Søkeresultater

1. Mor10

Akustikktiltak i praksis - invitasjon til demo

Med henvisning til siste nummer av Hjemmekino og Hjemmekinoskolen, Akustikk del 4. Sitat: "Gjør noe med akustikken selv". For de som ikke har lest artikkelen så går det mye ut på hvordan man skal behandle førsterefleksjoner, samt stående bølger. Det er veldig mange meninger om hvordan man skal...
  2. Mor10

Polering av pianolakk

Tenkte jeg skulle shine opp og polere et sett med Pioneer S-1 før overlevering til ny eier. Noen som har noe å anbefale her? Møbelpolish? Bilpolish? Vil gjerne vite om dere har testet produktet i tilfelle, da det er noe stoff som kan ta knekken på en fin lakk også:-D Setter pris på en rask...
  3. Mor10

Drivverk med SACD digitalt ut?

Ser etter et drivverk med mulighet for SACD digitalt ut. Kjenner kun til Esoteric P-70 som har dette, men det finnes sikkert flere. Noen som kan hjelpe meg å finne flere alternativer? Ønsker AES/EBU ut og Word Clock, men alt er av interesse! Slik ser Esoteric drivverket ut (hadde matchet...
  4. Mor10

LG 42PC56 på Lefdal

Er det noen som har noen erfaringer/info om denne Plasmaen på Lefdal? Lefdal - LG 42" Plasma-TV 100Hz, 1080p m.m. Ser at den har en oppløsning på 1024x768, så den kan jo ikke ha ekte Full HD. Er det da nedskalering?
  5. Mor10

Har prøvd "alt" - Forsterkere med RCA-XLR

Har nå forsøkt de triksene jeg kan for å få fjernet brum i effektforsterkerne mine. Forsterker 1: Dedikert Dynamic Precision 6.12 - 1 stlk. RCA til XLR DIY-kabel fra Denon 3806 som preamp. Forsterker 2: Earthquake Cinenova 5-kanals - 4 stk XLR-XLR fra et LAB-Gruppen aktivt delefilter. Foran...
  6. Mor10

Brukertest: Sunfire Cinema Grand vs Jungson AV-1000

Mulig feil på utstyr, les post 20! Har hatt Sunfire en stund nå og har litt lyst til å prøve å matche de opp mot noe annet. Hadde et mulig kjøp på et annet monster på hånden, men selger var ikke helt enkel å komme i kontakt med. Har derfor solgt unna noen av Sunfirene, men beholdt 5x200...
  7. Mor10

Vil gjerne ha forslag til belysning i kinoen

Som dere ser av bildet nedenfor, så har jeg montert akustikkplater i toppen av skråtaket og i skråtaket litt nedenfor. Måtte da fjerne spoten jeg hadde i spissen øverst og lurer da på om noen har noen forslag til hva jeg kan plassere av belysning mellom topp-platene og side-platene. Har noen...
  8. Mor10

Attenuator lodding - trenger hjelp

Tenkte jeg skulle lage meg en passiv pre-amp av en LCAudio attenuator: En attenuator, en boks, 4 RCA-plugger og litt ledning. Så blir da spørsmålet: Holder det med å lodde en leder til inn og en til ut og hoppe over jording i en sånn boks? Skal skjermen på kabelen jordes på noen som helst...
  9. Mor10

Kledning av akustikkplater

Hei, tenkte jeg skulle lage en fortsettelse av tråden: Minitest akustikkplater, da jeg lovte å skrive litt om hvordan man kan kle inn disse. For de som har vært med eller fulgt med på Hjemmekino's referansekino, er ikke dette spesielt nytt:-D Har tatt utgangspunkt i hvordan vi har kledd inn...
  10. Mor10

Lydplater/dempematter

Har nå brukt lang tid på å prøve å finne ut av hva som duger av lydplater og akustikkplater for å prøve å dempe ned spissen i skråtak og spissen i kneveggene mine. I følge tabeller fra Rockwool sine sider, så er det Rockwool Akustikkplater som demper mest i hele spekteret. Problemet mitt ligger...
  11. Mor10

