Søkeresultater

1. hjemmestereo

integrering av sub. ok resultat?

Justerte frontene til 85db mv-20, sub alene 85db mv-20, og justerte *fase på sub til jeg fikk +6db med front+sub. 25hz måler jeg 90db (fronter+sub) 31.5hz måler jeg 92.5db 40hz måler jeg 91db 50hz måler jeg 91db 63hz måler jeg 85db 80hz måler jeg 88.5db 100hz måler jeg 73db SVS pb12plus2...
  2. hjemmestereo

Denon avr2310 lyd forsvinner, hjelp før nyttårsfest?

Satt opp pc med hdmi til reciver og er klar for nyttårsfest imorra. Men hvis jeg stopper en sang eller bytter fra spotify til feks youtube eller mp3 som ligger på pcn kommer det plutselig ikke lyd. For å få lyd tilbake kan jeg gå inn på innstillinger og audio og bytte om på hvilken som helst...
  3. hjemmestereo

Kenwood dnx4280bt?

Noen som har prøvd denne? Bra multimediaspiller med navi? Noe å utsette på den? Har fått tilbud om en sånn til god pris. Blir vel stort sett brukt til radio/cd/mp3 og litt navi så er ikke noe kjempekresen bruker. Bare hørte rykter om at denne skulle være treg og vanskelig å oppdatere? I...
  4. hjemmestereo

Altibox lyd problemer.

Fått altibox i nye leiligheten og er nå på min 4. pvr tuner. Lyden detter ut ved spoling, kanalbytte og pausefunksjon. Eneste mulighet til å få tilbake lyden er å slå av og på tuner. Da må man sette på opptaket på nytt, spole dit man var og håpe lyden ikke detter ut før man kan se videre...
  5. hjemmestereo

Stor og rimelig LED tv?

Vurderer ny tv når jeg flytter inn i nye rekkehuset, får litt lenger avstand til tv så bytter ut min gamle 47". Finner få store 60"++ i led. Finnes det noen der ute under 20 000kr? Ser det er flere muligheter på plasma men er utrolig fornøyd med LED tv. Noen gode tips? Evt nyheter som kommer?
  6. hjemmestereo

Blok hifi rack?

Noen som veit hvor jeg kan få kjøpt Blok stax 400 hifi rack?
  7. hjemmestereo

Kalibrering av hjemmekino anlegg? Proft?

Vurderer å kanskje få kalibrert hjemmekinon av noen som kan det. Hvem driver med dette og hva kan det koste? Klipsch 5.1 med svs pb12plus2. Føler ikke at jeg er helt i boks, ikke sikkert det er mulig å få det så mye bedre i min stue men vil tro jeg har mye å gå på.
  8. hjemmestereo

Nad c372+c272 bridge?

Hvis man kjører disse som bridged/mono så står det at man skal ha høyttalere med minst 8ohm? Hva vil skje om man da kobler 1stk 4ohm høyttaler til c372 og den andre til c272? c372+c272 skal brukes på jbl hp580. Men dette går kanskje ikke siden jbl er 4ohm?? Noen som veit?
  9. hjemmestereo

svs pb12plus/2 plugging av porter?

Kjører nå uten noen plugger og justert til 25hz. Dumt spm men det er bare å sette i pluggen/pluggene og justere ned til 20/16hz uten å gjøre noe mer? Regner ikke med den må settes opp på nytt av den grunn? Burde kanskje holdt meg unna så kjeller dyp bass i leilighet men det må prøves 8)
  10. hjemmestereo

sub kalibrering?

Har aldri gjort dette før men har lest litt. Skal integrere min svs pb12pluss/2 sammen med klipsch rf82,rc52,rs52. Har denon avr2310 reciver. Bør jeg kjøre romkoreksjon først? da med alle høyttalere satt til small og 80hz? Og så tar jeg en cd med sinustone 50hz (mens frontene fortsatt er satt...
  11. hjemmestereo

Denon dbp-2010

Vurderer kjøp av denne brukt. Er folk fornøyd? trenger ikke 3d, noe annet den mangler som en dyrere blu-ray spiller bør ha? Hvordan er den på cd lyd i stereo feks? Har ikke dedikert cdspiller. Har nå bare en samsung bdp1500, og synes denne er kjempetreg, hvordan er denon her? Har denon...
  12. hjemmestereo

Denon asd-51n erfaringer?

Hei, poster kanskje i feil forum nå? Har noen erfaringer med denne? Skal bruke den med avr2310. Hifiklubben sa denne hadde digital signal ut noe di mindre til denon ikke hadde? Blir lyden fra denne bra eller bassfattig og tynn alla en bærbar pc med kun minijack utgang? Andre...
  13. hjemmestereo

Stativ til klipsch Rs-52?

Noen her som bruker stativ på disse? tips til noen bra og rimelige? Er jo ikke 4kanta men står vel stødig nok for det?
  14. hjemmestereo

Ny blueray men også cdspiller/mp3?

Ute etter en RASK blu-ray som også er bra på cd og brent mp3 på cd. Har nå samsung bdp-1500 og synes denne er treg på lasting. Finnes sikkert noen som er bedre på musikk også? Har ikke dedikert cd-spiller da jeg bruker denon avr-2310 og rf82 mest til film. Cd og mp3 brent på cd blir brukt til...
  15. hjemmestereo

denon og romkorrigering?

Har til nå kjørt den romkorrigeringa som sikkert forrige eier av reciver hadde. (bruker det som den var når jeg henta den) Ganske fornøyd med lyd og trykk med klipsch rf82. Men hvis jeg står bak sofa og helt inn til bakvegg er bassen enormt mye bedre. Må få kjørt romkorrigering, men jobber...
  16. hjemmestereo

lyd fra pc på hjemmekino anlegget?

Har denon avr2310, klipsch rf82, rc52 og snart surround høytalere. Men har all musikken min på pc+ spotify på pc men synes mp3 låter kjempedårlig i forhold til film. Burde vel nesten ikke si det men bruker 3.5mm jack->rca? (hvit/rød) inn på recivern. Er det kun mp3 sin skyld at det låter...
  17. hjemmestereo

Klipsch rs eller rb som surround?

Har rf82 fronter, rc52 senter.. og skal ha meg bakhøytalere eller surround høytalere for å få komplett 5.0 oppsett. Problemet er at sofaen må stå inntil bakvegg. Hva vil lønne seg å bruke her? rb61 burde vel stått lenger bak enn sofaen? men kanskje rs52 kan stå nesten på linje med sofan som...
  18. hjemmestereo

Klipsch Rf82, tips til senter/bakhøytalere?

Kjører rf82 front, og har en denon avr2310 Utrolig fornøyd med rf82, kjempebra trykk og detaljert lyd selv ved veldig lavt volum! noe som passer fint i leiligheten (stakkars naboer) Vurderer senter og bakhøytalere for å få surround lyden, hva bør jeg gå for her? Rc52 bør holde til ei stue på...
  19. hjemmestereo

Valg av ny tv, led eller 3d?

Skal kjøpe ny tv nå og har sett på noen forskjellige men synes valget er vanskelig. LG 47LE530N LED LG 47LD750N LCD Samsung LE46C655XXE Samsung UE46C6005XXE eller 3d tv under 10 000kr samsung LE40C755XXE Noen tips? Blir brukt mye til tv og en del Blueray. Dagtid og film i mørkt rom. Vil ha...