok ren effektforsterker tenker jeg, så kobler jeg opp som tegningene viser, har en tegning ifra onkyo om hvordan koble effektforsterker til uten detaljer, så tror jeg kjøper en effektforsterker og kobler til takhøyttaleren, så er jeg "ferdig" på en stund! Men forstår godt at det kan være...
  4. Tim90

Ikke dumt.. 👍 men visst jeg skal kjøpe effektforsterker, er det noe spesielt jeg må være obs på? Funker stereoforsterker mot AV? Blir det noe forskjell på lyden om 2 høyttalere har forsterker, mens resten kun er fra receiver? Sikkert jeg som får alt til å virke mer komplisert en det er 😂
  5. Tim90

Hei. Jeg har en Onkyo Tx-rz740 receiver som jeg ønsker å koble opp et 7.2.4 system på. Har idag 7.2.2 og lurer på hvordan jeg skal koble til den siste. Har funnet på nett at jeg kan koble via en forsterker, men er det andre muligheter? Ellers blir de to siste høytalerene en del dyrere..
  6. Tim90

Atmoshøytalere.

Grunnet fiberoptisk stjernehimmel, så kan jeg ikke felle inn takhøytalere.. så må ha skråstilte høytalere i taket som peker ned mot sitteposisjon, bak går det fint å montere inntil taket på veggen. Hvordan er disse som atmoshøytalere...
  7. Tim90

Valg av takhøyttalere til atmos. Innspill?

God forklaring. Jeg skal måle opp på kinorommet selv, og se hvordan ting kan forandres.
  8. Tim90

Valg av takhøyttalere til atmos. Innspill?

Vil det si at man må ha Klipsch takhøyttalere om resten av anlegget er av klipsch? Man kan ikke evt. gå for noen "billigere" høyttalere for å få 3D effekten? Jeg er selv på jakt etter takhøyttalere som trådstarter og har Klipsch. Har klipsch noen atmos høyttalere som kan festes i tak, men som...
  9. Tim90

minHjemmekino Tim90's hjemmekino - Trekking av molton i taket foran lerret.

For å dempe gjenskinn ifra lerretet har jeg begynt å trekke molton i taket. Gruet meg veldig til å begynne, men gikk overraskende bra å gjøre alene! Startet først med oppmåling og kjøpte molton sceeneduk. Festet duken ca 1 m innpå taket med en list jeg spikret fast med listespiker, limet den...
  10. Tim90

Ny i gamet, innspill?

Ja, jeg er kjempe fornøyd 👍
  11. Tim90

Klipsch RP160m + RP440C - Hvilken forsterker?

Jeg har blandt annet rp-160m som bakhøytalere og rp-440c i mitt oppsett, er veldig fornøyd! Jeg gikk for Onkyo Tx-rz740 receiver, den er høyt oppe på mellomklasse receiver og koster ikke skjorten! Den kan du fint utvide med flere høytalere med tiden :)
  12. Tim90

Ny i gamet, innspill?

Jeg gikk for Onkyo Tx-rz740
  13. Tim90

Ny i gamet, innspill?

Jeg gikk for Klipsch i min hjemmekino å er veldig fornøyd! Ganske ofte gode tilbud hos komplett.
  14. Tim90

minHjemmekino Tim90's hjemmekino - Monteringen av fiberoptisk stjernehimmel.

Her er bilder under monteringen av rammelerret og stjernehimmel. Monterte stjernehimmel på gipsplater, så ble en del sorteringen av fibre per kvm! Ser rotete ut på bilde, men trakk fibrene igjennom mens limen var fuktig! Så det ikke ble flokete over himling!
  15. Tim90

Panasonic ub820 netflix atmos lyd

Ikke meningen å stjele tråden, men var ute etter noe lignende spørsmål.. Støtter Panasonic DP-ub820 dolby atmos? Finner både ja og nei på nettet...
  16. Tim90

Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

Kjøpte nettopp noen filmer til.
  17. Tim90

Får ikke lyd i bakre høytalere

Står 2 for 99 på coop, men når man scanner med den express handle saken, så kommer det opp 2 for 69kr. Så har kjøpt en del der! Nye filmer også. Det er jeg litt usikker på.. lydstryle har jeg justert selv i etterkant, så om det er forsinkelser osv den justerer kan det være..
  18. Tim90

Får ikke lyd i bakre høytalere

Ja, nå går det meste i filmer der nede! Og har begynt å hamstre inn blu ray filmer! Har ikke fått med meg før nå at blu ray er blitt så billig..! Fant en gammel blu ray jeg hadde betalt over 300kr for! Nå koster de 35kr på coop obs! Er veldig fornøyd med lyden, men fortsatt litt usikker på...
  19. Tim90

Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

Idag kjøpte jeg 2 stk bluray. 2 for 69kr på coop.