Minitest: Akustikkplater - Erfaringer fra en nybegynner

Introduksjon: Etter flytting i fjor høst, fikk jeg endelig mitt eget koserom på loftet og en lenge etterlengtet dedikert hjemmekino. I mellom oppussing av kjøkken, bad, stue og 2 soverom fikk jeg noen timer her og der til møblering og plassering i kinoen. Jeg hadde på forhånd, mens vi ventet...
  12. Mor10

Teac P700/D700 CD Drivverk og DAC

Noen som har erfaring rundt dette CD-spiller settet? Vurderer å bytte ut min gamle Tandberg-spiller med dette settet. Noen synspunkter?
  13. Mor10

Bass blir borte i skråtak - Trenger råd

Hvis dere ser på profilen min, så har jeg skråtak helt opp i en spiss langs hele kinoen. Her blir mye av mellombassen borte. Som dere ser av vedlagte sinuskurve så måler jeg forholdsvis god dypbass, men den faller fort av ved 63 Hz. Jeg måler da på 63Hz, 76dB i lytteposisjon og 94dB oppunder...
  14. Mor10

Hva er dette? (B&W)

Kan noen si meg hva slags elementer dette er og hvilke høyttalere de har vært i? Bilde 1: B&W LF UNIT ZZ 3720 8" 8 Dec 1990 8 Ohm Bilde 2: B&W LF UNIT ZZ 6599 8" 22 Oct 1990 8 Ohm Bilde 3: B&W F - ZZ 13013 15" el 16" 01.05.03 8 Ohm Bilde 4: Samme som over sett fra siden
  15. Mor10

Problemer med Panasonic AE900 og XBOX 360 HD DVD

Har problemer med å kjøre den nye HD-spilleren til xboxen mot Panaen. Prosjektoren stopper opp innimellom og må liksom tenke seg om før den gir bilde igjen. Virker på samme måte som når signalene skifter format. Blir svart, flimrer litt og så kommer bildet tilbake. Kan det være at kabelen ikke...
  16. Mor10

Sunfire processor og during - hjelp

Har en Sunfire Theatre Grand surroundprocessor hvor jeg har en del problemer med during. Dette forplantet seg til frontene gjennom effektforsterkeren, men dette fikk jeg stoppet med balanserte kabler. Nå gjenstår da bakhøyttalerne og subben. Snakket med Eltek om dette og de kjente ikke Sunfire...
  17. Mor10

B&W Matrix 802 - Hva skjer?

Hjælp.... Kjørte en test med RoomEQWizard og fikk resultatet nedenfor. Hadde en mistanke om at det var et eller annet rart med diskanten elller noe med HT mine, men er dette en feil i SW/Lydkort/RadioShack eller noe, eller kan man oppleve sånne kurver?
  18. Mor10

PSB Subsonic sub død?

Heisann, skulle teste min PSB Subsonic 3i m/15" element som en mulig "Center-sub" i dag. Satt den opp i går for å teste den og sjekke at alt var i orden. Synes den ristet ganske mye på lavt volum, dvs et eller annet hørtes ut som det var løst inni der. Lyden var også veldig pulserende på...
  19. Mor10

Tandberg 4025 CD-spiller - Nå testet!

Hei, er på jakt etter en dedikert CD-spiller til anlegget mitt og har fått et tilbud på en Tandberg 4025 spiller. Han skal ha 2000,- for spilleren og 500,- ekstra for fjernkontrollen, "da denne er veldig ettertraktet i bruktmarkedet". Er det en god spiller til den prisen eller er det andre jeg...
  20. Mor10

Bygge om B&W Matrix 804

Heisann, har 2 stk B&W Matrix 804(en som liggende senter og en som single surround back) som jeg tenkte jeg kanskje skulle bygge om. Er ikke helt fornøyd med å ha den ene liggende foran, men jeg har ikke plass til den stående. Tenkte kanskje jeg skulle ta ut alle elementene og bygge en ny kasse...