Søkeresultater

1. torhhi

Høydekanaler foran eller breddekanaler bak ?

Bruker Pioneer VSX-922 receiver, og har så langt kjørt et 5.1 oppsett - med gulvstående System Audio SA1270, senteren Focal Cobalt CC800S, Bose 161 som bakhøyttalere og subwooferen XTZ 99W12. Nå går jeg over til 4 ganger Audio Pro Cinema Precision PM-09S og 1 stk Audio Pro Cinema Precision...
  2. torhhi

Mid-high Input eller Bass Input ???

Har nettopp skaffet meg Focal JM Lab Electra 905 og Focal JM Lab Cobalt CC800S. Disse vil bli brukt både til film og til musikk. I tillegg så har jeg en XTZ 99W12.16 subwoofer. For best lyd på musikk - anbefales det å kable til Mid-high Input eller Bass Input ??? Da tenker jeg musikk avspilt i...
  3. torhhi

Senter til Jm Lab Electra 905

Kjøpte i går et par Jm Lab Electra 905 som fronter, for å kunne nyte musikk bedre (3200,- inkl originale stativer). Vurderer selvfølgelig å anskaffe Electra CC900 som senter, skulle en brukt i farge Classic bli tilgjengelig. Er i dialog med Hifihuset om de har en brukt tilgjengelig. Skulle...
  4. torhhi

Philips 50pfl7956t Gold 21/9

Lurer på om det er noen som har denne tven, og som har tips til bilde-innstillinger??? Enten gjennom egen kalibrering eller anbefalinger fra tester. Mottas med takk torhhi __________________
  5. torhhi

Philips 50pfl7956t Gold 21/9

Lurer på om det er noen som har denne tven, og som har tips til bilde-innstillinger??? Enten gjennom egen kalibrering eller anbefalinger fra tester. Mottas med takk :-) torhhi
  6. torhhi

Plassering av høyttalere ?

Jeg har en stund nå kjørt 5.1 oppsett med Infinity Oreus HTC. Har nå kjøpt 2 stk. Bose 161, som er tenkt brukt for å utvide til 7.1 oppsett. Mitt dilemma er plassering av Bose 161. Som bildene viser så kommer ene sideveggen tett innpå sofaen, mens den andre sideveggen er adskilt av en...
  7. torhhi

Swans V8 5.0 - Anyone ???

Er i modus for bytte av høyttalere ..... igjen. Med en liten stue/kjøkken på drøye 25m2, og hund, så er tanken å få høyttalerene opp på vegg bortsett fra en subwoofer. Har tittet på KEF KHT2005.3 / KEF KHT3005SE. I den forbindelse så kom jeg over dette tilbudet fra Lsound. Swans V8 5.0 - 2...
  8. torhhi

Oppkobling av Paradigm PS-1200 sub

Har skaffet meg en brukt Paradigm PS-1200 sub (versjon1) for 500,- av en bekjent. Den skal brukes til film en stund fremover, før jeg legger betraktelig mere penger på bordet og sannsynligvis går for SVS eller MJ Acoustics. Har tidligere hatt SVS PB-10 ISD og Focal Cub2 - der var det oppkobling...
  9. torhhi

JMlab Electra 926 og System Audio SA520AV ???

Vurderer å anskaffe meg en billig senter, som er betraktelig rimeligere enn planlagte JMlab Electra CC900, etter flere nyanskaffelser på bildesiden i det siste. System Audio var et merke jeg vurderte seriøst, før jeg landet på brukte Electra 926 - mye pga de hurtige høyttaler-elementene SA er...
  10. torhhi

Philips LCD - noe bra ?

Lurer på om noen har erfaring med Philips 37PFL7332/10 - som har Pixel Plus 2HD, Dynamisk kontrastforbedring, Digital Natural Motion, 3D-kamfilter , Active Control + lyssensor, Aktiv kontroll , Sagtannundertrykking , Progressive Scan og Widescreen Plus ??? Hvordan tror ekspertisen at denne...
  11. torhhi

Panasonic 42PX70, Sony 40D3000 eller Samsung 40M71B ???

Vurderer sterkt å skifte ut min 2 1/2 år gamle Panasonic 37PA30 plasma med standard oppløsning. Har brukt litt tid, og brukt AVforum aktivt for å finne ut hvilken modell jeg ønsker å gå for. Nå står det vel mellom 3 modeller - som nevnt i tittelen. Men sliter enda med å velge meg ut en, som...
  12. torhhi

Tandberg 3036 MkII effektforsterker

Noen som har erfaring med denne ??? Noe å satse på som første effektforsterker, kontra NAD eller Rotel ? :confused:
  13. torhhi

torhhi's hjemmkino

in progress ..... LYD : Receiver - Pioneer VSX-AX2AS-S Fronthøyttalere - Focal JMlab Electra 926 Classic Bakhøyttalere - Dali Ikon W2 Senterhøyttaler - (ganske snart Focal JMlab Electra cc900) Subwoofer - SVS PB10-NSD BILDE: PlasmaTv - Panasonic TH-37PA30 SD Dvd - Asono DVDX70 Kabeltv -...
  14. torhhi

Samsung LCD

Hvordan er Samsung sin R8-serie LCD ????? Stor forskjell mellom modellene i denne serien ??? Anyone ??? :confused:
  15. torhhi

Philips plasma-tv - noe bra ???

Er det noen som har erfaringer med Philips 42PFP5332 eller Philips 42PFP5532D ??? Eller har lest tester av disse to modellene ??? Noe å satse på istedenfor Panasonic 42PX70 ??? :confused:
  16. torhhi

Hifiklubben og modell-betegnelse

Hifiklubben selger en LCD-modell som heter SAMSUNG LE-40S67BD - til 10.000,- Gikk inn på nettsidene til Samsung.no, for å lete etter mer info om modellen og evnt linker til tester. Men der fant jeg ingen LCD-modell med det navnet, verken blant nye modeller eller utgåtte modeller. Er det noen...
  17. torhhi

Focal JMlab Electra 926 - vinkling av høyttalere ?

Lurer på om det er noe å hente på å vinkle Electra 926 mot sweetspot, kontra å la dem spille rett frem i rommet ? De har jo ikke noen bassport på baksiden, men en bassport nederst på fronten. Noen tips ???
  18. torhhi

Senter til JMlab Electra 926

Får om noen dager mine nye fronter - 1 par Electra 926. Har inntil videre Dali Suite 3.5 som bak-høyttalere, og bruker Pioneer VSX-AX2AS-S som receiver. I den forbindelse er jeg på jakt etter ny senter. Har jo aller mest lyst på Electra CC901 eller CC900, men de koster vel fra 5000,- og oppover...
  19. torhhi

Monoblokker eller effektforsterker ???

Jeg går med tanker om å gi frontene mine, Dali Suite 3.5, litt mere kick - hovedsaklig for stereobruk til musikk. Kjøpte Pioneer VSX-AX2AS-S for ca. 2mnd siden, og den er ganske bra til film - og for meg ikke særlig til musikk i 2 kanaler. Kommer til å skifte ut senter og surround-høyttalere...
  20. torhhi

sub Pioneer S-W250S

Lurer på om noen har erfaringer med Pioneer S-W250S :confused: tekniske data fra Pioneer Norge : Aktiv subwoofer * Legg til topp lydkvalitet til høyttalersystemet med dyp bass fra denne førsteklasses subwooferen. * S-W250S er designet i ekte bøkefinér, som passer i de fleste...